[go: nahoru, domu]

پرش به محتوا

بحث کاربر:Huji/بایگانی ۱۶

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۱۶ سال پیش توسط Mostafazizi در مبحث مقاله‌های برگزیده

خوش‌آمد

با سلام، از بازگشت شما بسیار خوشحال شدم. امیدوارم گرفتاری‌های شما، باعث نگردند که ویکی‌پدیای فارسی برای همیشه از وجود شما محروم گردد. مصطفی/بحث ۱۳:۴۹، ۲۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)

خواهی نخواهی ممکن بود که ویکی‌پدیا را ترک کنم (به خاطر تغییر وضعیت زندگی و شغلی و غیره) اما این اتفاق بعید بود زودتر از چندماه دیگر رخ بدهد. به هر حال، در حال حاضر، ویکی‌پدیای فارسی بیشتر از این که به من یک نفر نیاز داشته باشد، به نظام دادن به اجتماع فعلی نیاز دارد. من هم در ویکی‌های دیگر و اجتماع‌های غیر ویکی دیگر مشغول خواهم بود. ممنون از خوشامد. ▬ حجت/بحث ۱۳:۵۳، ۲۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)

خدا يار و نگهدارت

با اين جمله شما كه حجت بابت دلسرد شدن از ویکی‌پدیای فارسی، مدتی از ویکی مُرخصی گرفته است و «چند وقت دیگر» به ویکی‌پدیا باز خواهد گشت. استاد عزيز، قدری دلگير شدم و حال كه می خواهی ويكی را به حال خودش رها كنی و بروی واقعا غمگين می شوم.انشاءالله هركجا كه می روی موفق باشی.--محمددين سنچولی ۱۴:۰۷، ۲۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)

ممنون. باید بپذیریم که ویکی نباید متاثر یک نفر (آن هم یک مدیر ساده) باشد. ▬ حجت/بحث ۱۵:۳۰، ۲۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
ویکی‌پدیا متأثر از همه کاربرانش است! :-) حسام ۱۵:۳۱، ۲۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
ويكی پديا گلستان است كه هر كاربرش گل، ومديرانشان دسته گلند. وبايد گفت هرگلی بوی خودش را می دهد. مخلص همه شما گلستانی ها هستم.--محمددين سنچولی ۰۴:۴۲، ۲۲ اوت ۲۰۰۷ (UTC)

حجت گرامی

سلام به شما دوست عزیز از بازگشت شما خوش حال شدم. ولی با خوندن خبر شما که مایلید در آینده ویکی را ترک کنید بسیار ناراحت و متاثر شدم. متاثر از این که در یک پروژه فرهنگی هم کسانی آن چنان رفتار می کنند که رقیبان بالقوه و انسانهای صاحب رای و آزاداندیش را تحت فشا ر تدریجی روحی قرار میدهند که آنها را مجبور به عقب نشینی و رفتن بکنند. لطفا در این تصمیم خود تجدید نظر کنید چون این کار شما ویکی فارسی را تقویت نمیکند اگر لازم میدانید مدتی بیشتر مرخصی بگیرید که بیشتر زمان برای فکر کردن داشته باشید. با سپاس از زحمات شما.Ojanfar ۱۶:۲۷، ۲۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)

۳ پیوند دارد، پیدایشان کنید! D:

آن که روزی می‌گفت... برگردید به آن روزهای خودتان! روزهایی که هیچ کار الگویی روی زمین نمی‌مانْد با وجودتان. مدیری باشید مخصوص کارهایی که خودتان دوست دارید. به این حرف‌ها فقط به عنوان پیشنهادی دوستانه نگاه کنید. --مصفا ۲۲:۳۷، ۲۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)

سلام علیکم

رفیق شفیق! من نمی‌دانم چه بگویم. از دلزدگی‌تان دلگیر شدم. تقاضایم این است که به‌یک‌بار دل نکنید. فعالیت قطره‌ای‌تان هم در اینجا مغتنم است. به وپ:تام و وپ:قهوه هم سر مزنید! :-) به‌آفرید ۲۳:۱۸، ۲۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)

