[go: nahoru, domu]

לדלג לתוכן

ויקיפדיה:דלפק ייעוץ – הבדלי גרסאות

הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת שלמה4 בנושא ערך על רפאל אלון
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שלמה4 (שיחה | תרומות)
שורה 1,060: שורה 1,060:


[[משתמש:שבת מנשה|שבת מנשה]] - [[שיחת משתמש:שבת מנשה|שיחה]] 22:56, 15 ביוני 2023 (IDT)
[[משתמש:שבת מנשה|שבת מנשה]] - [[שיחת משתמש:שבת מנשה|שיחה]] 22:56, 15 ביוני 2023 (IDT)

== ערך על רפאל אלון ==

{{מצב|חדש}}<!-- נא לכתוב את השאלה מתחת לשורה זו, תודה. -->

האם ערך על רפאל אלון, מנכ"ל ובעלים של [[קבוצת אלון (תברואה)]] וזה שהביא את תחום התברואה לארץ, יהיה רלוונטי. [[משתמש:שלמה4|שלמה4]] • [[שיחת משתמש:שלמה4|שיחה]] • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ג • 16:20, 16 ביוני 2023 (IDT)
תודה לעונים

גרסה מ־16:20, 16 ביוני 2023

מידע נוסף וארכיונים 
דפי עזרה
ארכיונים
דפי ארכיון של דלפק הייעוץ
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
41 42 43 44 45 46 47 48 49 50
51 52 53 54 55 56 57 58 59 60
61 62 63 64 65 66 67 68 69 70
71 72 73 74 75 76 77 78 79 80
81 82 83 84 85 86 87 88 89 90
91 92 93 94 95 96 97 98 99 100
101 102 103 104 105 106 107 108 109 110
111 112 113 114 115 116 117 118 119 120
121 122 123 124 125 126 127 128 129 130
131 132 133 134 135 136 137 138 139 140
141 142 143 144 145 146 147 148 149 150
151 152 153 154 155 156 157 158 159 160
161 162 163 164 165 166 167 168 169 170
171 172 173 174 175 176 177 178 179 180
181 182 183 184 185 186 187 188 189 190
191 192 193 194 195 196 197 198 199 200
201 202 203 204 205 206 207 208 209 210
211 212 213 214 215 216 217 218 219 220
221 222 223 224 225 226 227 228 229 230

דלפק הייעוץ מיועד לשאלות הקשורות לכתיבה בוויקיפדיה כמו בקשת סיוע בבעיות טכניות ועריכת דפים.

  • שאלות בנושאים אחרים ניתן לשאול בדפי הייעוץ בהם תוכלו לקבל מענה מעורכים ותיקים.
  • אם נתקלתם בבעיה שאינכם מוצאים לה פתרון בדפי העזרה שלנו או בשאלות ותשובות נפוצות, שאלו כאן!
  • לצורך נוחות הטיפול, אנא פתחו פניות באמצעות התיבה ולא באמצעות כפתור "פסקה חדשה" או עריכת פסקה קיימת.
  • יש לתת לשאלה כותרת עניינית וממוקדת המתארת את נושא השאלה ולא כותרת גנרית כמו "שאלה" או "צריך עזרה".
  • אם אינך מוצא שאלה שכתבת כאן, היא כנראה הועברה לדף המתאים או שהכותרת שלה נערכה.
  • לדיווח על תקלה, נסו לבודד את מקור הבעיה ולתת כמה שיותר פרטים-ראו דף השאלות הנפוצות על תקלות.
  • לדיווח על טעות בערך מסוים, השתמשו ב"דיווח על טעות" מהתפריט הימני בדף הערך.
הוספת שאלה חדשה
כותרת שאלה:
נושא השאלה: טכנית - לשון - תוכן - זכויות יוצרים - גרפיקה - זיהוי תמונות - ויקינתונים - דלפק היעץ של הספרייה הלאומית
הנחיות טיפול בפניות וארכוב הדף
להלן המלצות לטיפול בפניות:
  1. אם הפנייה אינה מיועדת לדלפק הייעוץ יש להפנות את פותח הפנייה למקום המתאים ואף להעביר את הפנייה – ראו סעיף "העברת הפנייה". במקרה של משתמשים חדשים, ניתן להשתמש גם בתבנית {{לא כאן}} בדף השיחה של השואל
  2. עדיף לתת חכה וללמד לדוג במקום לתת דג:
    • לפני כתיבת תשובה מפורטת, בדקו בדפי העזרה אם התשובה מכוסה, ואם כן, הפנו לדף העזרה המתאים – כך ילמד השואל על קיום דף העזרה, וכנראה ימצא שם תשובות נוספות לשאלות שטרם שאל (למשל, בשאלות על הוספת תמונה, קשרו לעזרה:תמונות, בשאלות על מרחבי שם קשרו לעזרה:מרחב שם, ובדומה עזרה:בינוויקי בוויקינתונים, עזרה:טבלאות וכן הלאה)
    • במקום לתת קישור, אם הקישור מופיע במקום קבוע, עדיף להסביר איך להגיע אליו (דוגמת התפריט הימני, ראש דף היסטוריה, תחתית דף התרומות וכן הלאה)
  3. מומלץ לתייג את פותח הפנייה כדי להסב את תשומת ליבו להודעתכם (לדוגמה, תבנית {{א}}). אם פותח הפנייה לא מגיב (לדוגמה, במקרה של אנונימי) במשך שבועיים, ניתן להתייחס לפנייה כפנייה סגורה ולארכב אותה (בהתאם להנחיות בהמשך)
  4. עדכון הסטטוס: למידע נוסף, ראו ויקיפדיה:דלפק ייעוץ/מצב/תיעוד
  5. במקרה של שאלות חוזרות על אותו נושא – מומלץ לבדוק, ואם צריך – לשפר את התיעוד בדפי העזרה ולהפנות אליו מדפים רלוונטיים.
  6. העברת הסעיף – כשיש צורך להעביר את הסעיף לדף אחר (הפנייה לא מיועדת לדלפק הייעוץ), יש לעשות כן תוך השארת מראי מקום באמצעות {{הועבר}}. יש למחוק את שורת הסטטוס כדי שלא יוצג קישור שבור ביעד אליו הועבר התוכן.
  7. ארכוב
    1. פנייה שקיבלה מענה יש להשאיר זמן נוסף לפני הארכוב כדי לוודא שפותח הפנייה ראה את התשובה ולתת הזדמנות למשתמשים נוספים לראות את המענה.
    2. פנייה שנענתה יש להשתדל לארכב במקום המתאים ביותר (באמצעות העברה, כדי להשאיר מראה מקום)-רצוי בדפי עזרה, דפי שאלות ותשובות, דף השיחה של הערך או דף השיחה של פותח הפנייה.
    3. פניות שלא נענו וכן הפניות לתוכן שהועבר יש לארכב בארכיון דלפק הייעוץ לפי סדר פתיחת הפנייה.

עדכון הסטטוס בדף זה נעשה על ידי החלפת הפרמטר "חדש" שמופיע בתבנית המצב ({{מצב|חדש}}) באחד הערכים הבאים: החלפה זו תשנה את צבע ותוכן תיבת הסטטוס המופיעה ליד הדיווח:

תיעוד תבנית מצב הטיפול
אופן השימוש {{מצב|טופל|חיים 7|חיים}}

מצב טיפול: טופל
מטפל: חיים

התבנית מקבלת שלושה פרמטרים.

  • מצב טיפול אחד מהבאים:
חדש

מצב טיפול: חדש

בטיפול בעבודה הוכלל בדף השיחה בדף השיחה במעקב דיון פתוח בדיון

מצב טיפול: בטיפול

טופל תוקן {{תוקן}} נפתר בוצע {{בוצע}}הועבר נענה

מצב טיפול: טופל

דיווח שגוי שגוי לא טעות לא שגיאה לא תקלה לא בוצע {{לא בוצע}} שם שגוי מגבלה טכנית לא יבוצע לא ערך פרסום פרסומי פרסומת לא יקרה לא הועבר נמחק לא יועבר מופיע בערך כבר מופיע בערך

מצב טיפול: דיווח שגוי

הצעה הצעות הצעה לשיפור הצעות לשיפור הצעת שיפור הצעות שיפור

מצב טיפול: הצעה לשיפור

כבר דווח כבר נענה בקשה חוזרת כפילות כפלישן לא נענה לא טופל ישן, לא נענה ישן, לא טופל דיווח חוזר

מצב טיפול: כבר דווח

לא ניתן לטפל ללא תוכן ללא מענה בלי תוכן דרוש מקור {{מקור}} אין מקור לא ברור {{הבהרה}} לא בשל לא מוכן חסר מידע

מצב טיפול: ללא תוכן

אחר דיון סגור דיון להעברה להעברה

מצב טיפול: אחר

  • שם המטפל - אופציונלי
  • שם תצוגה - אופציונלי

ראו גם

דפים משמעותיים שמשתמשים בתבנית

מעבר לתחתית הדף מעבר לתחתית הדף

לראש הדף
לתחתית הדף

הכינוי 'מדען' במדעי הרוח והחברה

מצב טיפול: חדש

שאלה: האם מקובל אצלנו לכנות חוקר באוניברסיטה שעוסק במדעי הרוח והחברה כמדען? בלא לזלזל בתרומתם של אנשים אלה לחברה, לא בטוח שהם ראויים לכינוי זה. האם נכנה פרופ' למשפטים למשל כ'מדען'? לאוזניים שלי זה לא נשמע טוב. מה דעתכם? טל ומטר - שיחה 23:57, 29 באפריל 2023 (IDT)תגובה

לדעתי עדיף "חוקר" ולא "מדען" במדעי הרוח והחברה. SigTif - שיחה 11:03, 5 במאי 2023 (IDT)תגובה
כנ"ל גם לשאר הפקולטות ההומניות כגון אמנות ומשפטים. – ד"ר MathKnight (שיחה) 13:55, 6 ביוני 2023 (IDT)תגובה
לדעתי עדיף "חוקר.ת" בכל המקרים.
מדען.ית רק בהקשרים ספציפיים הקשורים לעיסוק במדעי הטבע. AviStav - שיחה 10:01, 4 ביוני 2023 (IDT)תגובה
ככל שאני רואה, חוקרים רבים ממדעי החברה והרוח מוגדרים כ'מדענים'. אולי יש לערוך על כך דיון במקום אחר. כי זה נוגע לערכים רבים מאוד. טל ומטר - שיחה 13:05, 6 ביוני 2023 (IDT)תגובה
אנא, בלי נקודה באמצע מילה, זה צורם בעין. אפשר לכתוב "חוקר או חוקרת", ואם חייבים אז עדיף סלאש "חוקר/ת". – ד"ר MathKnight (שיחה) 13:55, 6 ביוני 2023 (IDT)תגובה
אם נרצה לפתוח הצבעה על נושא זה, היכן יש לערוך זאת? תודה. טל ומטר - שיחה 23:03, 7 ביוני 2023 (IDT)תגובה
אין קול ואין עונה. חושב שהנושא חשוב למדי, לא כן? טל ומטר - שיחה 21:40, 10 ביוני 2023 (IDT)תגובה
@AviStav, @MathKnight, @SigTif - חברים יקרים, איש לא מרים את הכפפה. לדעתי כדאי לערוך על כך הצבעה במזנון מאחר שהצעת השינוי הוא רחב ביותר. אפשר לצפות גם להתנגדות מצדם של בעלי המלאכה השונים. מה דעתכם? תודה ושבוע טוב ופורה. טל ומטר - שיחה 12:41, 11 ביוני 2023 (IDT)תגובה
אפשרי. אגב לעניין הכתיב הדו-מגדרי זה עניין לכללי ויקיפדיה, אני רק כתבתי כפי שאני נוהג לכתוב. AviStav - שיחה 17:46, 11 ביוני 2023 (IDT)תגובה
כן, לעשות הצבעה על זה במזנון ואם זה מתקבל לתעד את זה בדף מדיניות מתאים. – ד"ר MathKnight (שיחה) 19:28, 11 ביוני 2023 (IDT)תגובה

לא נראה לי שדרושה הצבעה. נראה שישנה הסכמה. SigTif

בינתיים העברתי את העניין למזנון (מתנצל. לא יודע איך עושים העברה מסודרת). ושם כבר צץ מתנגד. טל ומטר - שיחה 01:36, 12 ביוני 2023 (IDT)תגובה

הוספת תיאור מרכזי בערך על התמיכה ברפורמה המשפטית

התקנתי סקריפט 98, ובכל זאת לא ראיתי את החלונית בה ניתן להוסיף או לערוך את התיאור המרכזי של הערך.

פניתי לאיש השום (HaShumai) לבקשת עזרה, וגם הוא לא הצליח לאתר את החלונית האמורה.

אשמח לעזרת המומחים בוויקינתונים. תודה. נתן טוביאס - שיחה 23:18, 30 באפריל 2023 (IDT)תגובה

בניגוד לערכים אחרים, בערך הזה ספציפית לא מופיע קישור "פריט ויקינתונים" בתפריט ולא השורה לעריכת התקציר של ויקינתונים שאמורה להופיע בראש הדף. אין שמץ למה, הפניתי את נתן לפה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:46, 30 באפריל 2023 (IDT)תגובה
פשוט כי לא היה פריט ויקינתונים... נדמה לי שסידרתי את זה, ככה רציתם? יהודית1000 23:52, 30 באפריל 2023 (IDT)תגובה
מעולה. תודה רבה רבה. נתן טוביאס - שיחה 00:13, 1 במאי 2023 (IDT)תגובה

התנהגות מוזרה של צ׳קטי - החלפות

מצב טיפול: חדש

אתמול הפעלתי צ׳קטי, והוא אמר שהוא עשה החלפות וגם הוסיף אותן לתקציר העריכה, אבל הן לא התבצעו בפועל. היום בוט ההחלפות ביצע בדיוק את אותם השינויים.
האם יש לכך סיבה שאני מפספסת?
אני מדברת על העריכה הזו.
תודה, ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 08:45, 1 במאי 2023 (IDT)תגובה

ניסיתי להבין מה קרה שם, לא הצלחתי.
@ערן: נסה בבקשה לערוך גרסה זו ולהריץ "בדיקה" - תיווכח שצ'קטי מדווח על החלפות שלא ביצע. בברכה - קיפודנחש 19:16, 3 במאי 2023 (IDT)תגובה

הוספת הפניה שפה נוספת לערך בעברית...

מצב טיפול: חדש

איך אפשר להוסיף הפניה לשפה נוספת לרשימת השפות הקיימות לערך עברי כלשהו. לדוגמא - הוספת הפניה בערך עברי זה זה https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%96%D7%A7%D7%9F-%D7%AA%D7%99%D7%A9_%D7%90%D7%A8%D7%95%D7%9A לערך באנגלית זה https://en.wikipedia.org/wiki/Tragopogon

תודה

אלו שני ערכים שונים. איילשיחה 14:40, 1 במאי 2023 (IDT)תגובה
הערך האנגלי צריך להיות מקושר לערך על הסוג זקן-תיש שעוד לא נכתב. בודאי שאין לקשר ערך על מין לערך על סוג. מה שאפשר לעשות, עד שיכתב הערך העברי הוא להשתמש בערך ב{{קישור שפה}} ולקשר מהמופעע הראשון של הסוג כך שמי שירצה יול לקבל את המידע על הסוג מויקיפדיה האנגלית. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:31, 2 במאי 2023 (IDT)תגובה

עדכון תמונה

מצב טיפול: חדש

הייתי רוצה לקבל עזרה בעריכת תמונה עדכנית והוספת פרטים עדכניים בערך שעל שמי, שמוליק לוי כדורגלן Shmulik1972 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

Shmulik1972, אם אתה רוצה לשנות תמונה צריך קודם להעלות אותה לשרתי ויקימדיה. אתה מוזמן לקרוא בעזרה:העלאת קובץ איך לעשות את זה. לאחר שהקובץ יועלה, ניתן יהיה להשתמש בו בערכים השונים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:34, 2 במאי 2023 (IDT)תגובה

ידיעות הטכנולוגיה 2023 – גיליון 18

MediaWiki message delivery 04:44, 2 במאי 2023 (IDT)תגובה

מספר תרומות והרשאות המשתמש

מצב טיפול: חדש

שלום רב, בויקיפדיה האנגלית יש אפשרות להוסיף איזשהו סקרפט לדף המשתמש, ואז לאחר מכן מופעל איזשהו כלי כך שיגלה לך בכל דף משתמש את מספר התרומות שתרם, וגם את ההרשאות הקיימות לו. אני הפעלתי את זה בדף האנגלי, האם יש כאן איזשהו דרך לדבר דומה? תודה --Bmt3s - שיחה 16:38, 2 במאי 2023 (IDT)תגובה

תוכל לטעון כאן ישירות את אותו סקריפט שאתה משתמש בו בוויקינגליש (en:User:PleaseStand/userinfo.js) אם תוסיף לדף הסקריפטים האישי שלך
imporScript('en:User:PleaseStand/userinfo.js')
בהצלחה. קיפודנחש 07:34, 3 במאי 2023 (IDT)תגובה
גדול!, תודה Bmt3s - שיחה 03:02, 8 במאי 2023 (IDT)תגובה

האם יש בויקיפדיה העברית את "תרומה ממשתמש חדש ולכן ממתינה לאישור ממשתמש ותיק" ?

