[go: nahoru, domu]

לדלג לתוכן

שיחה:טרונדהיים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

במהלך תרגומי מוויקיפדיה האנגלית, הייתה לי אי הבנה: בחלק רובעי העיר כתוב רשימת הרובעים בהתחלה, ולאחר מכן עוד רשימה עם עוד רובעים שלא היו כתובים בהתחלה.

מחכה לתשובה, יונץ שיחה 15:25, 3 יולי 2006 (IDT)

טרונהיים בלי ד'

[עריכת קוד מקור]

למיטב ידיעתי, לא הוגים את העיצור D בשם TRONDHEIM--ניצן 15:47, 4 יולי 2006 (IDT)

אולי בנורבגית לא, אבל בעברית כן הוגים את ה-D. גם בפריז לא הוגים את ה-ז'. צהוב עולה 15:50, 4 יולי 2006 (IDT)
ממתי יש הגייה מקובלת בעברית??--ניצן 16:45, 4 יולי 2006 (IDT)
ממתי שרוזנבורג הגיעה לארץ צהוב עולה 00:57, 5 יולי 2006 (IDT)
אתה טוען שעד 2004 היתה הגייה אחרת?--ניצן 01:01, 5 יולי 2006 (IDT)
לא, סתם אמרתי. תמיד אומרים בעברית "טרונדהיים" צהוב עולה 01:02, 5 יולי 2006 (IDT)
יש לי אטלס עברי שבו כתוב "טרונהיים". נראה לך שמי שכתב את האטלס במקרה השמיט את הד'?--ניצן 01:07, 5 יולי 2006 (IDT)
לא. אני יודע שאני תמיד שמעתי ואמרתי טרונדהיים, ובנוסף גוגל אומר שרק 3 אתרים שונים מכירים את "טרונהיים", לעומת 91 אתרים שונים שמכירים את "טרונדהיים" צהוב עולה 01:12, 5 יולי 2006 (IDT)
בחיפוש שלי יש 114 טרונהיים ו-497 טרונדהיים, שזה לא יתרון מובהק... לא מדובר פה על שם שמושרש בעברית מאות שנים ואני לא רואה היגיון להשתמש בתעתיק שגוי.--ניצן 02:19, 5 יולי 2006 (IDT)
אם חד משמעית אומרים "טרונהיים" ולא משהו בין "טרונהיים" ל"טרונדהיים" אז לא ממש אכפת לי. בכל מקרה שמעתי אנשים אומרים טרונדהיים ולא שמעתי אף אחד אומר טרונהיים. צהוב עולה 15:02, 5 יולי 2006 (IDT)
אומרים טרונהם או טרונם או טרונהיים. אבל אני לא בטוח שיש לתעתק כך בעברית. בשפות הסקנדינביות מבליעים הרבה אותיות, בייחוד D; תיאורטית יש לומר הנס כריסטיאן אנרסן ואדוור גריג. שמות כמו לארס ואַנְדֶרְס נהגים בנורווגית 'לארש' ו'אנרש', אבל אין שום סיכוי שתעתיק כזה יתקבל בעברית. עדיף במקרה הזה ללכת בעקבות שפות אירופה האחרות ולבטא כמו שכתוב. אביעד המקורי 07:35, 6 יולי 2006 (IDT)

מה יש במפה???

[עריכת קוד מקור]

מישהו יכול להסביר לי מה רואים במפה?--ניצן 02:27, 5 יולי 2006 (IDT )

גם אני לא ממש הבנתי, זה לא נראה כל כך כמו נורווגיה, אבל זו המפה היחידה שהייתה. יונץ שיחה
במחשבה שנייה, בדקתי באטלס, והמפה בכלל לא שייכת. אני מוריד אותה. יונץ שיחה
זאת המפה של מחוז סר טרנדלג שבנורבגיה עם טרונדהיים בצבע אדום. צהוב עולה 15:07, 5 יולי 2006 (IDT)
במפה הזאת רואים את טרונדהיים ביחס לנורבגיה. צהוב עולה 15:08, 5 יולי 2006 (IDT)
יופי, עכשיו זה יותר ברור. יונץ שיחה