بعله جناب حجت، فقدان نبود شما در ویکی فارسی جبران ناپذیر است. من هم به نوبه خود از شما خواهش میکنم که ویکی فارسی و کاربرانش را تنها نگذارید و در تصمیم خود تجدید نظر بفرمائید. با احترام فراوان --سندباد ۰۴:۴۶، ۲۲ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
چه حرفااا! نیامدید و یک دفعه با دست پر برگشتید! به هر حال شوخی جالبی بود! اما جدا از شوخی ویکی پدیا به شما نیاز ندارد، کاربران آن به شما نیاز دارند، من در این جمع دوستان زیادی پیدا کردم، نمی‌شود که به همین راحتی یکی یکیشان را از دست دهم. اگر از محیط اینجا خسته شدید، کار درستی نیست که دیگر سر نزنید، بازدیدتان را کمتر کنید اما ناپیدا نشوید! این را اگر یک نفر می‌گفت شاید ایرادی نداشت که اینجا را ترک کنید، اما ببین چند تا هوادار داری! --MehranVB talk | mail ۰۴:۵۵، ۲۲ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
من نیز حرف‌های دوستان را تایید می‌کنم، فعالیت قطره‌ای که هیچ مولکولی شما هم می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر دوست داری یک خط دیگر هم به چوب‌خط هواداران اضافه کن! وحید ۱۲:۲۲، ۲۲ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
حتی یکی دیگر نیز! وقتی اومدی نفهمیدم کی اومده؛ وقتی رفتی فهمیدم کی رفته! p: :)
حجت جان! ویکی را به تو میسپارم. حق با توست. روزگاران در اینجا چندان خوش نمیگذرد؛ بدرود-- بهزاد بحث ۱۹:۰۰، ۲۲ اوت ۲۰۰۷ (UTC)

بطور خلاصه و مفید باید بگویم که فقدان شما در وضعیت فعلی ضایعه ای بزرگ برای ویکی فارسی است.--هریوا ۱۹:۰۶، ۲۴ اوت ۲۰۰۷ (UTC)

پاسخ

قبول. حرف همه‌تان قبول. سعی می‌کنم، ولو جسته گریخته، به ویکی‌پدیای فارسی کمک کنم. اما برای این کار دیگر به دسترسی مدیریتی نیاز نخواهم داشت. برای همین، تا چند لحظهٔ دیگر تقاضای خلع دسترسی مدیریتی خودم را ارسال می‌کنم. (این از آن‌جا ناشی می‌شود که به نظر خودم، آدم فقط باید تا وقتی مدیر باشد که می‌تواند «مدیر» باشد.)

اگر کار مهمی بود که از عهدهٔ من بر می‌آمد، مثل اصلاح الگوها، یا مانند آن، با ای-میل خبرم کنید بیایم. از لطف همه‌تان ممنونم، و دوست همهٔ شما خواهم بود، حتی اگر کمتر با هم باشیم. ▬ حجت/بحث ۰۹:۰۴، ۲۵ اوت ۲۰۰۷ (UTC)

خیر، اجازه این کار به شما داده نمی‌شود! حالا کمی صبر پیشه کنید شاید بعداً اوضاع مثل قبل شد، نکنه از دست ما خسته شدی!!! (شوخی بود) --MehranVB talk | mail ۱۵:۴۳، ۲۵ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
ممنون از محبت‌ات مهران عزیز. همان‌طور که می‌دانی، این کار نیازمند اجازهٔ دیگر کاربرها نیست، بنابراین درخواستش را داده‌ام، و احتمالاً در دقایق آینده عملی می‌شود. از آن زمان به بعد، من به ویکی‌پدیای فارسی به طور غیر مستقیم کمک خواهم کرد (مثلاً با اصلاح نرم‌افزار مدیاویکی) و همان‌طور که گفتم، در موارد خاص هم، اگر به من ای-میل بزنید، حتماً سری می‌زنم. ▬ حجت/بحث ۱۸:۰۲، ۲۵ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
ای شیطون!!! --روح ۱۸:۰۷، ۲۵ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
  • حجت عزیز! حیف شد. هر چند می‌توانم درک کنم که چرا رفتی... به هر حال بسیار متاسف و غم‌گین شدم. عزیزی ۰۵:۴۳، ۲۸ اوت ۲۰۰۷ (UTC)

یک خواهش

  • حجت جان سلام . خواهش من این است که ، اگر یادت باشد سابقا در صفحه بحثم لطف کردی و یک مدال افتخار گذاشته بودی . من مدتی پیش وقتی میخواستم صفحه بحث خود بایگانی کنم ، جسارتا نشان افتخاری را که به من هدیه کرده بودی از صفحه بحثم به صفحه کاربری ام منتقل کردم . اما به دلم نچسبید . دوست داشتم با دست خودتان این کار را بکنید ( نشان افتخار را واگردانی نموده و مجددا در صفحه کاربری ام بگذارید ) تا امضای پر افتخار شما را در تاریخچه صفحه کاربری ام داشته باشم . ضمنا من از شنیدن این خبر بسیار افسرده شدم که تصمیم دارید از مدیر بودن استعفا کنید . با احترام و تشکر . Ahmadahmadf ۲۰:۱۲، ۲۷ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
ممنون از توجه شما. بنده با کمال احترام نشان افتخار را دوباره در صفحهٔ کاربری‌تان اضافه می‌کنم. ضمناً دیگر کار از تصمیم داشتن گذشته، من الان دیگر مدیر نیستم. این طوری خوشتر می‌گذرد. ▬ حجت/بحث ۱۶:۵۳، ۲۸ اوت ۲۰۰۷ (UTC)