מצב טיפול: חדש

שלום, בויקיפדיה למשל הערבית, ישנם דבר קוראים לו: "עריכה ממתינה לבדיקה" שזה כך כאשר משתמש "חדש" עושה איזשהי עריכה, היא תהיה לא מיוצגת אלה למשתמשי ויקיפדיה (לא תהיה מופיעה מול הציבור), עד שמשתמשי ויקיפדיה הותיקים המורשים לכך יודאו שהתרומה היא נכונה ואז "מאשרים" אותה וכך תפורסם. השאלה היא, האם כאן זה אותו דבר? אני ערכתי שם לא מעט זמן וחדש כאן:) תודה--Bmt3s - שיחה 16:59, 2 במאי 2023 (IDT)תגובה

ברוך הבא!
בוויקיפדיה העברית כל העריכות מוצגות מיד, והמשתמשים הוותיקים המורשים (המנטרים) עוברים על העריכות לאחר שהן פורסמו, ומשחזרים ומוחקים אותן אם הן לא טובות או לא נכונות. דג קטן - שיחה 19:05, 2 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה על הקבלה, ועל העזרה :) Bmt3s - שיחה 02:59, 8 במאי 2023 (IDT)תגובה

סינון "דפים המקושרים לכאן"

מצב טיפול: חדש

יש אפשרות לבדוק אילו דפים מקושרים לערך מסוים רק מתוך הטקסט עצמו, ולא מתוך תבניות ניווט וכאלה? יהודית1000 00:30, 3 במאי 2023 (IDT)תגובה

לא שידוע לי, אבל אפשר למצוא אילו דפים מקשרים לדף מסוים ואינם מכילים תבנית כלשהי (או מספר תבניות).
זה לא בדיוק מה שביקשת, גם משום שהעובדה שדף א יכול להכיל תבנית ניווט שמקשרת לדף ב ועדיין לקשר לדף ב ישירות, והחיפוש שציינתי לא יספור אותו, וגם משום שהמחפש צריך לדעת מראש אילו תבניות לפלטר.
נדמלי שמשהו דומה למה ששאלת נמצא באיזו רשימת משאלות שיש סיכוי שתמומש, אבל לא ידוע לי שמימוש כזה כבר קיים (לא אומר שאין, אבל למיטב ידיעתי אין).
לגבי החיפוש: דפים שמקשרים לדף מסוים בעזרת linksto:, ודפים שמכילים תבנית בעזרת hastemplate:, כאשר באופן כללי בחיפוש "לא" מתבצע על ידי הקדמת סימן מינוס. בחיפוש מתקדם יש "אפשרויות מתקדמות" במצב מקופל - לחיצה על "הצגה" תציג כל מיני חיפושים מתקדמים.
דוגמה לחיפוש ברט לנקסטר בהחסרת תבנית:פרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר - סרט דרמה שלנקסטר מקושר ממנה:
מיוחד:חיפוש/linksto:"ברט לנקסטר" -hastemplate:"פרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר - סרט דרמה"
דרך ישירה יותר היא לחפש בקוד ויקי זוג סוגריים רבועים ואחריהם שם הערך - חיפוש זה יחסר קישורים דרך הפניות (הוא ימצא כמובן את ההפניות עצמן): insource:"[[ברט לנקסטר" קיפודנחש 06:26, 3 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה רבה! אם אני רוצה לחפש דפים שלא מכילים כמה תבניות, איך החיפוש אמור להיראות? כלומר, איך להפריד בין שמות התבניות? ניסיתי פשוט לכתוב אותם אחד ליד השני, עם מרכאות, אבל זה לא עבד. יהודית1000 19:55, 3 במאי 2023 (IDT)תגובה
עבור כל תבנית הוסיפי -hastemplate: חדש. באופן כללי כשתיבת החיפוש מבקשת כמה דברים, היחס ביניהם הוא and, או בעברית "וגם". אפשר ליצור שאילתה שמבקשת דפים עם מחרוזת א וגם אין בהם מחרוזת ב וגם נמצאים בקטגוריה ג וגם לא נמצאים בקטגוריה ד וגם מכילים תבנית ה וגם לא מכילים תבנית ו וגם מקשרים לדף ז וכן הלאה. כדאי להקיש על "הצגה" בחיפוש מתקדם כדי לראות את כל האפשרויות. קיפודנחש 21:55, 3 במאי 2023 (IDT)תגובה
הצלחתי עכשיו, תודה! לאן (יהודית1000) 23:32, 4 במאי 2023 (IDT)תגובה

תרגום מויקיפדיה בשפה אחרת בלי מקורות?

זה נכון? IIml - שיחה 19:49, 3 במאי 2023 (IDT)תגובה

באופן כללי מקורות תמיד רצויים, אבל יש בוויקיפדיה עשרות אם לא מאות אלפי ערכים בלי מקורות, ועוד הרבה יותר ערכים דלים במקורות.
כשמדובר על תרגום, יש החלטת פרלמנט ישנה שאומרת שכשמתרגמים ערך, אין להוסיף "מקורות" שמופיעים בערך ממנו מתרגמים אם המתרגמת לא קראה אותם בעצמה ווידאה שהמקור אכן מאשש את הטענה כנגדה הובא. בוויקיפדיות אחרות הרבה ולפעמים רוב המקורות אינם מקוונים, ולמתרגם אין גישה סבירה אליהם ("הספר נמצא בספרייה הבודליינית באוקספורד" לא נחשב "גישה סבירה" עבור מתרגמת מקריית מוצקין), ולכן אינם אמורים להופיע בערך המתורגם. עלינו לעשות כמיטב יכולתנו למקר טענות עד כמה שאפשר, אבל כשהיכולת הזו מוגבלת, עדיין ניתן לכתוב ולתרגם. קיפודנחש 22:03, 3 במאי 2023 (IDT)תגובה

תקצירי סדרות

מצב טיפול: חדש

האם על פרקי סדרות אנחנו מעתיקים תקצירים מגוגל או יוטיוב או לא ? King G.Aשיחה 22:20, 3 במאי 2023 (IDT)תגובה

@King G.A, אסור, זו הפרת זכויות יוצרים. התו השמיניהבה נשוחח 12:06, 4 במאי 2023 (IDT)תגובה
התו השמיני, יופי אז הגיע הזמן למצוא פתרונות לערכים כאלה קופה ראשית אני עבר למעל שנה מתעסק בזה אי אפשר ככה. King G.Aשיחה 19:54, 4 במאי 2023 (IDT)תגובה
איזה פתרונות צריך למצוא? אם מישהו מעתיק מאיפשהו צריך פשוט למחוק. התו השמיניהבה נשוחח 19:57, 4 במאי 2023 (IDT)תגובה
התו השמיני, אני יודע שהדיון לא לכאן אבל לדעתי הגנה גבוה כך שלא יוכלו לערוך סתם כי אם תראה גרסאות קודמות אני למעל שנה אותו דבר עושה מחק ומחק ומחק. --King G.Aשיחה 20:04, 4 במאי 2023 (IDT)תגובה
ויקיפדיה נוצרה כך שכל אחד יוכל לתרום את חלקו... התו השמיניהבה נשוחח 20:21, 4 במאי 2023 (IDT)תגובה

איך משנים שם של ערך?

מצב טיפול: חדש

איך משנים שם של ערך? ניסיתי ולא מצאתי איפה עושים את זה. תודה. יהוצפלח (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

יהוצפלח, אם לא מדובר בטעות מובהקת לחלוטין, יש לפתוח דיון שינוי שם באמצעות הצבת {{ס:שינוי שם}} בדף השיחה. אם מושגת הסכמה לשינוי, יש לשנות לפי ההוראות בעזרה:איך לשנות שם של דף. דג קטן - שיחה 23:55, 3 במאי 2023 (IDT)תגובה
לגבי "טעות מובהקת": הכוונה למקרה שיצרת ערך חדש, והתכוונת למשל לקרוא לו "נזלת" אך כתוצאה מתקלדה קראת לו "נזלח".
אם מדובר בערך קיים שיצר עורך אחר, כדאי לברר קודם בדף השיחה אם מה שנראה לך טעות הוא אכן טעות - לפעמים יש סיבה למשהו שנראה לך טעות.
כמו כן: בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. קיפודנחש 02:49, 5 במאי 2023 (IDT)תגובה

האם מותר להעלות לוגו של ארגון בשימוש הוגן?

מצב טיפול: חדש

כן. תוך שימוש בתבנית מתאימה דוד55 - שיחה 15:18, 4 במאי 2023 (IDT)תגובה

קריטריונים לחשיבות של עמותות או מלכ"רים

מצב טיפול: חדש

מעבר למה שכתוב בחשיבות אנציקלופדית, האם יש המלצות נוספות לקריטריונים שיסייעו לי להחליט אם לעמותה / מלכ"ר ישנה חשיבות אנציקלופדית? אולי מספר חברים, ותק, פרסום? תודה, SigTif - שיחה 11:00, 5 במאי 2023 (IDT)תגובה

רייכסטאג (הקיסרות הגרמנית)

מצב טיפול: טופל

שלום, אודה עם מישהו יחבר את הערך רייכסטאג (הקיסרות הגרמנית) ל-Reichstag (Q160208) (חסום לעריכת אנונימיים). תודה. 87.69.242.88 00:15, 7 במאי 2023 (IDT)תגובה

בוצע בוצע תום רגב - שיחה 00:18, 7 במאי 2023 (IDT)תגובה
@תום רגב – תודה רבה. 87.69.242.88 00:21, 7 במאי 2023 (IDT)תגובה

תבנית:PDF

מצב טיפול: חדש

האם ניתן לקשר לקובץ PDF מבלי שיופיע בסוף הקישור סמליל ה-PDF? הדבר רלוונטי לדעתי לערך בג"ץ ברמן נגד שר הפנים, שם החלפתי את הקישור בראש התבנית מקישור לקובץ וורד באתר נבו לקישור PDF מאתר האוניברסיטה העברית, אבל נראה לי שעדיף שבראש התבנית בראש הערך לא יופיע הסמליל, כמו שהוא אינו מופיע כאשר מקשרים בתבניות אלו פסקי דין לאתר של בית המשפט העליון. יחיאל הלוי - שיחה 02:41, 8 במאי 2023 (IDT)תגובה

יחיאל הלוי, פשוט לא צריך לקשר קובץ בשם המלא בתבנית. בשביל זה יש קישורים חיצוניים. הסרתי. פוליתיאורי - שיחה 03:11, 8 במאי 2023 (IDT)תגובה
Politheory1983, אני לא יודע אם צריך או לא, אבל נהוג לקשר. מצאתי מאז כבר עוד ערכים כאלו עם הסמליל, כמו בג"ץ בז'רנו נגד שר המשטרה, אז כנראה שזה לא נורא. החזרתי את הקישור כפי הנוהג. יחיאל הלוי - שיחה 03:55, 8 במאי 2023 (IDT)תגובה

איזה דף הוא דף הצעות שיפור ויקיפדיה

מצב טיפול: חדש

איך ניתן להגיש הצעות כדי לשפר את ויקיבפיה? הרי בויקינגלש יש Wikipedia:Community portal מה המקביל של דף זה כאן :) תודה --Bmt3s - שיחה 03:08, 8 במאי 2023 (IDT)תגובה

Bmt3s, ויקיפדיה:שער הקהילה אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:07, 9 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה על תגובה אבל לא, אני מחפש דף שאני יכול לכתוב בו את הצעתי, ולדון בה עם האחרים, עיינתי בדפים שציינתה אך לא מצאתי בהם כוונתי. --Bmt3s - שיחה 16:19, 9 במאי 2023 (IDT)תגובה
גם ב-en:Wikipedia:Community portal אתה לא יכול לכתוב את ההצעה שלך. תוכל להפנות למקום אחר בויקיאנגלית בו ניתן להעלות רעיונות והצעות לשיפור? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:51, 10 במאי 2023 (IDT)תגובה
בקישור שצרפת, בדף מופיע: Proposals
השאלה שלי על דף כמוהו בויקידיה העברית Bmt3s - שיחה 03:33, 13 במאי 2023 (IDT)תגובה

ספר דו-לשוני

מצב טיפול: טופל

שלום, במידה וספר פורסם כספר דו-לשוני, האם יש לציין את השם בשתי השפות או רק בעברית? האם יש נוהג כלשהו? תודה Yaelal - שיחה 10:22, 8 במאי 2023 (IDT)תגובה

לא יודע. אבל אפשר להזכיר את השפה השניה בסוגריים או בהערת שוליים. חושב שלכך איש לא יתנגד. טל ומטר - שיחה 15:58, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה
הוספה: כך נוהגים בשמות. נותנים את השם העברי או העיקרי ובסוגריים מוסיפים את השם כפי שהוגים אותו בשפות אחרות. טל ומטר - שיחה 16:01, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה
@טל ומטר תודה רבה Yaelal - שיחה 16:13, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה

סוגריים בערכי שירים

מצב טיפול: חדש

כשיש שני ערכי שירים בעלי אותו השם נהוג להוסיף לכל אחד מהם סוגריים המציינים את הזמר ששר את אותו השיר. אך מה קורה כשרק לשיר אחד מהם יש חשיבות לערך בפני עצמו בעוד האחר מצוין רק בערך על האלבום? איך נהוג לקרוא לערך על השיר? אשמח לדוגמאות אם קיימות כאלה פיטר פן - שיחה 🍂 22:53, 8 במאי 2023 (IDT)תגובה

בעלי הידע במוזיקהקפקא, PurpleBuffalo‏, Shaun The Sheep, Lostam, (מוזיקה ישראלית)‏, Yair M, גאנדולף (ראפ, רוק), Little Savage, Alon112, TalyaNe‏, ארז האורז, yiftaa, עומר20, פיטר פן, ס.ג'יבלי, נרשמתי כמה פעמים!!, Eran D, מר בונד 007, וניל עוגיות פיטר פן - שיחה 🍂 01:16, 9 במאי 2023 (IDT)תגובה
כל עוד אין ערך באותו השם, הסוגריים מיותרים. יש מקרים שבהם נראה סביר שייכתב בהמשך ערך באותו השם, ואז נכון בעיני לכתוב את שם הערך החדש עם סוגריים. תאו הארגמן - שיחה 11:31, 9 במאי 2023 (IDT)תגובה
ביקשת דוגמה. יש לי דוגמה קרובה. כשכתבתי את הערך Us and Them (אלבום של שיינדאון) קראתי לו מראש בשם עם הסוגריים כי נראה לי סביר שמתי שהוא ייכתב הערך Us and Them (שיר של פינק פלויד) (כרגע הוא דף הפניה). תאו הארגמן - שיחה 11:34, 9 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה על המענה פיטר פן - שיחה 🍂 13:02, 9 במאי 2023 (IDT)תגובה

ידיעות הטכנולוגיה 2023 – גיליון 19

MediaWiki message delivery 03:35, 9 במאי 2023 (IDT)תגובה

קישור למציאת פסקאות

יש אפשרות לעשות קישור כללי אל פסקה? לדוגמה, שכאשר יחפש הקורא את הערך גם כי אלך שאינו קיים, הוא יגיע אל הדף טרילוגיות מאת ליבי קליין? יהוצפלח - שיחה 15:02, 10 במאי 2023 (IDT)תגובה

כן.
תשתמש בקוד: #הפניה [[שם הערך#שם הפסקה]] אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:15, 10 במאי 2023 (IDT)תגובה
איפה אני רושם את זה? ואיך עושים את זה בעריכה הרגילה (לא בקוד מקור)? יהוצפלח - שיחה 15:21, 10 במאי 2023 (IDT)תגובה
ראה וק:הפניה. לאן (יהודית1000) 15:23, 10 במאי 2023 (IDT)תגובה

איך ניגשים לתרגום ערך מנופח?

מצב טיפול: חדש

גם אחרי כ-1250 ערכים שתרגמתי וכתבתי, רובם ככולם על אישים מהפוליטיקה האמריקאית, לפעמים עולה בי התהייה איך נגשים לתרגם ערך מנופח ועצום? אני מדבר על הערך ג'ורג' סנטוס (George Santos), שעוסק בכנראה האישיות הכי שערורייתית והזויה בהיסטוריה המודרנית של בית הנבחרים האמריקאי. האיש מסובך בכל כך הרבה פרשות ושקרים, שהערך שלו באנגלית כמעט בגודל של מלחמת האזרחים בספרד (Spanish Civil War). אז מה אתם הייתם עושים? מתרגמים רק את הפתיח? מתייג את בעלי הידע באישיםעדירל, פיטר פן, קובץ על יד, יודוקוליס (פוליטיקאים), Ewan2 מי-נהר, אליגטור (מדענים, מוזיקאים וציירים), Polskivinnik, biegel, ניב (פוליטיקאים, בייחוד אמריקאים), מגבל (ביחוד דמויות מהעולם היהודי), אלדד, Nizzan Cohen, הבה נתחכמה לו וNilsHolgersson2. ניבשיחה 12:59, 11 במאי 2023 (IDT)תגובה

@ניב אני אישית הייתי מתרגם את הפתיח, את הפסקה על ראשית חייו ולימודיו, את הקריירה המוקדמת ואת הפסקה על חברותו בבית הנבחרים. יפתח ג. - שיחה 13:02, 11 במאי 2023 (IDT)תגובה
אני מציע לתרגם מוויקיפדיה שלא עושה פרופגנדה, הצרפתית או הגרמנית. אגסי - שיחההאם הצלבתם מידע2? 19:35, 12 במאי 2023 (IDT)תגובה
שלום ניב. לדעתי דווקא בגלל שהוא ״צבעוני״ (כלומר חסר מוסר לחלוטין, ברמת הפסיכופת), עדיף לך לתרגם, מעבר למה ש״צריך להיות בערך״, גם תמצית של מעלליו. זה בפועל מה שיישאר ממנו שנים רבות אחרי שהוא יהיה מחוץ לפוליטיקה. כשירצו לתת דוגמה לפוליטיקאי שמנצל את המערכת בציניות וחוטא ציבורית בכל דרך אפשרית - יזכירו אותו. להערכתי דווקא החלקים האלה בערך הם הגורמים לניפוחו, ואין צורך לציין אותם בפירוט אצלנו כמו אצלם, עם מקור לכל תעלול. חוץ מזה, בטח דווקא החלקים האלה יהיו מהנים לתרגום, כך שלא בטוח שתרצה לצמצם אותם כל כך. בברכה, ‏Virant‏ (שיחה) 21:35, 12 במאי 2023 (IDT)תגובה
שני הסנט שלי, ניב: בכל מה שקשור להאשמות באי-סדרים/חשד לעבירות על החוק, הייתי הופך את הסדר – להתחיל בדברים הרשמיים, עליהם אפשר לפרט יותר באריכות, ואז לסכם בקצרה לגבי הדברים שפורסמו בעיתונות. כלומר, לפרט לגבי הבדיקה של ועדת האתיקה של בית הנבחרים והאישומים הפדרליים נגדו, ואז לסכם במשפט או שניים לגבי כל אחת מהטענות שעלו נגדו. פוליתיאורי - שיחה 00:29, 13 במאי 2023 (IDT)תגובה