לכל החוצפנים שלא שמו לב, יש תבנית עריכה למעלה, וזה אומר שאסור לכם לערוך את הדף במשך שבוע, אפילו אם עריכותיכם היו חיוניות. יונץ שיחה

נורווגית

[עריכת קוד מקור]

מישהו יודע איך מבטאים את האותיות ø ו-å ? בינתיים תרגמתי את ה"ø" כ "o" ואת ה-"å", כ"אֶ", כי בגרמנית מבטאים כך a עם שתי נקודות למעלה, אז חשבתי שאולי זה גם משהו דומה. אם מישהו יודע כיצד מבטאים אותן בדיוק אשמח אם יכתוב פה. יונץ שיחה

שמעתי הרבה פעמים את ø בתור "אֶ" (צליל סגול - e), ואת "å" בתור "אוֹ" (חולם). לדוגמה øst זה מזרח (מבטאים: "est"), ו-ålesund (בערך) זה העיר אולסונד. צהוב עולה 14:49, 5 יולי 2006 (IDT)
תודה רבה, זה בדיוק הפוך ממה שתירגמתי... אסדר את זה יונץ שיחה

סיימתי לתרגם! אמנם לא תרגמתי הכל, אבל את הרוב החשוב כן. עכשיו אני מתחיל משהו חדש יונץ שיחה

דיון מרשימת ההמתנה

[עריכת קוד מקור]
דיון שהועבר מרשימת ההמתנה 18:30, 27 ביוני 2007 (IDT)

פשוט יפה. מתניה שיחה 22:34, 7 ביוני 2007 (IDT)תגובה

לפני כל דבר אחר יש לסגור את נושא שם הערך, טרונדהיים או טרונהיים. אסור לעשות פדיחות. ‏odedee שיחה 23:02, 7 ביוני 2007 (IDT)תגובה
אני חושב שאביעד נתן תשובה בדף השיחה. ועוד משהו, כדאי לעבור על התעתיקים. יונץ שיחה
12:15, 8 ביוני 2007 (IDT)
יש לעניות דעתי יותר מידי חוסרים בערך: אין התייחסות לנתונים דמוגרפיים (בעבר או בהווה), לנושא הדת או לספורט בעיר. כמו כן, אין ביבליוגרפיה מינימלית. ‏DGtal21:40, 9 ביוני 2007 (IDT)תגובה
מסכים עם DGtal, אבל אולי ניתן יהיה להשלים בתקופת ההמתנה? (אפשר לבקש הארכה מערן) אני חושב שאם יהונתן יקח את זה על עצמו אז נדכה בערך איכותי מאוד. מלמד כץ 21:48, 9 ביוני 2007 (IDT)תגובה
מדובר בהרבה עבודה (מעבר לתרגום, צריך להוסיף מקורות לערך שלם ומגוון), אבל אם מישהו יכול לעמוד במשימה, שיבורך. ‏DGtal23:24, 9 ביוני 2007 (IDT)תגובה
אוקיי, אני אשתדל לטפל בערך בזמן הקרוב. חכו בינתיים, יונץ שיחה 08:21, 10 ביוני 2007 (IDT)תגובה
אני עובד על כך כאן, למי שלא שם לב. יונץ שיחה 16:46, 13 ביוני 2007 (IDT)תגובה
סיימתי! הערך הורחב משמעותית וקיבל ביבליוגרפיה נרחבת. אנא חוו דעתכם. יונץ שיחה 21:48, 21 ביוני 2007 (IDT)תגובה
הלו? יונץ שיחה 12:09, 26 ביוני 2007 (IDT)תגובה
אני חושב שאפשר כבר להעביר לדף ההמלצה, עבר הרבה זמן. יונץ שיחה 12:40, 26 ביוני 2007 (IDT)תגובה