سلام

متاسفم "جبر محیطی" اینجا باعث شد که آن تصمیم را بگیرید. مطمئنم هرجای دیگر که باشید برای آنجا مفید خواهید بود.

راستی شما می‌توانید کاری کنید که عنوان مقالاتی که در اولشان نقطه دارد در ویکی‌پدیای فارسی درست نمایش یابد؟ مثل .ir--رستم ۲۲:۲۹، ۳۰ اوت ۲۰۰۷ (UTC)

متاسفانه از دست من کاری بر نمی‌آید. پیشنهاد من این است که مثل ویکی‌پدیای انگلیسی، وقتی به خاطر محدودیت سیستم عنوان مقاله با آن چه باید باشد یکی نیست، این را در ابتدای مقاله توضیح دهیم. ▬ حجت/بحث ۰۸:۲۷، ۳۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)
ولی کاری می‌شود کرد، ولی نمی‌دانم چگونه:)
مثلا یادم هست تا مدتها مقاله eMule در ویکی انگلیسی عنوانی به شکل EMule داشت، ولی گویا حالا با {{lowercase|eMule}} مشکل حل شده است، شاید اینجا هم بشود کاری کرد که عنوان‌ها از چپ به راست شوند. [۱]--رستم ۲۱:۱۵، ۴ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)
آفرین عالی بود! هم چیزی یاد گرفتم، هم مشکل را حل کردم. از ربات‌داران خواهش می‌کنم که این راه حل را در سایر ‎.xx‏ ها تعمیم بدهند. ▬ حجت/بحث ۱۶:۵۳، ۵ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)
ممنون!--رستم ۲۲:۳۷، ۵ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)

پیشنهاد برای ابزار ها

با احترام الگو:پیوند ابهام‌زدایی و الگو:تغییر مسیر از روی نسخهٔ انگلیسی آن توسط من به فارسی برگردانده شد.شما هم برسی کنید اشکالی نداشته باشند.

چند پیشنهاد برای افزایش کارایی ابزارها

  • ایجاد باکس ورود اطلاعات (برای برچسب‌های دارای چند ورودی و همچنین قرار دادن مرجع به مقاله مطابق معیار)
  • کمبوباکس برای زدن برچسب‌های هم خانواده

.سپاس --هریوا ۰۹:۲۷، ۳۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)

در مورد دوتای اولی، از دیگران هم نظر بخواهید. دومی با {{دیگر کاربردها}} کمی اشتراک دارد، بررسی کنید.
در مورد بقیه، چون مدیر نیستم، کار اصلاح و آزمایش خیلی سخت می‌شود. اگر خواستید، از دیگر مدیران کمک بگیرید. ▬ حجت/بحث ۱۷:۱۲، ۳۱ اوت ۲۰۰۷ (UTC)


خب اینکار رو که نشد انجام بدید حداقل این ها رو به ابر ابزار اضافه کنید.