מכשירי התופת#עלילה

מצב טיפול: חדש


נראה ציטוט המפר זכויות יוצרים, דעתכם? גריי - שיחה 17:24, 11 במאי 2023 (IDT)תגובה

הערות שולים שגיאה

מצב טיפול: חדש

הי מישהו יודע מה המשמעות של השגיאה הזו תג <ref> בלתי־תקין; השם הוגדר כמה פעמים עם תוכן שונה שגיאת ציטוט. אני לא מצליחה לתקן, תודה רבה Yaelal - שיחה 20:01, 11 במאי 2023 (IDT)תגובה

Yaelal, ניתן לתת שם להערות שוליים על מנת לעשות בהן שימוש חוזר. כאשר מספר הערות שוליים עם תוכן שונה קיבלו שם זהה, נגרמת שגיאה, מכיוון שבמקרה של שימוש בשם הזה לא יהיה ניתן לדעת לאיזו הערה מתכוונים. כדי לפתור את הבעיה, את צריכה לשנות את השם באחת מהערות השוליים שהוגדרו עם אותו השם, או אם במקרה מדובר באותה ההערה, להפוך את השימוש בה לשימוש חוזר במקום הגדרה מחודשת של הערת השוליים. תרצי לכתוב כאן באיזה ערך את מקבלת את השגיאה כדי שאוכל להסתכל ולנסות לייעץ על המקרה הנקודתי? ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 20:15, 11 במאי 2023 (IDT)תגובה
Saifunny בשמחה חנא עטאללה (תאודוסיוס)

לא הבנתי את ההסבר... Yaelal - שיחה 20:22, 11 במאי 2023 (IDT)תגובה

@Saifunny פשוט יצרתי את כל ההערות העוקבות מחדש ונראה שנפתר. תודה! Yaelal - שיחה 20:30, 11 במאי 2023 (IDT)תגובה

שורה שניה של כותרת

מצב טיפול: חדש

הרקע השתנה והשורות התרחקו. לא הצלחתי לתקן. אנא הושיעו. תודה shoshie8שיחה • כ"א באייר ה'תשפ"ג • 20:53, 11 במאי 2023 (IDT)תגובה

לא ברור מהי התוצאה הרצויה. נא להבהיר את הבקשה. עלי - שיחה 21:02, 11 במאי 2023 (IDT)תגובה
גם אני לא הבנתי, אבל יש לי חשד שמה שעלי ואנוכי רואים לא זהה למה ששושי8 רואה - ראו הודעה על "ניסוי A/B" בוק:חדשות.
תוכלי להבהיר את הבעיה על ידי העלאת צילומסך, רצוי עם חיצים שמצביעים על הבעיה והסבר מה ההבדל בין מה שאת רואה למה שהיית רוצה לראות. קיפודנחש 23:20, 11 במאי 2023 (IDT)תגובה
קיפודנחש, יש לקחת בחשבון שהודעתה של shoshie8 נכתבה לפני עריכה שביצעתי בדף. הבעיה עליה הצביעה אכן התרחשה, ביקשתי הבהרה אך באשר לתוצאה הרצויה. ייתכן שהמצב לאחר עריכתי הוא התוצאה הרצויה מבחינתה. עלי - שיחה 10:31, 12 במאי 2023 (IDT)תגובה

שינוי ב-UI של נוטיפיקיישנז על רשימת המעקב

מצב טיפול: חדש

בווקטור 2022, פתאום נעלם לי האייקון האמצעי (כוכב) מבין האייקונים של הנוטיפיקיישנז שמופיעים בצד שמאל למעלה. עד לפני שלושה ימים(?) הופיעו לי חמישה אייקונים - מימין לשמאל: פעמון, מגש, כוכב, רשימה עם כוכב קטן, איש. היום האייקון האמצעי של הכוכב לא מופיע, ובמקומו המספר של השינויים שלא נצפו ברשימת המעקב מרחף באוויר. כן יש שם כפתור ״בלתי נראה״ שאפשר ללחוץ עליו כדי לפתוח את החלונית הזו כמו פעם, אבל זה די מפריע לי.
יש משהו לעשות לגבי זה? זה שינוי מכוון? תודה, ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 13:01, 12 במאי 2023 (IDT)תגובה

קודם כל אציין שלא מדובר במשהו שמגיע מתוכנת מדיה ויקי - הכוכב הזה מגיע לשם דרך סקריפט מקומי ("סקריפט 88").
הסקריפט הזה מצייר את הכוכב על ידי "חיקוי" האופן בו התוכנה המובנית מציירת את האלמנטים הסטנדרטיים להודעות והתראות.
מדי פעם התוכנה הסטנדרטית משתנה, ובעקבות שינויים כאלה הסקריפטים המקומיים צריכים לפעמים להשתנות גם הם. לצערי, טרם מצאתי את הדרך לתקן את 88 באופן שהכוכבית תחזור. הסקריפט לא מושבת לגמרי: כל עוד יש ברשימת המעקב דפים בהם טרם ביקרת, לפחות מוצג הריבוע עם המספר, ולחיצה עליו עדיין פותחת את הטופס. אין כרגע צפי מתי אמצא זמן לתקן.
תודה, בבקשה, סליחה. קיפודנחש 15:39, 12 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה רבה על התשובה המפורטת והמדויקת! ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 15:42, 12 במאי 2023 (IDT)תגובה

מחיקת מקור פובליציסטי

מצב טיפול: חדש

לפני כחודש הוספתי לערך הפיכה עצמית ציטוט של ההסיטוריון הבכיר יובל נח הררי כדי להרחיב על המושג. מאחר שהציטוט נלקח מכתבה בעיתון הארץ מחקו את הציטוט. בדף השיחה נשמעו טיעונים לכאן ולכן, ולאחר מכן החזרתי את הציטוט בגרסה מצומצמת יותר ושוב הוא נמחק. אני רוצה להבין האם באמת זו המדניות או שהתרחשה כאן הטייה פוליטית? ללא המקור הערך דל ולא מספיק ברור. התוכן שבו הררי התייחס למצב בישראל לא נכלל מלכתחילה ולכן תמוהה ההחלטה להסיר את הניתוח המטא-היסטורי הכללי. אציין גם שלא זמין מחקר אקדמי רב בנושא, בוודאי שלא בעברית. KaℱKa✎קפקא 14:03, 12 במאי 2023 (IDT)תגובה

אין "מדיניות".
בכל נושא בו החברה הישראלית מפוצלת קשה להגיע להסכמות גם בוויקיפדיה, ובמקרים רבים עורכים מקדמים (או בולמים) אג'נדות לפי עמדתם בנושא השנוי במחלוקת באצטלה של "שיקולים אנציקלופדיים".
ברור שזה המקרה בו מדובר כאן, וזו בעיה שוויקיפדיה בעברית מתקשה לפתור: גם אם יגיע מפעיל או ביורוקרט ויפסוק משיקולים אנציקלופדיים טהורים, הצד שייצא לא מרוצה מהפסיקה יאשים את הפוסק/ת בהשלטת עמדתו הפוליטית/אידאולוגית, והמחלוקת תעמוד בעינה.
נכון לרגע זה, אין לבעיה הזו פתרון, ולא מצטייר כזה באופק. במקרה המסוים הזה דעתי היא ש"הצדק האנציקלופדי" לצידך, ובני הפלוגתה שלך פועלים ממניעים אג'נדיסטים בוטים, אבל אין כל דרך להראות או לשכנע שאכן כך הדבר, ואין דרך להראות או לשכנע שדעתי שלי לא נובעת בעצמה מאג'נדה פוליטית. קיפודנחש 15:59, 12 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה רבה על הניתוח. ובכל זאת לגופו של עניין, אני מבין שהאמטלה לפסול את הניתוח של הררי רק בגלל שהופיע בטור בהארץ ולא במאמר אקדמי הוא לא מדיניות או נוהל מחייבים, נכון? KaℱKa✎קפקא 16:21, 13 במאי 2023 (IDT)תגובה
עדיין מחכה לתשובה, בינתיים מתחוללת בערך מלחמת עריכה מיותרת. KaℱKa✎קפקא 12:11, 15 במאי 2023 (IDT)תגובה
האם ניתן לפתוח הצבעה מסודרת לכל הפחות? KaℱKa✎קפקא 12:12, 15 במאי 2023 (IDT)תגובה

עזרה באיחוד לערך מסלול אקדמיזציה

מצב טיפול: חדש

היי, לפני שבוע שמתי את תבנית האיחוד בערך של תוכנית גלים ותוכנית ברקת, שניהם לאחד לערך של מסלול אקדמיזציה. לא הייתה התנגדות. אז היום הוספתי למסלול אקדמיזציה פרק של תוכניות מצוינות, שבו כל התוכן של ברקת וגלים. (האיחוד עצמו). מה עושים עם הערכים הישנים? אגב, שמתי בסקירת עריכה של האיחוד קרדיט לעורכים הישנים, וchatGPT כתב לי קוד שכשמריצים אותו בדף "גרסאות קודמות" נותן את השם של כל העורכים:

console.log([...new Set([...document.getElementsByTagName("bdi")].map(tag => tag.innerHTML))].join(', '));

Lainad27 - שיחה 13:44, 13 במאי 2023 (IDT)תגובה

גם, שמתי לב שההיתר להשתמש בתמונות של התוכניות כרגע אומר שאפשר להשתמש בהן רק בתוכנית גלים/תוכנית ברקת. מה עושים עם זה? Lainad27 - שיחה 13:57, 13 במאי 2023 (IDT)תגובה
אין בעיה להעביר את התמונות לערך המאוחד. אפשר לשנות את הכיתוב בדף של הקובצים כך שיכיל קישור לפסקה המתאימה בערך המאוחד. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:20, 14 במאי 2023 (IDT)תגובה

ענבל_שגיב-נקדימון#ספרים_שתרגמה

שלום, אנא ראו את הרשימה הארוכה – האם יש טעם לרשימה כה ארוכה בערך? 87.69.242.88 14:07, 14 במאי 2023 (IDT)תגובה

הרשימה לא פרופורציונלית לערך. אתה יכול או "להיות נועז" ולהסיר את הרשימה או חלקה או לדון על זה בדף השיחה של הערך. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:03, 15 במאי 2023 (IDT)תגובה
@יונה בנדלאק – הייתי מספיק נועז? 87.69.242.88 09:59, 17 במאי 2023 (IDT)תגובה
נועז ויצירתי. זה השילוב המושלם אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:01, 17 במאי 2023 (IDT)תגובה

קצרמר: קטגוריות משנה

הועבר לדף ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים#קצרמר: קטגוריות משנה

טכנית- עדכון תמונה בערך ויקפדיה בעל חשבון חסום

מצב טיפול: חדש

שלום, ברצוננו לעדכן תמונה בערך ויקפדיה שנוצר במקור ע"י משתמש שכבר לא עובד אצלנו שנים ואין ברשותנו את הסיסמא לחשבון שלו. כיצד בכל זאת נוכל לשחזר סיסמא ולעדכן את ערך המקור? תודה מראש

שחזור חשבון יכול להיעות רק עם הגדירו מייל ואז דרך המייל. אם לא, אתם יכולים לפתוח חשבון חדש, להעלות את הקובץ ולהחליף את הקובץ בערך. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:26, 15 במאי 2023 (IDT)תגובה
כפי שציין יונה, אין כל צורך להיכנס לחשבון הישן כדי לערוך ערך שנוצר דרכו. ראו ויקיפדיה:בעלות על ערכים.
אציין שגם לו היה הדבר אפשרי, זה לא מקובל ולא נחשב תקין: חשבון בוויקיפדיה משויך לעורך (אדם) מסוים, לא לחברה שמעסיקה אותו, גם אם העריכות נעשו במסגרת העבודה. אם מישהו אחר באותה חברה רוצה להמשיך לערוך את הערך, עליו או עליה ליצור חשבון נפרד. אם שלושה אנשים בחברה רוצים לעשות זאת, עליהם ליצור שלושה חשבונות נפרדים.
אציין גם שמהשאלה עולה שהעריכות (של אותו אדם ש"לא עובד אצלנו שנים") נעשו במסגרת העבודה, וככאלו יש לסמן אותן כ"עריכות בתשלום", ויפה תעשו אם תוודאו שהן אכן מסומנות ככאלו. אנא ראו ויקיפדיה:עריכה בתשלום. תודה. קיפודנחש 17:38, 15 במאי 2023 (IDT)תגובה
מתסבר שמדובר על העריכות בערך רמי באר. התו השמיניהבה נשוחח 13:35, 16 במאי 2023 (IDT)תגובה

ידיעות הטכנולוגיה 2023 – גיליון 20

MediaWiki message delivery 00:43, 16 במאי 2023 (IDT)תגובה

עדכנתי את הערך של "ניופאן"

מצב טיפול: חדש


עדכנתי את הערך של "ניופאן" כבר לפני כמעט חודש ימים והוא טרם התעדכן. האם זה בטיפול? תודה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

ב-3 במאי הוכנס לערך שפע של מידע פרסומי, לדוגמה: "את השירות המצוין של ניופאן משלים מערך לוגיסטי מתקדם הכולל יבוא של אלפי מכולות בכל שנה מכל רחבי העולם, מבנים לוגיסטיים לאחסנה בשטח כולל של כ-20,000 מ"ר ויכולת אספקה מהירה ומדויקת לכול נקודה במדינה במהירות וביעילות מירבית".
כיוון שוויקיפדיה אינה אתר פרסומי, המידע הזה נמחק במיידית, ואין סיבה להשיב אותו לערך. התו השמיניהבה נשוחח 13:37, 16 במאי 2023 (IDT)תגובה

מה הקריטריונים לפתיחת ערכים לאישיים?

האם קיימים קריטריונים כאלה בכלל? אם כן מה הם? וספציפית למקרה- והאם אפשר לפתוח ערך לאדם שהוא דוקטור לפילוסופיה, היה מרצה לתואר שני בכל העולם והדוקטורט שלו באנגלית בין לאומי? ‏2a02:6680:110a:20bf:f886:d3bb:1c68:163b (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

ממליץ לך לקרוא את הקריטריונים לכתיבת ערכי אישם ואת המדריך לעיצוב ערכי ביוגרפיות פיטר פן - שיחה 🍂 18:28, 16 במאי 2023 (IDT)תגובה
ובתשובה לשאלה: לא, מקובל לכתוב ערכים על אנשי אקדמיה רק מדרגת פרופסור ומעלה. התו השמיניהבה נשוחח 08:53, 17 במאי 2023 (IDT)תגובה

העברת ערך ממרחב הערכים לטיוטה

איך מעבירים ערך ממרחב הערכים לטיוטה? ניסיתי לעשות זאת עם הערך של קובי נחשוני אבל זה שינה רק את השם ולא הועבר לטיוטה בפועל. שעה טובה - שיחה 18:56, 16 במאי 2023 (IDT)תגובה

שלום שעה טובה, המרחב של הערך מתבטא בשמו, כך שאם שם הערך מתחיל ב״טיוטה:״, הוא עבר בהצלחה למרחב הטיוטה. במקרה הנוכחי הוא באמת עבר בהצלחה, ומחקתי את ההפניה ממרחב הערכים לטיוטה. רק כדאי לעדכן את כותב הערך שהערך שכתב עבר לטיוטה. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 19:00, 16 במאי 2023 (IDT)תגובה
Saifunny תודה רבה שטיפלת בזה, במקרה הזה אין את מי לעדכן כי הערך נכתב על ידי אנונימי. שאדע להבא, איך מוחקים את ההפנייה ממרחב הערכים לטיוטה? שעה טובה - שיחה 19:06, 16 במאי 2023 (IDT)תגובה
שעה טובה, בשביל למחוק אותה, צריך לבקש את המחיקה בדף ויקיפדיה:בקשות ממפעילים. אם אתה רוצה להקל על החיים במקום לבקש ידנית בכל פעם, בהעדפות->גאדג׳טים אפשר לסמן אפשרות שמוסיפה כפתורים של בקשות אוטומטיות לסרגל הכלים של הדף. זו האפשרות: ״הוספת "מחיקה", "הגנה", "חסימה" ו"הסתרת גרסה" לתפריט "עוד" כדי לבקש בדף בקשות ממפעילים״. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 19:10, 16 במאי 2023 (IDT)תגובה

שאלה לגבי פרסום ערך חדש

מצב טיפול: חדש

מה הכוונה שבשביל לפרסם ערך חדש אני צריך לערוך 100 ערכים? ואיך עושים זאת? תודה 11asaf (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

לתשובה שני חלקים: החלק הראשון הוא שאין דבר כזה "בשביל לפרסם ערך חדש צריך לערוך 100 ערכים" - לא ברור מהיכן המידע הזה, וסביר שקראת משהו שאמר משהו שונה, ולא הבנת אותו נכון.
בוויקיפדיה בעברית יש מספר פעולות, ביניהן העברת (או "שינוי שם") דף, שמוגבלות לעורכים רשומים שביצעו 100 עריכות (לא "ערכו 100 ערכים"), אך המגבלה הזו לא חלה על יצירת ערך חדש, פעולה הפתוחה גם למשתמשים לא רשומים.
החלק השני של התשובה אולי רלוונטי יותר: אם אינך יודע מה המשמעות של ביצוע 100 עריכות, עדיף שלא תתחיל ב"פרסום ערך חדש". התנסה בבקשה בעריכות בוויקיפדיה, אולי כעורך חדש מצא לך חונך וצור אתו קשר, ואחרי שתכיר את המקום ומנהגיו, ותוכל לבצע בבטחה עריכות, תתחיל או תתחילי לחשוב על "פרסום ערך חדש". (תשובתי מנוסחת בלשון זכר כניחוש המבוסס על שם המשתמש. אם הפנייה הנכונה היא "את", אקווה שתסלחי לי).
על הדרך: בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה.
בברכה - קיפודנחש 22:10, 16 במאי 2023 (IDT)תגובה

רשימת תלמידים של מורה

מצב טיפול: טופל

בסוף הערך מרדכי זלקין רשומים תלמידי דוקטורט של האיש. בדרך כלל רושמים תלמידים שאף הם זכו להכרה. האם יש טעם להציע רשימה של תלמידים לא בולטים? תודה. טל ומטר - שיחה 00:35, 17 במאי 2023 (IDT)תגובה