הועבר מהצבעת הוספה למומלצים

[עריכת קוד מקור]
הועבר מרשימת ההמתנה 18:31, 27 ביוני 2007 (IDT)
הועבר מרשימת ההמתנה לאחר עריכה לשונית נוספת 23:34, 7 ביולי 2007 (IDT)

פשוט יפה. מתניה שיחה 22:34, 7 ביוני 2007 (IDT)תגובה

ראו שיחה:טרונדהיים#דיון מרשימת ההמתנה
תוכל להסביר? יונץ שיחה 23:34, 27 ביוני 2007 (IDT)תגובה
אני חושב שהתמונות הן בגבול הטעם הטוב בכל מובן, ולא מוגזמות. האמת, הכחלתי מספר קישורים (הנריק ורגלנד, נידלבה, פיורד טרונדהיים ואולף הראשון), תומר הכחיל את ריטה אוטרוויק ורוזנבורג בלקלאב היה קיים. אם אכחיל עוד את קתדרלת נידארוס, האוניברסיטה הנורבגית למדעים וטכנולוגיה, ואולף השני זה יספיק? יונץ שיחה 21:58, 30 ביוני 2007 (IDT)תגובה
הכחלתי עוד כמה קישורים, ומת'נייט עומד להכחיל את קתדרלת נידארוס. יונץ שיחה 12:40, 1 ביולי 2007 (IDT)תגובה
מת'נייט הכחיל את קתדרלת נידארוס. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 14:04, 2 ביולי 2007 (IDT)תגובה
עדכון: נפתחה גם קטגוריה לעיר. בברכה, תומר 00:09, 8 ביולי 2007 (IDT)תגובה
  • בעד בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 14:04, 2 ביולי 2007 (IDT)תגובה
  • נמנע לאחר התלבטות Ori~ 15:39, 3 ביולי 2007 (IDT)תגובה
  • נגד (ואפילו חזק): התוכן טוב, אם כי קצת לא בררני, אבל נופל מבחינה לשונית, על גבול "לשכתוב." בקיצור, טעון עריכה קפדנית. הבעיות העיקריות הן בעיות זו"נ; ניסוחי הינו/הינה, יחיד/ריבוי, וכו'. לדוגמה: "האקלים בטרונדהיים הוא אקלים ימי באופן ניכר, אך מוגן מפני מזגי-האוויר הסוערים בחוף הים"; "במהלך ההיסטוריה פקדו את טרונדהיים מספר רב של שריפות עזות, כיוון שהייתה בנויה ברובה מבנייני עצים"; "עד שהגיעה לשמה הנוכחי"; "שופצה בסגנון הגותי, וכיום רק חלקים אחדים ממנה נותרו מהבניין המקורי"; "ארמון הארכיבישוף בטרונדהיים הוא הבניין החילוני העתיק ביותר בסקנדינביה"; "טרונדהיים מציעה אטרקציות תיירותיות שונות ומגוונות. אחד הבולטים בהם הוא מבניה העתיקים"). צריך להחזיר מהר לעריכה. אורי רדלר 04:04, 8 ביולי 2007 (IDT)תגובה
  • נגד. מסכים עם אורי: הרבה ניסוחים בעייתיים ותעתיקים שנראים שגויים (למשל סטד במקום שטד). כמו כן, בערך שמגיע להצבעה פה לא אמורים להיות קישורים שבורים מסוג הבארוק, ועוד. גרוע מזאת, באופן כללי הערך כתוב בצורה פשוט לא מספיק טובה. הוא אוסף של פסקאות בודדות, כל אחת בנושא אחר, כאילו על מנת לצאת ידי חובה. אם זו עיר חשובה, הערך לא מצליח להעביר זאת. ‏odedee שיחה 04:21, 8 ביולי 2007 (IDT)תגובה
לאורי ועודד: עברתי שוב על הערך וסידרתי את רוב טענותיו של אורי, למעט אילו שלא הבנתי את הבעיה. אורי, אם אתה מוצא מספר שגיאות של זו"נ, איני חושב שזה כל כך קשה לתקנן. ועודד, אלדד עבר על התעתיקים. סמוך עליו. יונץ שיחה 12:19, 8 ביולי 2007 (IDT)תגובה
יהונתן, עברתי בעיקר על העברית בערך, והשתדלתי לתקן ניסוחים. עברתי גם על חלק מהתעתיקים, אבל נורווגית אינה אחת השפות הראשיות שלי, כך שלא התיימרתי בהכרח לתקן את התעתיקים. אלדדשיחה 22:35, 8 ביולי 2007 (IDT)תגובה
מלבד זאת, לא התיימרתי לבצע עריכה סופית, אלא לערוך ולהגיה חלקים רבים מן הערך. אשמח אם ויקיפדים נוספים יעברו גם הם, ויוסיפו את תיקוניהם. אלדדשיחה 22:42, 8 ביולי 2007 (IDT)תגובה

