[go: nahoru, domu]

שיחה:מיאנמר


תגובה אחרונה: לפני 11 שנים מאת 87.68.70.178 בנושא העתקה

שאלה של בור אמיתי, בורמה היתה תחת שלטון צרפתי כחלק מהודו סין (כמו שכתוב בערך על הודו סין) או תחת שלטון בריטי (כמו שכתוב בערך על בורמה)? מתי, ולמה, היא עברה משלטון אחד לשני? תודה

לא כתוב שם שמיאנמר היתה תחת שלטון צרפת, אלא שהיא שייכת לאזור גאוגרפי ששמו "הודו סין" צרפת שלטה בחלק מהאזור הזה. גילגמש שיחה 18:25, 4 באפריל 2007 (IDT)תגובה
תודה. בבורמה היא שלטה?
לא. בורמה היתה תחת כיבוש בריטי. ד.ט 07:52, 11 באפריל 2007 (IDT)תגובה

ניסיתי לתקן את מירב השגיאות כתיב שמצאתי, ועוד כמה אי התאמות ואי דיוקים בין חלקים שונים בטקסט. יש איזה חלק עם שגיאות כתיב/אי דיוקים ברורים שפספסתי?Assaf man 05:05, 2 באוקטובר 2007 (IST)תגובה


לדעתי המידע העוסק ביחסים עם ישראל ראוי לעבור לערך נפרד, שכן הוא אינו נותן מידע בסיסי על מיאנמר, מוסיף תבנית פיצול.גיאגיאגיא - שיחה 09:56, 29 באפריל 2008 (IDT)תגובה

מסכים. תפצל. דרור - שיחה 10:12, 29 באפריל 2008 (IDT)תגובה

העברה ל"בורמה (איחוד מיאנמר)"

בבקשה לא להעביר ללא דיון. אף אחד לא יחפש את זה שם. ‏Ori‏ • PTT00:59, 8 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה

אני בהחלט מעדיף את בורמה (הערך שאתה יצרת). מיאנמר הוא לא שם נורמטיבי בקהילה הבינלאומית. פשוט לא הצלחתי לבצע את ההעברה מסיבות טכניות ומכאן בא האילוץ. Monosig - שיחה 01:07, 8 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה
רגע, אם הערך היה במיאנמר אז אני חייב להחזיר אותו לשם. ‏Ori‏ • PTT01:09, 8 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה
החזרתי. סורי. אתה יכול להמשיך את הדיון מכאן ולנסות ללכת על זה. ‏Ori‏ • PTT01:12, 8 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה
בויקיפדיה באנגלית, צרפתית וספרדית הערך הוא בורמה. עמדת הקהיליה הבינלאומית - בראשות משרדי החוץ של ארה"ב ובריטניה - היא שלחונטה הצבאית לא היתה סמכות לשנות את שם המדינה. אונג סן סו צ'י, המנהיגה הנבחרת הלגיטימית של בורמה המצויה מזה 20 שנה במעצר בית, משתמשת בשם בורמה. אין כל הצדקה לכך שהמדינה תיקרא "מיאנמר" בויקיפדיה העברית, תוך מתן לגיטימציה לשלטון האימים המתנהל בבורמה מזה שני עשורים. למרבה הצער, הבורות בישראל בכל הנוגע לבורמה גדולה מאד ורבים מבקרים שם מבלי לדעת כלל שהם מבקרים בדיקטטורה צבאית חשוכה. וזאת שעמי המערב ברובם מדירים את רגליהם משם. הוא הדין ביחס לכתב "ידיעות ספשבוע" שפירסם כתבה גדולה בשבוע שעבר, קרא למדינה "מיאנמר" לכל אורך הכתבה והיה ברור מכתיבתו כי הוא נעדר ידע בסיסי בתולדות המדינה. נדמה לי שאונג סן אפילו לא הוזכרה. זה עונה על קריטריון הדיון? ומדוע דרישת הדיון לא מופיעה בהנחיות ההעברה?! לא נתקלתי בדרישה כזו ב-4 שנות עריכתי (ברוטו... קרי לא כל כך הרבה עריכות...). Monosig - שיחה 19:25, 11 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה
קבל תיקון, העירו לי הערה דומה לפני שנתיים וחצי בנושא קוסובו Monosig - שיחה 19:27, 11 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה
הדרישה לדיון מקדים להעברה אינה חדשה, ראה ויקיפדיה:מתן שם לערך#תיקון שמות שגויים. אני אישית נתקלתי בשם "מיאנמר" בפעם הראשונה בשדה התעופה של סינגפור, ב-2001. מאז נתקלתי בו עוד פעמים רבות מאוד. השם "מיאנמר" נקבע ע"י השלטון במדינה, גם אם השלטון הזה אינו דמוקרטי. מספר מדינות באפריקה שינו את שמן בנסיבות דומות למדי, והדבר התקבל בעולם. מובן שיש מתנגדים לשלטון שמתנגדים גם לשם שבחר, אבל קשה להסתמך על הפוליטיקה הפנימית של מדינה בעניינים שכאלה. על מה מסתמכת האמירה כי "מיאנמר הוא לא שם נורמטיבי בקהילה הבינלאומית"? ‏odedee שיחה 20:31, 11 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה

בהקשר זה מעניין לציין כי בעיתונות ובערוצי החדשות העולמיים ישנה הפרדה כמעט מוחלטת בין המקורות הבריטיים שמשתמשים בשם "בורמה" לבין המקורות האמריקאיים שמשתמשים ב"מיאנמר". בעיתונות הישראלית משתמשים בדרך כלל בשני השמות זה לצד זה בסוגריים. סיקור "שחרורה" של אונג סאן סו צ'י הוא הזדמנות לבחון את הנושא. David1776 - שיחה 19:49, 13 בנובמבר 2010 (IST)תגובה

האם יש החלטה להעביר את השם לבורמה או שלא?

העתקה

חלק לא קטן מהערך (לפחות פסקת "ממשל ופוליטיקה" לפני שערכתי אותה קצת) מופיע באתר של גילי חסקין, פה. לא יודע מי העתיק ממי אבל ברור שזו העתקה- הטקסט חוזר מילה במילה, כולל ניקוד ושגיאות תעתיק שתיקנתי עכשיו. אני מקווה שחסקין השתמש בטקסט מהערך ושכח לציין זאת... אבל כדאי לוודא. 87.68.70.178 15:11, 9 בפברואר 2013 (IST)תגובה

תודה על ההערה ועל ההפנייה לאתר. מעיון בדף אליו הפנית, ברור שהמידע שם הועתק מוויקיפדיה ללא מתן קרדיט (אגב, אי מתן הקרדיט עומד בניגוד לתנאי רשיון השימוש באנציקלופדיה). את ההוכחה מצאתי במשפט הבא: ”מספר ההרוגים בהפגנות ובמעשי טבח שבוצעו בידי השלטון בסוף שנות השמונים עולה על עשרת אלפים על פי ארגוני זכויות אדם [8] .”, בו הספרה 8 מופיעה בתוך סוגריים מרובעים, ללא הפנייה להערת השוליים. הספרה 8 מציינת את הערת השוליים השמינית בערך בוויקיפדיה, בעוד באתר של חסקין אין הערות שוליים כלל. Ldorfmanשיחה 03:30, 10 בפברואר 2013 (IST)תגובה
מצוין, תודה. 87.68.70.178 08:02, 10 בפברואר 2013 (IST)תגובה
חזרה לדף "מיאנמר".