לא, מחקתי. התו השמיניהבה נשוחח 08:55, 17 במאי 2023 (IDT)תגובה

תבנית:ויקיספר בשורה

מצב טיפול: טופל

נראה שהתבנית "תבנית:ויקיספר בשורה" לא קיימת. יש משהוא שמכליף אותה? יש קישור שבור בערך אלגברה ליניארית. תורד רבה רמי (Aizenr) - שיחה 09:12, 18 במאי 2023 (IDT)תגובה

רמי, החלפתי ב{{מיזמים}}. דג קטן - שיחה 17:51, 18 במאי 2023 (IDT)תגובה
לתבנית הספציפית תשובתה של הדג מספקת (תודה!), אבל בעקבות השאלה הצצתי במיוחד:תבניות מבוקשות, ונראה שיש לא-כל-כך-מעט מקרים דומים בערכים (כלומר מוכללת בערך תבנית לא קיימת). לצד כל תבנית אדומה ברשימה יש קישור לדפים בהם היא מופיעה.
אפשר וכדאי לדעתי להתעלם מרשימות שתכולתן מחוץ למרחב הערכים - כל מיני תבניות "משתמש" אזוטריות וכדומה, אבל יש כמה "תבניות חסרות" שהדפים שמכלילים אותן רובם ככולם ערכים, ובאלו כדאי לטפל - בדרך כלל כנראה לא על ידי יצירת התבנית אלא על ידי תיקון הערכים. נראה שרוב המקרים הללו נובעים מהעתקת קטעים לא זהירה בתרגום ערכים אאל"ט, שלושת המובילות הן התבניות הבאות - שלושתן קיימות בוויקינגליש ומשמשות שם לציטוטים.
  1. תבנית:Harvid‎‏ (43 קישורים)
  2. תבנית:In lang‎‏ (26 קישורים)
  3. תבנית:ProQuest‎‏ (13 קישורים)
קיפודנחש 18:55, 18 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה רבה. רמי (Aizenr) - שיחה 20:43, 18 במאי 2023 (IDT)תגובה

משהו השתבש

מצב טיפול: חדש

בנסיון לפרסם דף טיוטה מתקבל: משהו השתבש No stashed content found for xxxxxxxxxx ממה נובע השיבוש? איך מתגברים עליו? HanochP (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

פרמטר שפה

בתבנית {{צ-ספר}} קיים פרמטר |שפה=. שאלתי היא (במקרה שהספר כולל פרקים בכמה שפות) האם יש לציין בו את השפות בהם נכתב הספר או רק את השפות הכתובות בעמודים אליו מפנים בפרמטר |עמוד= פיטר פן - שיחה 🍂 22:04, 18 במאי 2023 (IDT)תגובה

ההפנייה היא למקום ספציפי בספר; אז בשפה שבה כתוב החלק בספר שאליו מפנים. השאר לא רלוונטי לקורא בוויקיפדיה. לדוגמה: ספר עם פרקים בעברית, ערבית, ופרסית – ומפנים לפרק בפרסית; אם בערך נכתוב לצד המקור (בעברית), (בערבית) ו(בפרסית), מי שקורא רק עברית או ערבית ייגש למקור לפרק הספציפי בשפה שאינה נהירה לו. 87.69.242.88 00:21, 19 במאי 2023 (IDT)תגובה
ספר בכמה שפות זה לא דבר נפוץ או מקובל, ואין צורך או תועלת בהמצאת "כללים" כלליים עבור מקרה כה נדיר (לפעמים העקרון הזה מכונה "אני בשביל סמרטוט אחד לא עושה מכונה").
צריך לבחון את המקרה המסוים, ולהחליט לפי מה שאומר השכל הישר. אם היית מספר באיזה ספר ובאיז תוכן מדובר, מי שמכירים את הספר (אם יש כאלו) היו יכולים להשאיל לך את שכלם הישר ולעזור לקבל החלטה - עד אז תיאלץ להסתפק בשלך. קיפודנחש 01:11, 19 במאי 2023 (IDT)תגובה

קישורי שפות - הודעת שגיאה

יצרתי את הערך רולף דנברג וכשאני מנסה ליצור קישורי שפות אני מקבל הודעת שגיאה "אירעה שגיאה בלתי ידועה". אודה לעזרה. Danny Gershoni - שיחה 17:15, 19 במאי 2023 (IDT)תגובה

שאלה לגבי סדר הפריטים בוויקינתונים לגבי d:Property:P21 ‏– sex or gender

שלום, בעת הוספת הפריט הנ"ל כדי לעדכן מין בערכי אישים – נפתחת באופן אוטומטי רשימת ערכים לבחירה: male, ‏female, ‏intersex‏ וכו' – בסדר הזה. מזה כמה ימים – הפריט הראשון שמופיע (לפני הנ"ל) הוא androgynos. זה די לא הגיוני, ולא מצאתי מהיכן זה נובע. מי מבין בזה? 87.69.242.88 23:27, 19 במאי 2023 (IDT)תגובה

לא משתחזר. עלי - שיחה 13:08, 20 במאי 2023 (IDT)תגובה
@עלי – צעדים מדויקים לשחזור:
  1. בוויקינתונים – לחץ על "add statement +" (בפריט שלא הוגדר לו "sex or gender").
  2. ייפתח שדה "Property" ומתחתיו פריט או פריטים לבחירה.
  3. הקלד בשדה Se – הפריט הראשון שיוצג לבחירה הוא "sex or gender".
  4. בחר את "sex or gender" – מימין לשדה ייפתח שדה עם רשימת ערכים לבחירה.
  5. הפריט הראשון שמוצג לבחירה הוא "androgynos".
ראה צילום מסך. 87.69.242.88 15:04, 20 במאי 2023 (IDT)תגובה
אלה הצעדים בהם כבר נקטתי, וכאמור לא משתחזר. במצב דברים זה, ייתכן שיש בעיה מקומית. נמתין לבדיקה של אחרים, אולי מי מהם יצליח לשחזר אצלו. עלי - שיחה 15:41, 20 במאי 2023 (IDT)תגובה
@עלי: תוכל בבקשה לעיין בעריכה הזו? נראה לי שזה משם. אני לא מבין מה עשו שם, למה, ואיך לתקן. 87.69.242.88 16:04, 20 במאי 2023 (IDT)תגובה
הבחנתי בעריכה זו. אני לא שולל את האפשרות שהיא מקור הבעיה שהצגת, אולם מבחינה טכנית על פניו אין מה לתקן. לצערי לא אהיה ליד מחשב בשעות הקרובות. מציע לך להפעיל את הגאדג'ט RearrangeValues בוויקינתונים ולנסות להעלות את המגדר הבעייתי שני מקומות ברשימה, בהנחה שהוא בתחתית הרשימה גם אצלך. עלי - שיחה 16:16, 20 במאי 2023 (IDT)תגובה
@עלי, כן – androgynos למטה. אבל שינוי הסדר חסום לי לעריכה (עם Rearrange Values לא מתווספים המשולשים להעלות/להוריד; נפתחים רק save ו-Cancel לאחר לחיצה על הכפתור שמתחת ל-property constraint). אודה אם תנסה לתקן כשיהיה לך זמן. תודה. 87.69.242.88 16:39, 20 במאי 2023 (IDT)תגובה
האם הבעיה שתיארת מתרחשת גם כשהדפדפן במצב אנונימי? עלי - שיחה 07:19, 22 במאי 2023 (IDT)תגובה
@עלי: כן, כשהדפדפן במצב אנונימי. ובכלל – אם הצלחתי לזהות – רק בממשק בשפה האנגלית. 87.69.242.88 12:06, 22 במאי 2023 (IDT)תגובה

חיבור ערכים חדשים בעברית בכלי "הוספת קישורים בינלשוניים" - מתקבלת הודעת שגיעה~

מצב טיפול: חדש

לאחרונה, אינני מצליח לחבר את הערכים החדשים, בעזרת הכלי הנ"ל, מתקבלת הודעת "שגיעה לא ידועה", האם הבעיה מקומית אצלי במחשב או בעיה מערכתית? איך מבצע חיבור אלטרנטיבי??תודה Ybargal (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

שלום Ybargal, אני לא בטוחה לגבי הבעיה (אתמול זה עבד לי), אך לגבי הדרך האלטרנטיבית אני יודעת לענות. אם תיכנס לפריט ויקינתונים שתרצה שהערך יקושר אליו, בתחתית הדף בצד ימין יש אזור שמציג את כל הערכים בכל השפות שמקושרים לפריט. לחיצה על עריכה של הרשימה תוסיף בתחתיתה אפשרות להוסיף שפה חדשה עם ערך חדש. כל מה שצריך לעשות הוא לכתוב "he" בשפה, ואת שם הערך בעברית במשבצת שליד השפה. שמירה של השינויים תקשר בין הערכים. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 12:39, 20 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה על תשובתך ,היכן הקישור "פריט ויקינתונים" נמצא - פעם ידעתי, מאז ששינו מבנה התפריטים לא נכנסתי לא מוצא אותו. אגב שתי שאלות מעל שלי בדף הייעוץ - מישהו נוסף נתקל באותה בעיה.~ Ybargal - שיחה 12:48, 20 במאי 2023 (IDT)תגובה
Ybargal, מעולה, אם כך כנראה שזו בעיה גלובלית. לא העברתי ערכים למרחב הערכים היום, ולכן כנראה שלא נתקלתי בבבעיה. אשאיר למומחים את האפשרות להגיב בנושא.
לגבי הקישור לוויקינתונים - מכיוון שהערך עדיין לא מקושר לפריט (בזה בדיוק אנחנו מנסים לטפל), לא אמור להופיע בו הקישור.
צריך להיכנס לוויקינתונים עצמאית ולחפש שם את הפריט שמתאים לערך באנגלית (או בכל שפה אחרת) שרוצים לקשר אליו.
באופן כללי, בערכים שכבר מקושרים, בעקבות השינוי בממשק הקישור לוויקינתונים עבר לתפריט השמאלי, תחת הכותרת ״כללי״ (״פריט ויקינתונים״). הוא יופיע בערכים שכבר מקושרים לפריט כלשהו. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 12:56, 20 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה על ההסבר המפורט Ybargal - שיחה 13:02, 20 במאי 2023 (IDT)תגובה
Ybargal, בשמחה, ושכחתי כמובן את הדרך הפשוטה יותר להגיע לפריט ויקינתונים (נזכרתי בה רק עכשיו) - אם תלך לערך שתרצה לקשר אליו (למשל לערך באנגלית), בתפריט הצד הימני שלו אמור להיות קישור ל-Wikidata item תחת Tools, מפני שהוא כבר מקושר לפריט. משם אפשר לבצע את כל השלבים שמבצעים על הפריט בהתאם למה שכתבתי קודם לכן. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 13:30, 20 במאי 2023 (IDT)תגובה
ניתן גם להיעזר בקיצור המקשים Alt+⇧ Shift+G על מנת לעבור לפריט המקושר לדף. עלי - שיחה 13:35, 20 במאי 2023 (IDT)תגובה
עלי, מגניב! איפה רואים את כל קיצורי המקלדת הקיימים? אני משתמשת בלא מעט מהם ואני לא זוכרת איך גיליתי אותם במקור. ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 13:39, 20 במאי 2023 (IDT)תגובה
en:Wikipedia:Keyboard shortcuts. עלי - שיחה 13:55, 20 במאי 2023 (IDT)תגובה
עלי, תודה! שימושי מאוד. זה בסדר אם אתרגם אותו לעברית כדי שיהיה אפשר למצוא אותו בחיפוש? ‏Saifunny‏ ∞ שיחה 14:13, 20 במאי 2023 (IDT)תגובה
כמובן. עלי - שיחה 14:50, 20 במאי 2023 (IDT)תגובה

כיצד לכלול את תבנית הערת השוליים?

מצב טיפול: חדש

שלום. יש משהוא בויקיפדיה העברית שמבלבל אותי בהרבה ערכים. לעיתים אני מוצא מקורות המקושרים בערך באמצעות <ref> (כך מופיע בקוד המקור כאשר אני מוסיף הערת שוליים בעורך הויזואלי של ויקיפדיה, שם לינק ומאפשר הוספת אתר כללי כתבנית, כמו שעשיתי בעריכה זו). אך לעיתים באמצעות תבנית {{הערה}} שמכילה בתוכה תבנית כמו {{קישור כללי}} כך:

{{הערה|{{קישור כללי|כתובת=https://www.mako.co.il/tv-makore/932794f161c4c110/Article-8c72cea4d5ecd11004.htm|כותרת=ברבאבא חוזר?|אתר=mako|תאריך=2008-11-24|תאריך_וידוא=2021-02-25}}}}

מתי צריך להשתמש בזה ומתי בזה? בויקיפדיה האנגלית אני לא מבחין בבעייה הזו... אני קצת מבולבל. תודה! 3point1415 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

3point1415, בוויקיפדיה העברית אפשר להשתמש בשתי הצורות שהראית. חלק מהעורכים מעדיפים להשתמש ב{{הערה}} כי היא תבנית שלא יוצרת בעיות כיווניות בעורך קוד מקור, וחלק מעדיפים להשתמש ב-<ref>, כי הוא תג שנוח לשימוש בעורך החזותי. דג קטן - שיחה 23:01, 20 במאי 2023 (IDT)תגובה
<ref> מגיע בעיקר כאשר מכניסים הערה דרך העורך החזותי. אישית הרבה יותר נוח לי להכניס הערות דרכו, ולכן אני כותב את הערך בקוד מקור ואז מכניס הערות דרך העורך החזותי. התו השמיניהבה נשוחח 11:24, 21 במאי 2023 (IDT)תגובה

העלתה של סמליל הארגון לדף ויקי

מצב טיפול: חדש

איך ניתן להעלות סמליל של ארגון שלנו בדף של ויקי למעלה בתבנית בצד שמאל של הדף?

ויקיפדיה:העלאת קובץ לשרת ועזרה:העלאת תמונה ברישיון שימוש הוגן. – מקף ෴‏01:20, 22 במאי 2023 (IDT)תגובה

הוספת כל הערכים בקטגוריה לדף המעקב

מצב טיפול: טופל

שלום, האם יש אפשרות לעקוב אחר כל הערכים הנמצאים בתוך קטגוריה מסויימת, או שצריך להיכנס אליהם אחד אחד ולסמן אותם? תודה, SigTif - שיחה 06:24, 22 במאי 2023 (IDT)תגובה

במיוחד:רשימת מעקב מתחת לכותרת מופיע "עריכת הרשימה הגולמית" (בקישור ישיר מיוחד:עריכת_רשימת_המעקב/raw) אפשר לערוך ידנית את הרשימה כך שאפשר לקחת את כל הערכים בקטגוריה מסויימת ולהוסיף אותם לשם.
אזהרה: מומלץ לשנות את הרשימה הגלומית בזהירות רבה, אם רשימת המעקב שלך תפגם יתכן ותאלצי לאפס אותה. יתכן וכדאי לך לשמור בצד את הרשימה הגולמית לפני שתתחילי לשנות אותה, כך שתוכלי לחזור לרשימה הזו במקרה ותקרה בעיה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:47, 22 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה, @יונה בנדלאק. מה אני צריכה לכתוב בתוך הרשימה הגולמית כדי לקבל את כל הערכים בקטגוריה? אם אני כותבת "קטגוריה:קיימות" אני אקבל רק שינויים לדף הקטגוריה, ולא לערכים עצמם. אני טועה? SigTif - שיחה 12:19, 22 במאי 2023 (IDT)תגובה
זו לא המלצה, ולא ערובה שהסקריפט עובד, אבל יש סקריפט כזה - ראי סקריפט 29 בוק:ס. "לא המלצה" כי הסקריפט לא מוכר לי, לא משום שידוע לי משהו לא יפה עליו.
אפשרות עדינה קצת יותר היא הפעלה ב העדפות ← גאדג'טים את הגאדג'ט
אחרי שמפעילים את הגאדג'ט, בראש כל דף קטגוריה מופיעה קישורית "הצג קישוריות מעקב", שהקשה עליה מאפשרת להוסיף כל ערך בקטגוריה לרשימת המעקב בהקשה אחת, בלי צורך לפתוח את הערכים. הגאדג'ט גם מראה לך (על ידי הדגשה) בכל דף קטגוריה אחרי אילו מהערכים בקטגוריה את עוקבת, וניתן להסיר ערכים מרשימת המעקב באותה קלות שניתן להוסיף. HTH - קיפודנחש 04:43, 23 במאי 2023 (IDT)תגובה
בהחלט, עזר מאוד! תודה רבה, קיפודנחש SigTif - שיחה 17:07, 23 במאי 2023 (IDT)תגובה

דיון חשיבות ללא תב:חשיבות

האם דיון חשיבות שנפתח ללא הצבת תב:חשיבות יכול לשמש עילה למחיקת ערך כלשהו? פיטר פן - שיחה 🍂 14:29, 22 במאי 2023 (IDT)תגובה

ברור. 80.246.130.14 18:48, 22 במאי 2023 (IDT)תגובה
זכור לך במקרה דיון שהתקיים בנושא או ערך מסוים שנמחק ללא הצבת תבנית? פיטר פן - שיחה 🍂 01:16, 25 במאי 2023 (IDT)תגובה
כמובן שלא. יש כללים באתר הזה. שמש מרפא - שיחה 01:21, 25 במאי 2023 (IDT)תגובה
בהחלט. מטרת התבנית להפנות את תשומת לב העורכים לדיון, ובהיעדרה – מה עשינו בה? התו השמיניהבה נשוחח 01:43, 25 במאי 2023 (IDT)תגובה
האלמוני שוגה. תבנית החשיבות משמשת בין השאר כדי ליידע את העורכים שמתקיים דיון חשיבות. יש עשרות עורכים שבדף המשתמש שלהם מופיעה תבנית:דיוני חשיבות, שמספקת קישורים לערכים בהם מוצבת התבנית, ועשרות אחרים עוקבים אחרי קטגוריה:ויקיפדיה: ערכים שמתקיים לגביהם דיון חשיבות אנציקלופדית. השכל הישר אומר שכל העורכים הללו מעוניינים להשתתף בדיוני חשיבות, וללא התבנית הם מנועים מכך.
פתיחת "דיון חשיבות" בלי התבנית משמעה שעורכים רבים שמעוניינים להשתתף בדיון חשיבות לא מודעים לדיון, וכתוצאה מכך יתכן שעורכים שהיו מנמקים חשיבות לו ידעו על הדיון לא יוכלו לעשות זאת.
אפשר לשאול בדף השיחה "מה חשיבות הערך", ואפשר אפילו לקרוא לסעיף בו נשאלת השאלה "חשיבות" אבל ללא התבנית דיון כזה לא יכול להיחשב "דיון חשיבות" שיכול להביא למחיקת הערך. @Lostam, אנא תקן אותי אם אני טועה. בברכה - קיפודנחש 01:49, 25 במאי 2023 (IDT)תגובה
אתה לא טועה. Lostam - שיחה 04:50, 25 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה על המענה פיטר פן - שיחה 🍂 16:41, 25 במאי 2023 (IDT)תגובה