יהונתן, לדעתי התיקונים שהצעת לרוב הערותי מעידים שאינך יודע בדרך כלל מה הבעיה. אני מנחש שהיא קשורה לתרגום של מונחים נכונים בשפה אחרת (חילוני, בנייני עצים, מזגי־האוויר, 13 שנים רצוף, ייצוא מוצרי מזון, וסיפוק נייר לשווקים האירופאים, ועשרות דוגמאות אחרות) אבל בעברית הם שגיאות די צורמות. קשה יהיה לתקנן בלי לערוך את תוכנו של הערך באופן יסודי. אורי רדלר 15:32, 8 ביולי 2007 (IDT)תגובה

  • בעד אור 09:19, 8 ביולי 2007 (IDT)תגובה
  • נגד. הלוואי שכל ערכי הערים ייראו כך, אבל זה לא "חומר של מומלצים". מסכים עם עודדי. גם לאחר העריכה הלשונית, הערך פשוט לא מצליח לרגש. נדרשים ליטוש והוספת ברק וסיפוריות. פסקת הפוליטיקה, למשל, היא דוגמה טובה ל"לצאת לידי חובה" שהזכיר עודדי; הרי ברור שאפשר לכתוב ערך שלם על הפוליטיקה בעיר בגודל כזה; אז או שמתייחסים ברצינות או שמשמיטים לגמרי. Pixie 14:28, 8 ביולי 2007 (IDT)תגובה

נדחה

הערה אישית: בערך זה הושקע מאמץ מרוכז של יונץ שהניב תוצאה יפה תוך זמן קצר. עם זאת, הוא עדיין לא בשל להפוך למומלץ. כעת, כדאי להשקיע מאמץ נוסף על מנת לשפר את הערך בהתאם להערות בדיון. אנו נשמח לבצע ביקורת עמיתים ולעזור בעריכה הסופית. בהצלחה, א&ג מלמד כץשיחה 22:30, 8 ביולי 2007 (IDT)תגובה

המלצה קטנה שלי: לעזוב. הערך במצב מצוין, ומשמש דוגמה לערכי ערים בוויקיפדיה. הוא לא מוכרח להיות מומלץ. זה קשור לעיר עצמה, אני מניח: קשה לי להסביר, אבל אני לא רואה כיצד הערך יוכל להיות מומלץ, גם לאחר שינויים מפליגים. יש אלפי ערים אחרות, חשובות יותר, ללא ערך אצלנו, וכואב לי הלב על הזמן והמאמץ שיושקע בשיפור טרונדהיים. Pixie 02:43, 15 ביולי 2007 (IDT)תגובה


קישור שבור

[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 09:22, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2

[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 09:22, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 3

[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 09:22, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 4

[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 09:22, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 5

[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 09:22, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 6

[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 09:22, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 7

[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 09:23, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 8

[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:34, 15 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 9

[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:34, 15 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 10

[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:35, 15 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 11

[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:35, 15 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 12

[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 06:42, 25 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יולי 2024)

[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בטרונדהיים שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 15:53, 7 ביולי 2024 (IDT)תגובה