Tech News: 2023-21

שימו לב! התרגום זמין בדף הזה
שימו לב! התרגום זמין בדף הזה

19:53, 22 במאי 2023 (IDT)

הסבר קצר ולא אוטוריטטיבי לגבי הסעיף הראשון (180 => 30): ב"מידע על הדף" ניתן לראות את מספר העוקבים אחרי הדף. המידע גלוי לכול בדפים אחריהם עוקבים 30 אנשים או יותר, וגלוי למחזיקי "בדוק עריכות" בכל הדפים. מופיעים שני מספרים: "מספר העוקבים", ו"מספר העוקבים אחר הדף שביקרו בעריכות האחרונות". המספר השני מייצג את העורכים שביקרו בדף אחרי העריכה האחרונה שנעשתה בו, או ב-180 הימים האחרונים (אחת הקבוצות הללו מכילה את השנייה - כיוון ההכלה תלוי במועד העריכה האחרונה). אודה שעד היום חשבתי שהזמן הוא 30 ימים וגם כתבתי זאת בכולמיני מקומות, ורק עכשיו הועמדתי על טעותי, בדיוק ברגע שהיא חדלה להיות טעות - מעכשיו זה באמת 30. קיפודנחש 05:00, 23 במאי 2023 (IDT)תגובה

קישור ערכי כבישים לדף הפירושונים "כן"

מצב טיפול: טופל

הערכים כביש 1, כביש 40, כביש 73 וכביש 415 מפנים משום מה לדף הפירושונים כן. אני מניח שמדובר בעניין טכני, למשל תבנית מסוימת בה נעשה שימוש בערכים שמפנה לדף פירושונים זה, אבל לא הצלחתי לאתר את המקור לבעיה. אשמח אם תוכלו לסייע לי בנושא או להפנות אותי למישהו שמטפל בו או יכול לבדוק אותו. תודה ‏Virant‏ (שיחה) 23:04, 22 במאי 2023 (IDT)תגובה

בפרמטר השלישי ב{{סמל כביש}} היה "כן" במקום "+".
בוצע תוקן. דג קטן - שיחה 03:52, 23 במאי 2023 (IDT)תגובה
ראיתי, תודה רבה. ‏Virant‏ (שיחה) 04:33, 23 במאי 2023 (IDT)תגובה

מה התבנית הנכונה

מצב טיפול: חדש


שלום, מה התבנית הנכונה לציטוט כתבה מעיתון ישראלי בשנות ה60 שמוצאים דרך חיפוש בארכיון הספרייה הלאומית? לדוגמא כאן (כדי שאשים נכון בהערות השוליים)

  • טלילה בן זכאי (באוגוסט 15, 1965). "אינה רוצה לרדת אבל מי ייתן לה תזמורת?". מעריב בארכיון הספרייה הלאומית. {{cite web}}: (עזרה)

תודה אמא של גולן - שיחה 10:50, 23 במאי 2023 (IDT)תגובה

@אמא של גולן הכי פשוט באמצעות וק:בוק. איילשיחה 18:18, 23 במאי 2023 (IDT)תגובה
זה באמת הכי פשוט, אבל לא בדיוק תשובה לשאלה.
לקישור בדוגמה יש להשתמש בתבנית:מעריב, ורשימת התבניות המלאה נמצאת בקטגוריה:תבניות קישורים חיצוניים - עיתונות יהודית היסטורית. אם אין תבנית ייחודית לעיתון בו נמצאת הכתבה, יש להשתמש בתבנית השנייה בקטגוריה - תבנית:עיתונות יהודית היסטורית 4. הבוקמרלטים (בקישור שהציע אייל) הם בדרך כלל הדרך הקצרה והנוחה לתבנית.
בקישור שהוצג, הבוקמרקלט מייצר את התבנית {{מעריב|טלילה בן זכאי|הבמאי בא כעולה - ונחטף|19650815|35}}, שמצידה מייצרת את הקישור
יתרון קטן הוא הצגת התאריך באופן המקובל לעומת "(באוגוסט 15, 1965)" בדוגמה. בברכה - קיפודנחש 01:57, 25 במאי 2023 (IDT)תגובה

בניתי עמוד באנגלית (תרגום של עמוד בעברית) צריכה עזרה לפרסם אותו. האם יש מישהו שאוכל לפנות עליו ?

מצב טיפול: חדש

שלום בניתי עמוד בעברית ללנה זידל - https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%D7%A0%D7%94_%D7%96%D7%99%D7%93%D7%9C

האתר תורגם ע"י מתרגם מקצועי ובניתי את העמוד באנגלית. https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%AA_%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%9C%D7%9D/Lena_Zaidel כעת לא מאפשר לי לפרסם את העמוד באנגלית. מה עלי לעשות? האם יש מישהו שאוכל לפנות עליו לעזרה? (בתשלום)

בברכה משתמש:גלית מועלם

גלית מועלם את ככל הנראה רוצה לפרסם את הערך שיצרת בוויקיפדיה האנגלית. את מוזמנת לעשות את זה באתר הזה. לאחר שתעשי את זה, תעדכנו אותנו ונקשר בין הערכים בשפות השונות. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:06, 28 במאי 2023 (IDT)תגובה
סליחה, אני לא מבינה,
איך אני מפרסמת את העמוד שבניתי באנגלית ומקשרת לעמוד בעברית?
(האם יש מישהו שאוכל ליצור איתו קשר טלפוני?) גלית מועלם - שיחה 11:03, 28 במאי 2023 (IDT)תגובה
תכנסי לויקיפדיה באנגלית בחיפו תכתבי את שם הערך (Lena Zaidel) ותפתחי את הערך למצב עריכה. תעתיקי את התוכן של הדף שיצרת לדף שם ותשמרי. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:24, 28 במאי 2023 (IDT)תגובה
מה הכוונה "בחיפו" ?(כתבת : תכנסי לויקיפדיה באנגלית בחיפו ) גלית מועלם - שיחה 08:12, 31 במאי 2023 (IDT)תגובה
גלית מועלם, בחיפוש. בשורה החיפוש אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:14, 1 ביוני 2023 (IDT)תגובה

אינני מצליח לערוך קישור בין לשוני בערך

מצב טיפול: טופל

הי, הערך טביעת אצבע דיגיטלית מכיל קישור לערך באנגלית: https://en.wikipedia.org/wiki/Fingerprint_(computing) כאש הוא צריך להיות מקושר לערך הזה: https://en.wikipedia.org/wiki/Device_fingerprint ניסיתי לערוך את זה אבל התפריט פשוט לא עושה כלום כשאני לוחץ (תקלה ידועה אולי?). אשמח לעזרה. Ex ex (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

@Ex ex: טופל. 87.69.242.88 21:17, 26 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה Ex ex - שיחה 00:30, 27 במאי 2023 (IDT)תגובה

גאדג'אט שאינו עובד

זה רק אצלי או שהגאדגא'ט מדיה ויקי:Gadget-QuickRCDiff הפסיק לעבוד? נריה - 💬 - 14:52, 25 במאי 2023 (IDT)תגובה

צלמית "אשף מילוי תבניות" נעלמה

בדקות האחרונות נעלמה הצלמית {{}}, הן במצב עריכת קוד מקור (רגיל), הן בחשבון והן מחוץ לחשבון. @קיפודנחש – יודעת למה? היה עדכון גרסה? תודה. 87.69.242.88 21:08, 26 במאי 2023 (IDT)תגובה

לגבי "יודעת למה" - נדמלי שכן. לגבי עדכון גרסה: קרוב לוודאי. לפי מיוחד:גרסה הגרסה הנוכחית היא מלפני ארבעה ימים (22 במאי), וכנראה הותקנה בוויקיפדיה בעברית ביום רביעי או חמישי. אעז לנחש שהכפתור נעלם כבר אז, ולא "בדקות האחרונות". תודה על הדיווח. יטופל בקרוב. קיפודנחש 22:48, 26 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה מראש @קיפודנחש (אם כי אני בטוח שזה קרה בשעות הערב, זה אחד הפיצ'רים הטובים שאני משתמש בו בתדירות גבוהה מאוד). 87.69.242.88 23:01, 26 במאי 2023 (IDT)תגובה
בכל זאת יכול להיות שזה קרה קודם - יש מקרים שעזרה:בג יום רביעי דווקא לטובתך.
הסבר על קצה המזלג: הגאדג'ט הזה השתמש בספריה שצורפה בעבר למדיה ויקי בשם tipsy. הספריה הזו הוסרה בגרסה האחרונה. הגאדג'ט עצמו כבר "נפטר" מהצורך בה, אבל במקום מסוים עדיין הוגדר שהוא תלוי בה, ולכן בהיעדר הספרייההוא לא נטען. הסרתי את ההגדרה הזו, ולמעשה הוא חזר, אבל יתכן שעדיין אינך רואה זאת. רענון אגרסיבי (למשל תוך לחיצה על קונטרול) יחשוף אותו לעיניך (שוב, ראה את דף העזרה אליו קישורתי למעלה...) קיפודנחש 23:22, 26 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה רבה @קיפודנחש. הסתדר ללא ניקוי מטמון וללא ניקוי רצפה. 87.69.242.88 23:34, 26 במאי 2023 (IDT)תגובה
אצלנו בכפר מקובל לנקות את הרצפה בכל יום שישי, בלי קשר למטמון שיש או אין מתחתה. קיפודנחש 23:41, 26 במאי 2023 (IDT)תגובה

תודה לקיפודנחש על התיקון המהיר. הערת אגב - ייתכן שסקריפטים נוספים חדלו לעבוד בדיוק מאותה הסיבה; ראו את הערתי בשיחת מדיה ויקי:סקריפטים/67.js#הסקריפט הפסיק לעבוד. Guycn2 - שיחה 23:41, 26 במאי 2023 (IDT)תגובה

לגבי 67 - אכן.
לא סביר שיש עוד כאלו, ואם יש, כנראה לא רבים: מפתחי ויקימדיה סרקו את מרחב מדיה ויקי, וניקו את רוב המקומות שמשתמשים בטיפסי (המקרה הזו מעיד על שיכחה - הם שכחו לנקות את gadgets-definition, אותו ניקיתי עכשיו). כתוצאה מכך הפונקציונליות של כמה סקריפטים אולי נפגעה (כלומר טולטיפים שהם נהגו להציג כבר לא מוצגים), אבל רובם ככולם לא "הפסיקו לעבוד".
בהחלט יתכן שיש סקריפטים במרחב המשתמש, מה שנקרא "סקריפטים פרטיים" שהפסיקו לעבוד, אבל אהמר שאין סקריפטים כלליים (אלו שנטענים בעזרת מספרם בוק:ס) וגאדג'טים נוספים שהפסיקו לעבוד. קיפודנחש 00:01, 27 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה על ההסבר. רק עכשיו שמתי לב ש־67 לא השתמש בטיפסי באופן ישיר, אלא טען גאדג'ט אחר שמשתמש בו... Guycn2 - שיחה 00:05, 27 במאי 2023 (IDT)תגובה
אכן. כחלק מה"ניקיון" הסרתי את הגאדג'ט האחר (שלא עשה דבר מעבר ל"chunneling" של טיפסי, עם שיפור קטן (טיפסי לא משאיר את החלונית מוצגת כשמעבירים את העכבר מהאלמנט שפתח את החלונית לחלונית עצמה, דבר שמקשה על שימוש בקישורים שמופיעים בה, והגאדג'ט הזה למעשה נתן "טיפסי משופר" שכן משאיר את החלונית מוצגת כל זמן שהעכבר מעליה) קיפודנחש 00:13, 27 במאי 2023 (IDT)תגובה
Guycn2 - שיחה 00:27, 27 במאי 2023 (IDT)תגובה
האמת, חבל על סקריפט 67, השתמשתי בו הרבה. יש מצב שאנסה למצוא זמן ולשכתב אותו בלי טיפסי יום אמד, אם מישהו שלא יעשה זאת קודם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:52, 28 במאי 2023 (IDT)תגובה

מי סימן כבדוק?

האם יש דרך לדעת מי סימן עריכה מסוימת כבדוקה? דוד שי - שיחה 06:07, 28 במאי 2023 (IDT)תגובה

לפני שנים @1Or כתב סקריפט שעושה בדיוק את זה. לא בדקתי אם הסקריפט עדיין עובד (ניחוש שלי - כן). ראה בוק:ס. לנוחותך -
importScript('משתמש:1Or/patrol.js');
HTH - קיפודנחש 07:28, 28 במאי 2023 (IDT)תגובה
התשובה של קיפודנחש מצויינת. אני רק רוצה לציין שבמיוחד:יומנים יש יומן בדיקות ושם ניתן לראות מי סמן עריכה מסויימת כבדוקה. זו דרך פחות טובה מהסקריפט כי צריך למצוא את מספר גרסה ואז לחפש ביומן לפי שם הערך את מספר הגרסה. אבל למי שלא רוצה להתקין את הסקריפט או אם במקרה הסקריפט לא עובד יותר, זו גם אפשרות. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:15, 28 במאי 2023 (IDT)תגובה

מה הקריטריונים לכתיבה על סופרים?

האם ספר אחד רב מכר בהוצאה מוכרת זה מספיק? (הוצאת כינרת) Hila Livne - שיחה 11:39, 28 במאי 2023 (IDT)תגובה

בדרך כלל ערך כזה לא ישרוד דיון חשיבות. התו השמיניהבה נשוחח 08:13, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה

מחיקה או העברה למרחב הטיוטות לערך שבמצב ירוד

מצב טיפול: חדש

שלום, נתקלתי בערך Kodu Game Lab שבאמת נמצא במצב ירוד. כמעט אין בו עריכות, וכרגע נראה לי שהוא לא הגיע לסף האיכות שלנו. נראה לי שרוב התוכן הוא תרגום אוטומטי (יש כל מיני בעיות חמורות, למשל סדר מילים מוזר ותרגומים שלא תואמים לשימוש במשק).

לא הצעתי אף פעם מחיקת דף אבל נראה לי שזה באמת מתבקש כאן (או לפחות העברתו למרחב הטיוטות או כטיוטה במרחב משתמש).

מה דעתכם ומהן המלצותיכם? תודה רבה! /לוכסן/ • (שיחה; תרומות) 07:53, 29 במאי 2023 (IDT)תגובה

מסכימה שיש בערך תרגמת חמורה. למשל "המשתמש תוכניות התנהגויות של דמויות 3d העולם". אפשר להציב בערך {{מועמד להעברה לטיוטה}}. דג קטן - שיחה 00:36, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה
@דג קטן: תודה רבה על ההדרכה. הצעתי את ההעברה בשיחה:Kodu Game Lab והסבתי את {{מועמד להעברה לטיוטה}} בערך כמו שהצעת. /לוכסן/ • (שיחה; תרומות) 19:29, 31 במאי 2023 (IDT)תגובה
@דג קטן: העברתי את הערך למשתמש:המלצות/Kodu Game Lab. אולי יש טעם להעביר את שדיון הזה לדף השיחה שם? (אם זה עדיף, אין לי מושג איך עושים את זה). תודה רבה. /לוכסן/ • (שיחה; תרומות) 21:13, 7 ביוני 2023 (IDT)תגובה
לוכסן, מעולה! אפשר להשאיר כאן או להעביר, לבחירתך. אפשר להעביר באמצעות גזירה והדבקה או באמצעות סקריפט 76. דג קטן - שיחה 18:59, 9 ביוני 2023 (IDT)תגובה

(י)יעוץ

בעלי הידע בעבריתקובץ על יד, יודוקוליס, Funcs, יואל, בן עדריאל, biegel, Nahum, אלדד, התו השמיני, Tomer T, TergeoSoftware, Illang, מקף, Tshuva, Ani6032, Kulli Alma, Ilay1948 ואריאל, את המילה יעוץ יש לכתוב (לפי הכללים שהאקדמיה מקדמת) עם י' כפולה גם בצורתה הבסיסית? לא טרחתי ללמוד את הכללים של האקדמיה, אבל אינני מבין מדוע להכפיל י' עיצורית בתחילת מילה (כמו "ויקיפדיה" לעומת "בוויקיפדיה"). פעמי-עליון - שיחה 22:58, 29 במאי 2023 (IDT)תגובה

נראה שכן. – מקף ෴‏23:01, 29 במאי 2023 (IDT)תגובה
אין כאן הכפלה של יו"ד עיצורית. היו"ד הראשונה היא העיצור, והשניה נועדה עבור החיריק. כל זה כדי להסביר את שיטתם, אני כשלעצמי תומך בכתיב יעוץ. בן עדריאלשיחה • י' בסיוון ה'תשפ"ג 23:04, 29 במאי 2023 (IDT)תגובה
בוודאי, ייעוץ, בשתי יו"דים. כמו איגוד, שימור, עיבוד, ייצור, ייבוא וכו'. היו"ד הראשונה היא היו"ד השורשית, והשנייה היא היו"ד של המשקל. למעשה, היו"ד הזאת היא תשלום דגש: היות שהעי"ן לא יכולה לקבל דגש, יש צירה מלא ביו"ד. אני מזכיר לך, פעמי-עליון, שבוויקיפדיה אנחנו כותבים בכתיב המלא, לא בכתיב חסר. יעוץ הוא הכתיב החסר. אלדדשיחה 23:15, 29 במאי 2023 (IDT)תגובה
דוגמה למילה דומה, עם מקרה דומה – שרות, שצריכה להיכתב, כמובן, "שירות". שוב, אותו עניין בדיוק. המשקל הוא עם יו"ד, וכאן לא יכול לבוא דגש ברי"ש, כך שתחת השי"ן יופיע צירה, ומדובר בצירה מלא, בתוספת יו"ד. אלדדשיחה 23:41, 29 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה לכולכם, לא חשבתי על הי' השנייה כאם קריאה. אגב, גם אני מכיר את תשלום הדגש כנותן צירי לאות השורש הראשונה כשהשנייה גרונית, אך בקישור שהביא מקף האקדמיה (וגם במילה אחור) כתבה יִעוּץ עם חיריק, יש לכך הסבר?
אלדד, לגבי הנהוג בויקיפדיה – בדפי השיחה אני כותב בצורה הנוחה לי כמובן, ובמרחב הערכים בוט ההחלפות "מתקן" אותי כשצריך. פעמי-עליון - שיחה 00:24, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה
כן, יש לי תשובה לשאלתך. לעניות דעתי, בקישור שציטט מקף, מאתר האקדמיה, המילים מנוקדות, וכאשר מילים מנוקדות, הן לא נכתבות בכתיב מלא, אלא בכתיב הרגיל, החסר. לכן לא מופיעה שם יו"ד. אלדדשיחה 01:18, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה
נכון, בכותרת המלים מופיעות מנוקדות בכתיב חסר, אך תמיהתי היא על כך שבי' של יעוץ ובא' של אחוּר יש חיריק ולא צירי... פעמי-עליון - שיחה 02:50, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה
ובהמשך כתוב: ”יִעוּץ (ללא ניקוד: ייעוץ).” 87.69.242.88 07:43, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה
פעמי-עליון, ככתוב בערך תשלום דגש, באות ח' תשלום דגש הוא נדיר מאד, וגם באות ע' הוא לא מתרחש בכל המקרים (בעיקר במעבר מקובוץ לחולם). תשלום דגש מתרחש בעקיר באותיות א' ור'. לכן, אִחוּר ולא אֵחוּר, מְאֻחָר ולא מְאֹחָר, מִהַרְתִּי ולא מֵהַרְתִּי, וכו'. בן עדריאלשיחה • י' בסיוון ה'תשפ"ג 10:36, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה
הבנתי והשכלתי, תודה! פעמי-עליון - שיחה 13:17, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה

ידיעות הטכנולוגיה 2023 – גיליון 22

MediaWiki message delivery 01:01, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה

שלום, איך מבצעים פה קידוד קישורים?

בעריכה מועילה זו ביצע משתמש:Ovedc קידוד קישורים בטיוטה:רשלנות רפואית בטיפול פסיכיאטרי. אינני יודע איך זה נעשה. לא מצאתי פרק בשם "קידוד קישורים" בויקיפדיה:קישורים חיצוניים. אני מבקש ממישהו שיודע איך עושים את זה להוסיף לשם פרק בנושא או לכתוב מדריך קצר בנושא ולקשר אליו מכאן. תודה רבה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

ראה כאן. התו השמיניהבה נשוחח 08:34, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה
בפסקה השנייה הלכתי לאיבוד:

הכלי פועל בעורך קוד מקור, וכרגע אינו תואם ל"מצב קוד מקור חדש" בהעדפות ← בטא, וגם לא לעורך החזותי.

גם הניסוח מבולגן קצת וגם אני כמה שנים בויקיפדיה אבל לראשונה אני נתקל במונח "מצב קוד מקור חדש". הםא הכוונה לטעינה מחדש של הדף אחרי תצוגה מקדימה או למשהו אחר? עוד דבר, ממה שאני מבין משתמשים ללא חשבון כלל לא יכולים להשתמש בכלי לכך וחייבים לבצע את הפעולה ידנית. אני תוהה למה בכלל כאשר מעתיקים לויקיפדיה כתובת URL בעברית היא מקודדת (והנה עליתי על משהו, אם היא מקודדת, הפעולה לא אמורה להיקרא קידוד אלא דה-קידוד, בעברית). ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
קישור שמכיל עברית שמועתק מופיע כצבר של אותיות ומספרים וסימני %. מה שאני עושה אחרי שהעתקתי את כל הקישור אני מעתיק שוב רק את הטקסט בעברית מתוך הקישור המקורי ועושה פייסט במקום הקוד המוזר. Danny Gershoni - שיחה 08:53, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה
להעתיק רק את הטקסט בעברית מתוך הקישור אחרי שהדבקנו את הקישור המלא. אוקי. אני חושב שמערכת הפעלה או דפדפן (?) אמורים לאפשר לנו לבחור איך להעתיק קישורים - מקודדים או לא מקודדים, או לפחות לאפשר לנו לבחור-אם-לבחור איך.
בכל מקרה, למה הכלי לא שמיש לאנונימיים? הרי זה כלי אוטומטי מאד מאד ספציפי שעושה דבר שאין שום בעיה שאנונימיים יעשו אותו. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
לא זמין כמו עוד עשרות פיצ'רים שממש עושים את החיים קלים בוויקיפדיה. שתי עצות:
  • להעתיק משורת הכתובת את כל הכתובת שמכילה תווים שאינם באנגלית ללא האות H שבתחילת הכתובת, ולפני ההדבקה בוויקיפדיה – להקליד את האות H.
  • להשתמש ב-URL Decoder/Encoder (בעיקר כדי לחזור לטקסט המקורי).
87.69.242.88 12:19, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה
כמה תשובות לשאלות שנשאלו כאן ולא נענו:
"מצב קוד מקור חדש" (נקרא לפעמים "עורך קוד מקור 2017" - "חדש" הוא מונח יחסי) היא אפשרות שמופיעה בהעדפות/בטא, ומן הסתם לא זמינה ולא חשופה לאלמונים - כדי לראותה יהיה עליך להירשם.
"ממה שאני מבין משתמשים ללא חשבון כלל לא יכולים להשתמש בכלי לכך וחייבים לבצע את הפעולה ידנית" - נראה שאכן כך, וקצת הופתעתי. אפשר אולי לפתוח דיון חדש בשאלה - אם נגדיר את הגאדג'ט הזה כ"ברירת מחדל", הוא יהיה זמין גם לאלמונימים - אין לי דעה מוצקה בשאלה אם זה יהיה דבר טוב או לא.
"אני חושב שמערכת הפעלה או דפדפן (?) אמורים לאפשר"... - דלפק הייעוץ של ויקיפדיה אינו המקום המתאים להצעות ומשאלות לגבי מה מערכת ההפעלה או הדפדפן אמורים לעשות ואיך הם צריכים להתנהג - זה out of scope עבורנו.
"איך מתמירים": אפשר לעשות זאת בלי כלים או אתרים חיצוניים אם ברשותך דפדפן מודרני, למרות שהמסלול מעט ארוך ומייגע. בכל זאת ארשום כאן בקצרה:
  • לוחצים F12 ובוחרים console
  • מקלידים decodeURI('<כאן מדביקים את הכתובת שהעתקת משורת הכתובת של הדפדפן>') (לא לשכוח את המירכאות!)
  • לוחצים Enter, מעתיקים את הכתובת ה"מפוענחת", ומדביקים בדף
HTH - קיפודנחש 00:18, 31 במאי 2023 (IDT)תגובה
שלום משתמש:קיפודנחש ותודה על הפיורט הרב; לגבי מערכות הפעלה ודפדפנים, ניסיתי להגיד שאם מישהו מכיר מערכת הפעלה שמאפשרת זאת או דפדפן שמאפשר זאת אז שיגיד (אני בכלל לא בטוח אם מערכת הפעלה גורמת לכך או דפדפן גורם לכך אם כי אם הייתי צריך להמר הייתי מהמר שזה דפדפן). ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
רק תוספת קטנה. אם עובדים בנייד, ואין קונסול בנמצא, אפשר לעשות משהו אחר, יותר מסורבל. מקלידים בטיוטה {{פענוח|%D7%9B%D7%90%D7%9F11-%D7%AA%D7%90%D7%92%D7%99%D7%93%D7%94%D7%A9%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99}} ועושים תצוגה מקדימה, ומקבלים כאן11-תאגידהשידורהישראלי

. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:21, 31 במאי 2023 (IDT)תגובה

כדאי לרכז את התשובות בדף עזרה:קידוד קישורים. – ד"ר MathKnight (שיחה) 16:08, 31 במאי 2023 (IDT)תגובה
אפשר גם להטמיע ({{ס:פענוח}}). – מקף ෴‏16:10, 31 במאי 2023 (IDT)תגובה
משהו קטן שכדאי לשים אליו לב:
בקישור חיצוני של ויקיפדיה, תו רווח בשורת הכתובת גורם לקישור "להישבר לשניים": החלק שלפני תו הרווח ישמש כקישור, מה שעלול ליצור קישור שבור או לפחות שגוי, וכל מה שמופיע אחר כך יצורף לטקסט שמוצג לקוראים במקום הקישור.
כלומר, תווי רווח צריכים להישאר מקודדים (המחרוזת שמחליפה אותם היא %20, ואיתה אין בעיות. למעשה הימנעות מבעיות כאלה היא הסיבה שתווים לא סטנדרטיים מקודדים מלכתחילה, ולמרבה הצער אותיות עבריות כלולות בקטגוריה הזו).
לא יצא לי לבדוק בכל הכלים שהוזכרו לעיל, אבל אני יודע שלפחות חלקם לא ישאירו את המחרוזת הנ"ל אלא יחזירו אותה להיות רווח, אז מי שזה קורה לו, שידאג לקודד ידנית חזרה את ה-%20. ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 21:51, 13 ביוני 2023 (IDT)תגובה

מה עושים כאשר עורך אחר דורס את כל השינויים שנעשו על ידי בערך "מועצה אזורית הדר השרון"?

מצב טיפול: חדש

מה עושים כאשר עורך אחר דורס את כל השינויים שנעשו על ידי בערך "מועצה אזורית הדר השרון"? הדריסה נעשתה ע"י מ. שלום ב-06/06/2022. העריכה האחרונה של חכם-פשוט שנדרסה מ-02/06/2022. סה"כ נעשתה עבודה של חודשים רבים והעריכה מבוססות על מקורות אמינים כמו ארכיון המדינה והארכיון הציוני ....

התשובה הסטנדרטית היא "פותחים דיון בדף השיחה של הערך ומבררים".
למרבה הצער, העריכות ששוחזרו אכן הביאו את הערך למצב "לא אנציקלופדי". דוגמה על קצה המזלג: משפטים כמו "לשאלה: האם ההתיישבות החקלאית (הותיקה) סיפקה פרנסה להתיישבות העירונית (העולים החדשים) או שמא התיישבות עירונית (העולים החדשים) הינה חוֹטֵבֵי עֵצִים וְשׁוֹאֲבֵי מַיִם של ההתיישבות החקלאית (הותיקה)? לקורא הפתרונים." אין מקומם באנציקלופדיה, ובדומה, השימוש המופרז בהדגשות אינו במקומו (אלו כמובן לא כל הבעיות אלא שתי דוגמאות שבלטו לעיני).
אפשר ורצוי להמשיך ולשפר את הערך, על ידי הוספת התוכן עליו עבדת במשך חודשים רבים, אבל יש לעשות זאת באופן המקובל בוויקיפדיה. עצתי: פנה לויקיפדיה:חממה ומצא חונך או חונכת שיהיו מוכנים לעזור לך להוסיף את המידע המתאים לוויקיפדיה בצורה שמתאימה לוויקיפדיה. אולי אפילו אותו ויקיפד ששחזר את שלל העריכות הלא-אנציקלופדיות יהיה מוכן לסייע בכך. בברכה - קיפודנחש 00:01, 31 במאי 2023 (IDT)תגובה

סידור מספרים ומילים באנגלית בתוך טקסט

אבקש להסביר לי איך לסדר את הטקסט שהוספתי בתחילת הערך כתב יד ששון 507 בתוך הסוגריים בסדר הנכון? הסדר צריך להיות (כתב יד ירושלים - 5702 - 24º - ואחר כך Heb. עם נקודה מימין הb). יחיאל הלוי - שיחה 16:45, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה

באתר הספרייה הוא מופיע כך:
The National Library of Israel Jerusalem Israel Ms. Heb. 5702=24
Sassoon, David Solomon London England Ms. 507
לזה התכוונת? טל ומטר - שיחה 18:58, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה
לא. בעברית כותבים אותו כפי שכתבתי בערך, אבל לא הצלחתי לסדר בסדר הנכון (ה-Heb מופיע לפני ה-24 והנקודה מופיעה לשמאל המילה במקום לימינה). יחיאל הלוי - שיחה 19:02, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה
@יחיאל הלוי. ערכתי. עתה זה בסדר? טל ומטר - שיחה 19:23, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה
מושלם. רק הוספתי רווח בין המספרים. תודה רבה. יחיאל הלוי - שיחה 19:41, 30 במאי 2023 (IDT)תגובה


סידור תבנית

שלום רב, האם ניתן בתבנית הערך מרדכי מנו להוסיף את תחילת שנת פעילותו ל-1939 ? (מסתיימת ב-1969)

עדכנתי ל-1938, לפי Http://www.manoholdings.com/profile/sc_history/היסטוריה/ 87.69.242.88 23:49, 31 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה רבה, בערך מנו ספנות האם תוכל לשנות 'ענפי תעשייה' מ"ימאות" ל"ספנות" ?
בוצע. 87.69.242.88 00:39, 2 ביוני 2023 (IDT)תגובה
תודה. ימאים (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

עוד מישהו איבד "תצוגה מקדימה של דפים"?

הפסיק לעבוד אצלי, גם כאן וגם בוויקינגליש. חשדתי שזה אולי קשור לאיזה גאדג'ט או סקריפט שמותקן אצלי, אבל גם עם safemode אין.

עוד מישהו רואה תופעה דומה? לא מצאתי דיווח בen:WP:VPT וגם לא בפבריקטור - אם מישהו מוצא דיווח כזה אשמח ללמוד. בב"ח קיפודנחש 19:14, 31 במאי 2023 (IDT)תגובה

אצלי עובד. כלומר, אם הכוונה היא לתצוגה מקדימה תוך כדי הקלדה בעורך קוד מקור. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:35, 2 ביוני 2023 (IDT)תגובה

לא. הכוונה למה שקראו פעם "כרטיסים מרחפים": הצגת תקציר עם או בלי תמונה בהצפת העכבר מעל קישור פנימי. מהעדר תלונות אפשר לנחש שרק אצלי ... קיפודנחש 08:29, 2 ביוני 2023 (IDT)תגובה

ועכשיו חזר. הבעיה לא קיימת. אולי היה כשל זמני, ואולי סיבה אחרת גרמה להעלמות התצוגה המקדימה, אבל כעת היא הופיעה שוב, אז הכל טוב. קיפודנחש 18:37, 2 ביוני 2023 (IDT)תגובה

קישור כפול

הועבר מהדף שיחת ויקיפדיה:ויקינתונים

את דף הפירושונים קוליבאלי יש לקשר לשני דפים בוויקינתונים: (Coulibaly) ו(Koulibaly), שני שמות משפחה שהתפצלו טכנית אבל נקראים בעברית בצורה זהה. האם זה אפשרי? התו השמיניהבה נשוחח 10:14, 31 במאי 2023 (IDT)תגובה

סוף העברה

לא ניתן לקשר לשני דפי ויקנתונים. יש שני אפשרויות:
א. שמצימידים אותו לאחד מדפי הפירושונים באנגלית ואז מוסיפים ‏ייתכן שזהה ל־‏ (Q66209246) (בשני הפריטים כמובן)
ב. האפשרות השנייה היא ליצור דף ויקינתונים נפרד עבור הפירושון בעברית ואז שתי קביעות של ‏ייתכן שזהה ל־‏ (Q66209246) ל-שני דפי הפירושונים (וגם מהם כמובן). האמת יש לא מעט מקרים כאלה. אפשר גם באותה הזדמנות להוסיף בינוקי ידני בדף הפירושונים ל- הדפים באנגלית. Geagea - שיחה 22:30, 31 במאי 2023 (IDT)תגובה

שינויים בערך אחרי רוב בדף השיחה

בערך מסוים החלפתי תמונה אחת בתמונות אחרות. התמונה הוחזרה לאחר דיון (לא באמת דיון אבל נראה שבוויקיפדיה זה נחשב דיון).

עכשיו תקועה באמצע הערך תמונה סתמית. אני מעוניין לפחות להחליף אותה בתמונה קצת יותר מייצגת. דיון נוסף יהיה שכפול של הדיון הקודם שלא היה נעים. אז מעכשיו אסור לגעת בתמונה? רק לערוך מסביבה? IIml - שיחה 14:30, 1 ביוני 2023 (IDT)תגובה

סתירה בין הגדג'אט הרשמי לבין הדף תרומות משתמש

הועבר מהדף ויקיפדיה:כיכר העיר#סתירה בין הגדג'אט הרשמי לבין הדף תרומות משתמש
לא מצאתי איפה נכון יותר לשאול, אז שואל כאן.

כתבתי קוד שנועד להודיע למשתמש אם יש לו ז"ה בצורה נוחה, וראיתי שבתוך המאה עריכות שקיבלתי מה-API יש עריכות שלא מופיעות בתרומות המשתמש. הקוד נמצא בדף המשתמש "שבת מנשה/userInfo.js" (מבוסס על משתמש באותו שם של המשתמש איתן ברוך). אשמח אם מישהו יוכל להאיר את עיניי מדוע ולמה זה זה קורא.

מתייג את עורכי הממשק: עורכי ממשקמשתמש:Daryagמשתמש:IKhitronמשתמש:Kotzמשתמש:Mikey641משתמש:Uziel302משתמש:חיים 7משתמש:יונה בנדלאקמשתמש:מיכי י-םמשתמש:עלימשתמש:ערןמשתמש:קיפודנחשמשתמש:שמוליק שבת מנשה - שיחה 15:25, 2 ביוני 2023 (IDT)תגובה

סוף העברה

אם תוכל להצביע על "סתירה" כלשהי, כלומר עריכה ספציפית שה-API החזיר ואינה מופיעה בדף התרומות, אפשר יהיה לנסות לבדוק מהיכן נובעת הסתירה. לי לא מוכרת סתירה כזו. קיפודנחש 21:59, 2 ביוני 2023 (IDT)תגובה

שמות של סרטים, ספרים וכדומה

חשבתי שהכלל הוא שהכותרת של ההפצה בעברית היא שם הערך, ואם אין כזו אז השם המקורי. אני רואה שזה שנוי במחלוקת. אין כלל כזה? כל אחד יכול לתרגם בעצמו אם לא תורגם? ואם אי אפשר לתרגם מילולית מותר לתרגם חופשי?

אם השאלה מתאימה לדף אחר תעבירו אליו. Idcd - שיחה 14:20, 3 ביוני 2023 (IDT)תגובה

אני מציע להעביר את הדיון למזנון, שם מקומו, בתקווה שתהיה הסכמה ותיקבע סוף סוף מדיניות לכאן או לכאן בנושא. תאו הארגמן - שיחה 14:29, 3 ביוני 2023 (IDT)תגובה
@Idcd מתייג אותך. בכל מקרה, עד היום אין מדיניות חד משמעית בנושא. בהנחה שאתה מתייחס למה שהיה אתמול, הרי שדווקא בתחום הקומיקס תרגומים מהסוג הזה הם די מקובלים פה, בעוד שבתחומים אחרים (כמו אלבומי מוזיקה וסינגלים למשל) הם לחלוטין לא מקובלים. היו בעבר דיונים בנושא, אבל לא זכור לי שהתקבלה החלטה. תאו הארגמן - שיחה 14:38, 3 ביוני 2023 (IDT)תגובה
באמת אין כלל? זה נראה אלף-בית של כתיבת ערכים.
הפרדה אמורה להיות רק בין שמות אישים, עסקים, יישובים, fiction וכדומה.
הפרדה אחרת היא תקדים מסוכן!
במקרה הרע תרגומים חובבניים שמזוהים עם אתרים פיראטיים, ובמקרה העוד יותר רע חזרה לתרגומי שמות להקות. Idcd - שיחה 14:49, 3 ביוני 2023 (IDT)תגובה
כאמור, מוזמן להציע מדיניות סדורה במזנון. אגב, תרגום שמות להקות מומלץ על פי דף ההנחיות הקיים, כשיש שם עברי מקובל. הפרקטיקה הזו אמנם לא קיימת כמעט בפועל, אבל בעבר דווקא היו דוגמאות כאלה. תאו הארגמן - שיחה 15:00, 3 ביוני 2023 (IDT)תגובה

שומרון

בעלי הידע בגאוגרפיה של ישראלLdorfman (בעיקר בענייני חיפה, הקריות וצפון ישראל), יאיר דב, עדירל, שילוני, biegel, בעלי הידע בתנ"ךאמרי אביטן, דבירותם, קובץ על יד, טוויג, יואל מרקו, יאיר דב, Meni yuzevich, שילוני, shaishyy, היידן, david7031, Zozoar, Nahum, תלם, מי-נהר, בן עדריאל, סנסן ליאיר, מר נוסטלגיה, יהודי מהשומרון, איש גלילי, biegel, , צור החלמיש, בר-כח, דוד שי, מבני הנביאים, עמית אבידן, ראובן מ., Neriah, ספסף, TergeoSoftware, עומר קדר, בן דרוסאי, AviStav, צורייה בן הראש, מגבל, משה כוכבי, Ani6032, פעמי-עליון, Effib, יחיאל הלוי, הימן האזרחי, SuperBasil, נתן טוביאס, באלדור, ס.ג'יבלי, ואולי בעלי הידע ביהדות , הערך השומרון לא נותן גבולות גאוגרפיים מדויקים לחבל הארץ, ואני צריך להבין אם הטענות בויקישיתוף נגד העברת קטגוריות של אתרים ארכאולוגיים לקטגוריית אתרים ארכאולוגיים בשומרון (ראו בדף שיחתי שם) מוצדקות. תודה מראש, פעמי-עליון - שיחה 15:13, 3 ביוני 2023 (IDT)תגובה

פעמי-עליון תייגת יותר מחמישים איש והתיוג לא פעל.בעלי הידע ביהדות איילשיחה 22:19, 3 ביוני 2023 (IDT)תגובה
בעלי הידע בגאוגרפיה של ישראלLdorfman (בעיקר בענייני חיפה, הקריות וצפון ישראל), יאיר דב, עדירל, שילוני, biegel איילשיחה 22:22, 3 ביוני 2023 (IDT)תגובה
בעלי הידע בתנ"ךאמרי אביטן, דבירותם, קובץ על יד, טוויג, יואל מרקו, יאיר דב, Meni yuzevich, שילוני, shaishyy, היידן, david7031, Zozoar, Nahum, תלם, מי-נהר, בן עדריאל, סנסן ליאיר, מר נוסטלגיה, יהודי מהשומרון, איש גלילי, biegel, , צור החלמיש, בר-כח, דוד שי, מבני הנביאים, עמית אבידן, ראובן מ., Neriah, ספסף, TergeoSoftware, עומר קדר, בן דרוסאי, AviStav, צורייה בן הראש, מגבל, משה כוכבי, Ani6032, פעמי-עליון, Effib, יחיאל הלוי, הימן האזרחי, SuperBasil, נתן טוביאס, באלדור, ס.ג'יבלי. איילשיחה 22:22, 3 ביוני 2023 (IDT)תגובה
אוי, תודה! פעמי-עליון - שיחה 22:28, 3 ביוני 2023 (IDT)תגובה
אם המדובר בוויקיפדיה באנגלית, הטענות שם מוצדקות. בישראל ובעברית יש משמעות למונחים יהודה, בנימין ושומרון בהקשר גיאוגרפי נטו. באנגלית אין להם משמעות גיאוגרפית כזו.
אם יש גם שאלה לגבי העברית, תוכל לשים הפניה? AviStav - שיחה 09:59, 4 ביוני 2023 (IDT)תגובה
הגבולות הגאוגרפיים של השומרון מוגדרים אצלנו דווקא היטב, ומבוססים את ההגדרה באנציקלופדיה העברית. מה לא ברור בהגדרה שאצלנו? בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - "אין לי צורך בהיפותזה הזאת" - 12:55, 4 ביוני 2023 (IDT)תגובה
ראיתי עכשיו את השיחה המדוברת - כפי שאמר אבי סתיו, המונח "Samaria" אינו רלוונטי באנגלית, לכן אין צורך בקטגוריה כזאת. בכלל, יש אצלנו בישראל בלבול בין "השומרון" שזה חבל ארץ גאוגרפי שחלקו נמצא בתוך הקו הירוק וחלקו בחוץ, לבין "השומרון" כחלק מ"יהודה ושומרון" שזה שטח פוליטי ולא גאוגרפי, שמכיל חלק מהשומרון, חלק מיהודה וחלק מבקעת הירדן. לכן לא הייתי נכנס לתסבוכת הזאת של הפרדה בין "יהודה" ל"שומרון", זה רק יצור בלבול - בטח כשמערבים אנגלית. קטגוריה של אתרים ארכאולוגיים בשומרון צריכה להכיל למשל את מערות האדם הקדמון על הכרמל, כי גם הוא חלק מהשומרון. אני מכיר כמה אנשים שזה ממש יבלבל אותם.. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - "אין לי צורך בהיפותזה הזאת" - 13:03, 4 ביוני 2023 (IDT)תגובה
הכרמל הוא שלוחה של השומרון, אבל לפי ההגדרה שהיתה מקובלת בתקופות קדומות הוא לא חלק מהשומרון (גם אם גאולוגית, או משהו כזה, הוא כן)... פעמי-עליון - שיחה 14:12, 4 ביוני 2023 (IDT)תגובה
גם הכרמל וגם הגלבוע הם שלוחות של השומרון, וגאוגרפית אין בעצם שום הבדל גם בין הרי יהודה להרי שומרון. הכלל בויקיפדיה הוא שמשתמשים ב"מינוח המקובל", גם אם אינו מדעי (למשל, אין שום הבדל גאוגרפי בין הנגב לצפון סיני, ואף על פי כן אנחנו מפרידים) בכל האמור בקיטלוג, לעומת זאת, אנחנו כן מקפידים על ההגדרות ה"יבשות" גם אם אינן מוכרות לכלל הציבור, ולכן "הכרמל" ו"הגלבוע" בהחלט יכולים להיות מקוטלגים כתת קטגוריות של "השומרון". עמית - שיחה 15:48, 4 ביוני 2023 (IDT)תגובה

עיצוב תבנית אלבום באופן שמותאם לטקסט קצר

מצב טיפול: חדש

האם ניתן לעצב את תבנית אלבום ולצמצם אותה ברוחב באופן במותאם לטקסט. הדוגמה הכי טובה היא בערך של קול הקמפוס אבל אני מעריך שיש עוד ערכים שזה יעזור להם מבחינת נראות. ניסיתי לעשות משהו דומה למה שראיתי בדיסקוגרפיות עם תמונות כמו בערך של עמיר לב אבל לא עבד--Yossipik - שיחה 16:51, 4 ביוני 2023 (IDT)תגובה

יש למישהו תשובה?--Yossipik - שיחה 11:28, 10 ביוני 2023 (IDT)תגובה

שימוש בתבנית כל העיר 1

מצב טיפול: חדש

ניסיתי להשתמש בתבנית:כל העיר1 לצורך עדכון כתבה בערך קול הקמפוס אך זה לא הצליח. הכתבה היא ממוסף הכי תל אביב ועידכנתי זאת בהכתבה קישור כללי האם יש דרך אחרת?--Yossipik - שיחה 18:56, 4 ביוני 2023 (IDT)תגובה

יש למישהו תשובה?--Yossipik - שיחה 11:29, 10 ביוני 2023 (IDT)תגובה

חיפוש דף שיחה ישן

מצב טיפול: חדש

שלום, איך אני מוצאת את דף השיחה של הערך "אהרן פרידמן" משנת 2019?

יש מספר "אהרן פרידמן" בוויקיפדיה בעברית. הראשי הוא דף הפירושונים אהרן פרידמן, וממנו מקושרים דפים נוספים שבשמם מופיעים סוגריים (כמו אהרן פרידמן (ראש ישיבה) ועוד). הניחוש שלי הוא שהדף אותו את מחפשת היה פעם בלי סוגריים והיום הוא עם. בדקי בכל אחד מהדפים המקושרים מהפירושונים וראי אם דף השיחה שלו הוא הדף אותו את מחפשת. אם העצה הזו לא עושה את זה, לצערי אין לי עצה אחרת. קיפודנחש 19:17, 5 ביוני 2023 (IDT)תגובה

מחיקת דף ויקינתונים

איך אני מוחק דף ויקינתונים של מלכה חפץ-טוזמאן על מנת לקשר לדף אחר שקיים כבר באנגלית.?--ריהטא - שיחה 06:39, 5 ביוני 2023 (IDT)תגובה

במקרים כאלה נהוג למזג את הדפים. (כלים > merge with) בוצע בוצע. דג קטן - שיחה 08:45, 5 ביוני 2023 (IDT)תגובה
יש לציין שלחצן המיזוג אינו נמצא בברירת מחדל ויש להפעילו דרך d:Special:Preferences#mw-prefsection-gadgets. יש לסמן את החפיץ הראשון: Merge: This script adds a tool for merging items. לאחר מכן יתווסף לחצן למיזוג בתפריט העליון תחת תפריט "עוד". אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:46, 7 ביוני 2023 (IDT)תגובה

פרק "ראו גם"

שלום, האם הפרק אמור לכלול רק קישורים פנימיים לערכים בוויקיפדיה העברית או שניתן לקשר (כשאין ערך בוויקיפדיה העברית) לערך רלוונטי בוויקיפדיה בשפה אחרת? 87.69.242.88 17:10, 5 ביוני 2023 (IDT)תגובה

הכוונה ב"ראוגם" היא רק לערכים אחרים בוויקיפדיה בעברית. קישורים למיזמים אחרים של ויקימדיה כמו ויקימילון, ויקישיתוף, ויקיטקסט וכולי מקומם ב"קישורים חיצוניים".
קישורים לערכים בוויקיפדיות בשפות אחרות מופיעים בדרך כלל בגוף הטקסט, אבל אם רוצים להוסיף כאלו בסוף הערך, גם מקומם ב"קישורים חיצוניים" ולא בראוגם. קיפודנחש 19:13, 5 ביוני 2023 (IDT)תגובה
@קיפודנחש – תודה. 87.69.242.88 19:18, 5 ביוני 2023 (IDT)תגובה

ידיעות הטכנולוגיה 2023 – גיליון 23

MediaWiki message delivery 01:51, 6 ביוני 2023 (IDT)תגובה

קישורי ויקינתונים של "שכיחות (סטטיסטיקה)" ושל "שכיחות"

שלום, הערך שכיחות (סטטיסטיקה) היה משויך לפריט d:Q762856. הבוקר מישהו שינה את השיוך בוויקינתונים ל-שכיחות (אני לא יודע האם הערך "שכיחות" היה משויך קודם בוויקינתונים). לכן כעת הערך "שכיחות (סטטיסטיקה)" לא משויך. מה נכון לעשות? 87.69.242.88 11:16, 6 ביוני 2023 (IDT)תגובה

נראה שיש כפילות אצלנו. הערך שכיחות הוא שילוב/איחוד של שכיחות (סטטיסטיקה) ושכיח. אולי צריך להפוך אותו לדף פירושונים. בכל מקרה, הדיון הזה רלוונטי לדף השיחה של הערך.
ביטלתי את השינוי הזה כי אני חושב שהוא שגוי. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:06, 7 ביוני 2023 (IDT)תגובה
@יונה בנדלאק – תודה. כעת נוצרה בעיה – ראה בקישורים החיצוניים של שכיחות, אין מזהים כי הערך לא מקושר. לקשר מקומית לאותם מזהים כמו ב-שכיחות (סטטיסטיקה)? 87.69.242.88 18:14, 7 ביוני 2023 (IDT)תגובה
עדיף לדון על איחוד הערכים בף השיחה של הערך. אם יוחלט שיש צורך בשני הערכים אז אפשר יהיה לחשוב על פתרון. כרגע זה נראה לי מיותר לעשות משהו, אבל אתה מומזן לקשר מקומית אם זה ממש מפריע. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:21, 8 ביוני 2023 (IDT)תגובה
@יונה בנדלאק – תודה. 87.69.242.88 10:06, 8 ביוני 2023 (IDT)תגובה

מאמר בעיתון נפוץ נחשב כחיבור?

מצב טיפול: חדש

נתקלתי בערך מוזר מעט ובו פלוני מספר על עצמו כיצד 'חקר' חג מסוים בכדי להשיב עטרה ליושנה. ה'מחקר פורסם' במהדורת יום שישי של עיתון נפוץ. האם אפשר לשלב מאמר זה תחת הכותרת 'חיבוריו'? טל ומטר - שיחה 16:04, 6 ביוני 2023 (IDT)תגובה

מדשתקי רבנן שמע מינה דניחא ליה. לשון אחרת: שתיקה כהודאה. האומנם? טל ומטר - שיחה 08:58, 7 ביוני 2023 (IDT)תגובה
זו לא שאלה לכאן. אתה שואל האם מחקר יכול להתפרסם בפרסום ראשון בעיתון. שאלה מעניינת אבל זה לא לדלפק הייעוץ של ויקיפדיה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:09, 7 ביוני 2023 (IDT)תגובה
מהנדס נכבד, לא זאת השאלה. לא מדובר כלל במחקר. אלא שמחבר הערך, אולי גם נשוא הערך, מגדיר מאמר עיתונאי כ'מחקר'. תודה לך@יונה בנדלאק. טל ומטר - שיחה 13:19, 7 ביוני 2023 (IDT)תגובה
ברור לי שכבר החלטת שצריך להסיר את האזכור, הבנתי את זה מהגרשים סביב המילה מחקר. אז אם הגעת לדף הזה בשביל לקבל חיזוק, זה לא יהיה ממני. אני רוצה לאתגר אותך. אצל הרבה אישים אנחנו כותבים דעה שהם השמיעו פעם ויש הקלטה של זה. עד כמה זה שונה מפרסום של מחקר שמישהו עשה ושזה הופיע בעיתון? ועד כמה זה שונה ממאמר של רב כלשהו שפרסם את לימודו/דעתו בקובץ מאמרים?
דעתי היא שאם אותו מאמר בעיתון הוא חלק חשוב על האישיות אז יש לזה מקום בערך אודותיו ואם לא אז כנראה שלא. מצד שני, יש כל מיני פליטות פה של אישים פוליטיים או רבנים שלא קשורים לתחום עשייתם שמופיעים בוויקיפדיה רק כי הם עשו כותרות למשך יומיים, אז למה שלא יופיע מאמר/מחקר שפורסם בעיתון נפוץ? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:48, 7 ביוני 2023 (IDT)תגובה
אוהב שמאתגרים אותי ואם זה משכנע אני לא מתבייש להודות בטעותי. הנה הערך שעליו חשבתי יצחק דבירה. עניין חג הקציר ושבועות הוא עניין נדוש במחקר. מתקשה להאמין שיש חידוש של ממש בכתבה העיתונאית. ובכלל הערך מעט מוגזם. כך לעניות דעתי. מה דעתך @יונה בנדלאק? וכמובן תודה לך על האתגור. טל ומטר - שיחה 17:01, 7 ביוני 2023 (IDT)תגובה
טל ומטר, לא מדובר על כתבה עיתונאית. מדובר על מוסף שבו אנשים/חוקרים מפרסמים טורים על נושא מסויים. זה שונה למשל מכתבות בהם מראיונים אישים על משהו שהוא עשה/חקר. כך שזה באמת "חיבוריו". לא קראתי כדי לחוות דעת האם זה משהו מקורי או לא. בכל מקרה, אתה מוזמן לדון על זה בדף השיחה של הערך כי אין איזה כלל שמתיר או מונע הוספת קישור כזה בערכים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:37, 8 ביוני 2023 (IDT)תגובה
שומע. טוב יהיה לשמוע קולות נוספים. טל ומטר - שיחה 13:51, 8 ביוני 2023 (IDT)תגובה

חשיבות לחסידי אומות העולם

מצב טיפול: חדש

האם כל אדם שהוכר ע"י יד ושם כחסיד אומות העולם זכאי לערך, או שרק אנשים ספצייפים (שהצילו הרבה אנשים) זכאים לערך בגלל זה? Ghsuturi (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

@Ghsuturi: ראה דיון כאן. 87.69.242.88 22:09, 7 ביוני 2023 (IDT)תגובה

מלחמת עריכה בדף אומנות

מצב טיפול: חדש

בדף אומנות, מתקיימת מלחמת עריכה, המשתמש עמית אבידן, הוסיף קטגוריה אשר לדעתי לא קשורה לערך, שחזרתי את העריכה שלו והסברתי למה שיחזרתי, והוא ביטל את השיחזור שלי (פעמיים), ללא רצון לנהל דיון. ההתנהגות הכוחנית שלו לא מתאימה לויקיפדיה. אשמח שיובהר לו בדף השיחה של הערך ובדף השיחה שלו שכאשר יש דיון לגבי עריכה, נהוג להחזיר לגירסה יציבה ולחכות שבוע לסיום הדיון. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

הגעת לדף הלא נכון. אתה מוזמן לפנות לויקיפדיה:בקשות ממפעילים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:51, 7 ביוני 2023 (IDT)תגובה
תודה, כתבתי גם שם. 192.116.83.2 09:15, 11 ביוני 2023 (IDT)תגובה

הצגת המשוואות השתבשה לחלוטין

הבאג דווח בפבריקטור הבאג דווח בפבריקטור

T338381

נכנסתי לערך פולינום ובמקום משוואות קיבלת הודעת שגיאה אדומה:

הפענוח נכשל (SVG (אפשר להפעיל MathML בעזרת הרחבת דפדפן): תשובה בלתי־תקינה ("Math extension cannot connect to Restbase.") מהשרת "http://localhost:6011/he.wikipedia.org/v1/v1/":): \ x

האם זה קורה גם לאחרים? האם זו תקלה זמנית בשרתי ויקיפדיה? – ד"ר MathKnight (שיחה) 23:35, 7 ביוני 2023 (IDT)תגובה

לא תקלה זמנית בשרתים - נראה יותר כמו בג בתוכנה (סוגשל בג יום רביעי, חוץ מזה ששום רענון לא יעזור, זה _באמת_ בג יום רביעי. נראה שהתוכנה הותקנה ממש עכשיו). אאוץ ארוץ לדווח בפבריקטור. קיפודנחש 01:56, 8 ביוני 2023 (IDT)תגובה
אצלי עכשיו זה נראה בסדר. דג קטן - שיחה 02:03, 8 ביוני 2023 (IDT)תגובה
לא ממש. בצעי "עריכת סרק" או הוסיפי לשורת הכתובת ?action=purge, ופתאום זה כבר לא ייראה בסדר. קיפודנחש 02:22, 8 ביוני 2023 (IDT)תגובה
נכנסתי עכשיו שוב לפולינום (בלי לעשות כלום), והתקלה הגיעה גם אלי... זה לא נראה טוב. דג קטן - שיחה 02:28, 8 ביוני 2023 (IDT)תגובה
כפי שניתן לראות בפבריקטור (וכמובן גם בפולינום), התקלה תוקנה. קיפודנחש 00:18, 9 ביוני 2023 (IDT)תגובה

האם נבדקת אוטומטית זכות ההצבעה של מציב תבנית הבהרת חשיבות עם זמן?

מצב טיפול: חדש

שהרי כפי שאני מבינה, אם אין לו אז זכות הצבעה, התבנית דינה להימחק shoshie8שיחה • י"ט בסיוון ה'תשפ"ג • 15:25, 8 ביוני 2023 (IDT)תגובה

אין בדיקה אוטומטית כזו אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:28, 9 ביוני 2023 (IDT)תגובה

עזרה בביצוע חיפוש

שלום, מה להזין בתיבת החיפוש כדי לקבל את כל הערכים שיש בהם תבנית מסוימת (זה אני יודע – על ידי hastemplate:"שם התבנית") וגם אין בהם "מחרוזת טקסט"? (חיפוש מחרוזת הטקסט לא יהיה בקוד המקור אלא רק בטקסט הגלוי). תודה 87.69.242.88 20:28, 8 ביוני 2023 (IDT)תגובה

את החצי הראשון יש לך. החצי השני הוא הקדמת סימן מינוס (בלי רווח) למחרוזת. דוגמה לחיפוש ערכים עם תבנית {{מדען}} בהם לא מופיעות המילים "כימאי", "פיזיקאי" או "ישראלי": מיוחד:חיפוש/hastemplate:מדען -פיזיקאי -כימאי -ישראלי.
הערה: זה נראה כמו בג, אבל מבדיקה חפוזה שערכתי בעקבות השאלה, נראה שסימן המינוס לא עובד כאשר מחרוזת החיפוש היא במירכאות.
אפשר להשתמש במילה NOT (באותיות רישיות ועם רווח!) במקום סימן המינוס, ואז כן ניתן להשתמש במחרוזת מדויקת, אבל זה יכול לעשות קצת בלגנים עם כיווניות. בכל מקרה, לאנשים שיודעים להקליד בלי טעויות, אפשר להתעלם מאיך שזה יוצא בתיבת החיפוש ולהקליד את הדברים לפי הסדר (קודם hastemplate: שם התבנית - אם השם כולל רווחים אז במירכאות, רווח, NOT, רווח, מירכה פותחת, מחרוזת החיפוש, מירכה סוגרת).
בהצלחה. קיפודנחש 17:59, 9 ביוני 2023 (IDT)תגובה
תודה, @קיפודנחש, אך לא הצלחתי. אני מנסה לאחר את כל הערכים בהם יש תבנית {{הערות שוליים}} אבל אין בהם פסקה "הערות שוליים". 87.69.242.88 18:57, 9 ביוני 2023 (IDT)תגובה
נסה אולי מיוחד:חיפוש/hastemplate:"הערות שוליים" -insource:"הערות שוליים". קיפודנחש 19:58, 9 ביוני 2023 (IDT)תגובה
אגב, אציין שבמספר ערכים שעלו בחיפוש הזה, לא מוכללת התבנית "הערות שוליים" ישירות, אבל נראה שהיא מוכללת בהם באופן אחר כלשהו (אולי דרך תבנית) - כשלוחצים "עריכת קוד מקור" התבניות המוכללות רשומות בתחתית הדף, והתבנית הזו כן מופיעה. קיפודנחש 20:04, 9 ביוני 2023 (IDT)תגובה
@קיפודנחש – תודה (גם על הסבלנות ). אכן החיפוש הזה עושה את מה שמוגדר בחיפוש – מוצא שיש תבנית {{הערות שוליים}} (מוכללת או ישירות) ואין בקוד את המחרוזת "הערות שוליים". מאחר שאין בקוד את המחרוזת "הערות שוליים" (לא כתבנית ולא ככותרת) – בתוצאת החיפוש יש רק ערכים שבהם התבנית מוכללת בתבנית אחרת. זה לא מה שאני מנסה למצוא. אני מחפש ערכים שבקוד שלהם יש במפורש את המחרוזת {{הערות שוליים}}, אך אין בהם כותרת גלויה הערות שוליים. 87.69.242.88 23:02, 9 ביוני 2023 (IDT)תגובה

הודעה על קיום ערך במרחב טיוטה לא מופיע יותר

שלום רב, בעבר (אני לא יודע מתי בדיוק זה הפסיק, אני מעריך שבחודש האחרון אבל אולי קצת לפני כן) כאשר נמצאים בדף יצירה של ערך במרחב הערכים והיתה טיוטה תחת אותו שם מרחב טיוטה, היתה הודעה בראש הדף (במסגרת אדומה) שיש ערך בטיוטה. אני לא רואה את ההודעה הזו יותר.

אני חושב שזה הכרחי וחיוני שזה יופיע שוב ואודה למי שיוכל לסדר את זה. אני מתייג ספציפית את ערן שאני חושב שהוא עשה את זה במקור אבל שזה לא ימנע מאחרים שיודעים על מה מדובר לבדוק ולתקן את זה.

דוגמאות קריסת סכר קאחובקה (קיים טיוטה:קריסת סכר קאחובקה) או יפעת עובדיה שם יש הודעה רק על מחיק הערך בעבר אבל לא על טיוטה:יפעת עובדיה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:38, 9 ביוני 2023 (IDT)תגובה

תיקנתי במיוחד:הבדל/36472568. ערן - שיחה 10:58, 9 ביוני 2023 (IDT)תגובה
תודה אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:23, 9 ביוני 2023 (IDT)תגובה

חיפוש והחלפה בעריכה

שלום,

מזה כמה שבועות אפשרות החיפוש (וההחלפה) אצלי במצב עריכה (עריכה ואז ctrl+f) מצליחה לאתר רק מילים שלמות. למשל חיפוש בערך ויקיפדיה של "ויקיפ" לא מאתר אף מופע (בעורך קוד מקור החדש ובעורך החזותי). האם זאת תקלה או אולי "שדרוג" לא מוצלח? זה מקשה עלי בביצוע החלפות לאחר שינוי שמות דפים. דג קטן - שיחה 18:39, 9 ביוני 2023 (IDT)תגובה

ניחוש: חיפשת "מילים שלמות".
שימי נא לב שמשמאל לתיבת החיפוש (בחזותי) מופיעים כמה כפתורים, ואחד מהם (נראה כמו מירכאות כפולות) הוא עבור "מילה שלמה". כשהכפתור לא לחוץ, החזותי מוצא עבורי "ויקיפ" בערך "ויקיפדיה". קיפודנחש 20:09, 9 ביוני 2023 (IDT)תגובה
נכון! צדקת. לא תקלה ולא שדרוג... תודה! דג קטן - שיחה 23:01, 10 ביוני 2023 (IDT)תגובה

קישור שנראה פנימי [[ ]] אבל הוא חיצוני

שלום, התחביר [[bulba:Pokémon_Origins|ערך על הסדרה באתר "Bulbapedia"]] נותן קישור חיצוני: ערך על הסדרה באתר "Bulbapedia". איך זה? 87.69.242.88 23:35, 10 ביוני 2023 (IDT)תגובה

ככל הנראה הגדירו את bulba כקידומת לגיטימית ("מילת קסם") זה דומה לקישורים לויקישיתוף, ויקיפדיות בשפות אחרות ואפילו ניתן לקשר כך לשאילתות quarry:14945 או לפאבריקטור אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:24, 11 ביוני 2023 (IDT)תגובה
הנה הרשימה: מיוחד:בינוויקי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:12, 12 ביוני 2023 (IDT)תגובה

כללים וקווים מנחים לערכים של בתי ספר תיכוניים וישיבות

מצב טיפול: חדש

חיפשתי ומצאתי רק דיון משנת 2009, שלא הסתיים: ויקיפדיה:פרלמנט/ארכיון 45. אני מבקשת תשובות לשתי שאלות:

1) האם היה המשך וסוף לדיון? 2) האם נקבעו גם כללים לגבי ישיבות (תיכוניות)? Esternit - שיחה 08:20, 12 ביוני 2023 (IDT)תגובה

ידיעות הטכנולוגיה 2023 – גיליון 24

MediaWiki message delivery 17:49, 12 ביוני 2023 (IDT)תגובה

כללי אצבע בנוגע לערך על שחקני טלוויזיה/קולנוע

מצב טיפול: חדש

היי, רציתי לכתוב ערכים על שחקני טלוויזיה ישראלים צעירים. יש קריטריונים כלשהם שהשחקן צריך לעמוד בהם? לדוגמה שיחק ב-(מספר כלשהו) של סדרות/סרטים. פשוט אני לא רוצה להשקיע בכתיבת ערך שימחק לאחר מכן.

תודה! Payaso loco - שיחה 19:05, 12 ביוני 2023 (IDT)תגובה

אין קריטריון, אבל אני מוכן לתת קריטריון כללי: כשיש לך ספק האם הגיע הזמן לכתוב ערך על אדם כלשהו, אל תכתוב את הערך. יש די והותר אישים שאין ספק שראוי לכתוב ערך עליהם, עדיף להתמקד בהם. ובאשר לצעירים המבטיחים, הם יקבלו ערך כאשר לא יהיה ספק בכך שהם ראויים לו, שום דבר לא בוער. דוד שי - שיחה 07:17, 13 ביוני 2023 (IDT)תגובה

שינוי תווית עריכה והסתרת/שינוי תקצירים

מפעיליםמשתמש:Corvusמשתמש:DGtalמשתמש:DMYמשתמש:Eldadמשתמש:PurpleBuffaloמשתמש:Geageaמשתמש:HaShumaiמשתמש:HiyoriXמשתמש:Lostamמשתמש:MathKnightמשתמש:Funcsמשתמש:Ili Kaufmannמשתמש:איתי פ.משתמש:ביקורתמשתמש:גארפילדמשתמש:דגשמשתמש:דוד שימשתמש:דולבמשתמש:היידןמשתמש:התו השמינימשתמש:יונה בנדלאקמשתמש:ערןמשתמש:שמזןמשתמש:דזרטמשתמש:מקף, עורך בויקיפדיה האנגלית תייג בטעות שתי עריכות שלו כשחזור עריכות שלי. האם מבחינה טכנית (אני לא שואל מבחינת הכללים, כי אני מניח שהם שונים באנגלית) ניתן לשנות את תקצירי העריכה שלו ולמחוק את התווית "Reverted" ("שוחזרה") מהעריכות שלי? פעמי-עליון - שיחה 21:55, 12 ביוני 2023 (IDT)תגובה

למפעיל יש יכולת להסתיר תקציר עריכה. אני לא מכיר יכולת לערוך תקציר עריכה. דוד שי - שיחה 07:13, 13 ביוני 2023 (IDT)תגובה
בשונה מתקצירי עריכה, תגיות ניתן לשנות; אני חושב שזו יכולת שיש לכולם. בדף הגרסאות הקודמות, ניתן ללחוץ על "הצגת אפשרויות מתקדמות" מעל היסטוריית הגרסאות (לצד "השוואת הגרסאות שנבחרו"), לבחור גרסה שברצונך לערוך, ולשנות את התגיות שלה. כך לפחות זה עובד בוויקיפדיה העברית. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו08:15, 13 ביוני 2023 (IDT)תגובה
שמזן, מוזר, יש לי את האפשרות בעברית אך לא באנגלית. אולי האפשרות נתונה רק לבדוקי עריכות... תודה! פעמי-עליון - שיחה 02:19, 14 ביוני 2023 (IDT)תגובה

כללים וקווים מנחים לערכים של בתי ספר תיכוניים וישיבות

מצב טיפול: חדש

לפני ימים אחדים שלחתי בקשה לקבל כללים אלה. הדיון האחרון שמצאתי בנושא היה ב-2009 והוא לא הסתיים. מחכה לתשובה! תודה! Esternit - שיחה 10:56, 14 ביוני 2023 (IDT)תגובה

שלום Esternit. למיטב ידיעתי לא נקבעו כללים ברורים בנושא. על איזה מוסד את רוצה לכתוב? קלונימוס - שיחה 21:13, 14 ביוני 2023 (IDT)תגובה
שלום קלונימוס. תודה על תשובתך. אני מעונינת במידע כללי על הקריטריונים בנושא זה, ובאופן ספציפי רוצה לכתוב על בית הספר "זומר" ברמת גן, שכולל 12 שנות לימוד, מ-א' עד י"ב, כך שהשכבה התיכונית שלו (י'-י"ב) אינה גדולה. esternit - שיחה Esternit - שיחה 08:15, 15 ביוני 2023 (IDT)תגובה
שלום Esternit.לעניות דעתי בי"ס אמור להיות זכאי לערך אם יש לו ייחודיות כלשהי. לא נראה לי שיש הצדקה לכך שכל מוסד באשר הוא יקבל ערך. אבל קשה לשין את האצבע על המושג הזה של ייחודיות. תוכלי אולי לכתוב כמה מילים על ביה"ס זומר? קלונימוס - שיחה 22:30, 15 ביוני 2023 (IDT)תגובה

ערכים על עמותות

מצב טיפול: חדש

האם יש כללים מוסכמים לכתיבה על עמותות? כלומר, מה הרף הויקיפדי לכתיבת ערך על עמותה? קלונימוס - שיחה 21:12, 14 ביוני 2023 (IDT)תגובה

Lane splitting

מצב טיפול: חדש

שלום, שאלתי בוק:יל ולא הייתה תשובה. מנסה כאן. אני מעוניין לתרגם ערך מאנגלית שנקרא Lane splitting. "חציית נתיבים" לא נראה לי מתאים, משום שהוא מתאר מעבר מנתיב לנתיב, לא נסיעה רצופה בין הנתיבים. אני חושב ששם הערך בעברית יכול להיות "נסיעה בין נתיבים" או "נסיעה בין נתיבית". מדובר באופניים ובאופנועים שנוסעים בין נתיבי הכביש בזמן פקקים. מאי - שיחה 23:46, 14 ביוני 2023 (IDT)תגובה

"נסיעה בין נתיבים" נשמע טוב. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו12:33, 15 ביוני 2023 (IDT)תגובה
אתה יכול לנקוט בשיטה של ויקיפדיה בהולנדית ובאינדונזית, ולהשאיר את השם באנגלית, מכיוון שבעצם מדובר במעין-מונח.
״נסיעה בין נתיבים״ נשמעת אפשרות סבירה, אם כי בפועל מדובר בנסיעה בין מכוניות, או בהשתחלות בין מכוניות. ‏Virant‏ (שיחה) 22:20, 15 ביוני 2023 (IDT)תגובה

באג במדיה ויקי:Gadget-checkVoteRights

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון
כמדומני שיש באג בגדג'אט, הוא מחזיר תוצאות לפי UTC+0 בעוד שבישראל שעון קיץ (השעון הנוכחי) הוא UTC+3

מי מבין בזה ויכול לעזור?

שבת מנשה - שיחה 22:56, 15 ביוני 2023 (IDT)תגובה

ערך על רפאל אלון

מצב טיפול: חדש

האם ערך על רפאל אלון, מנכ"ל ובעלים של קבוצת אלון (תברואה) וזה שהביא את תחום התברואה לארץ, יהיה רלוונטי. שלמה4שיחה • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ג • 16:20, 16 ביוני 2023 (IDT) תודה לעוניםתגובה