  1. تبدیل تمام "دو فاصله" ها به "یک فاصله" (به کمک حلقه تا جایی که دو فاصله وجود داشته باشد)
    1. این کار خطرناک است چون بعضی وقت‌ها فاصله‌ها لازم است خصوصاً هنگامی که مثلاً خط با فاصله شروع می‌شود.
      1. خط اگر با فاصله شروع شود که خیلی بیریخت نمایش داده میشود.اگر این حالت کاربردی داشته باشد که باید کاری کنیم که این کار در اول خط انجام نشود.
  2. تبدیل تمام "دو خط جدید" ها به "یک خط جدید"(به کمک حلقه تا جایی که دو خط جدید وجود داشته باشد)
    1. این مشکل به کرات دیده نشده‌است و معمولاً هر وقت انجام می‌شود قصد غرضی بوده‌است.
      1. بعضی وقت ها هم نشان ناشی گری است
  3. تبدیل تمام "فاصله نقطه" ها به "نقطه"
    1. این را احتمالاً می‌شود.
      1. این فقط در صورتی مفید است که قبل از نقطه فقط یک فاصله باشد. اگر دوتا باشد نیاز به مرحله اول دارد تا اول دو فاصله یکی شود.
  4. تبدیل تمام "نقطه" ها به "نقطه فاصله"
    1. برای انگلیسی‌اش که کمی خطرناک است چون آدرس‌های اینترنتی را هم شامل می‌شود برای فارسی‌اش باید بررسی کرد.
      1. اگر قضیه فقط سر آدرس ها است که باید کاری کنیم که در پیوند ها کار نکند.
  5. انجام مرحله 3 و 4 برای سایر پانکشن های منفرد
  6. تبدیل تمام "پرانتز باز فاصله" به "پرانتز باز"
  7. تبدیل تمام "فاصله پرانتز بسته" به "پرانتز بسته"
  8. تبدیل تمام "پرانتز باز" به "فاصله پرانتز باز"
  9. تبدیل تمام "پرانتز بسته" به "پرانتز بسته فاصله"
  10. اجرای مراحل 6 تا 10 برای سایر پانکشن های زوج
  11. اجرای مرحله یک برای از بین بردن دو فاصله هایی که در مراحل قبلی به وجود آمده است
  12. تبدیل تمام "فاصله خط جدید" ها به "خط جدید" (حلقه نیاز ندارد)
    1. این هم گاه عمدی‌ست و اگر عمدی نباشد یک مورد بیشتر نیست که می‌توان دستی اعمال کرد و اگر بیشتر از یک مورد باشد معمولاً یعنی متن کپی‌است و اصلاً نباید اصلاح شود و کل متن پاک باید شود.
      1. در این مورد خاص عمدی نیست بلکه حاصل اجرای مراحل قبلی از جمله 4 و 9 میتواند باشد.
  13. تبدیل تمام "خط جدید فاصله" به"خط جدید" (حلقه نیاز ندارد)
  14. تمام شد و متن ما از لحاظ نقطه گذاری درست شد.

با احترام--هریوا ۱۲:۴۲، ۲۴ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)

دست ما کوتاه و خرما بر نخیل! به گمانم اگر از به‌آفرید کمک بخواهید بهتر باشد. ▬ حجت/بحث ۲۲:۰۲، ۲۴ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)
ممنون از پیشنهادها من یک سری نظر زیر برخی نوشتم. آنهایی را که مطمئنم در اسرع وقت اضافه می‌کنم. به‌آفرید ۱۲:۵۷، ۲۵ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)
یک سری نظر هم من زیر نظر های شما نوشتم بخوانید بد نیست.سپاس از توجه تان --هریوا ۱۵:۵۰، ۲۵ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)

تشکر

  • حجت جان سلام . من نیز بابت نشان افتخار از شما متشکرم . امیدوارم که لیاقت پازل طلایی را داشته باشم . Ahmadahmadf ۰۶:۴۷، ۱ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)

نشان افتخار

به پاس رزم‌آزمایی‌های دلیرانهٔ حجت در ستیز با خرابکاری
های مدیران و شجاعت بی مثال وی در کنار نهادن اختیارات خویش، تا که شاید دیگران بیاموزند که مدیریت در ویکیپدیا قدرتی لایزال نیست بلکه مسئولیتی است که به هنگام باید پسش داد، با نهایت احترام تقدیم گردید. گردآفرید ۰۲:۴۰، ۳ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)


امیدوارم همچنان شما را به عنوان کاربری دلسوز، در کنار دیگر فرهیختگان ویکیفارسی ببینم. دومین نشان تقدیمی از سوی من، مبارکتان باد.--گردآفرید ۰۲:۳۸، ۳ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)

سپاسگزارم. ▬ حجت/بحث ۱۸:۱۴، ۳ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)
اتهام در متن نشان هم شیوهٔ جدیدی است. امیدوارم روزی شاهد بحث منطقی و بدور از توهین و اتهام باشیم. وحید ۱۳:۵۱، ۴ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)

پروژهٔ آمار

سلام!

نیستی حجت جان، ضمناً پروژهٔ آمار چه شد؟--سروش ☺گپ ۱۶:۵۶، ۵ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)
سلام. کمتر سر می‌زنم اما «نیستی» به طور کامل در مورد من مصداق ندارد! پروژه آمار را کلاً فراموش کرده بودم، احتمالاً به زودی دوباره به آن سری خواهم زد. اگر آمار خاصی لازم داری بگو بگیریم (البته آمار هم‌کلاسی‌هایت نباشد!) ▬ حجت/بحث ۲۲:۳۵، ۵ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)
کم‌پیدایی درست‌تر است :-) راستی مگر آمار آخری دست شماست؟ سپاسگزار.--سروش ☺گپ ۲۳:۰۱، ۵ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)

ساعت

میدونی اینجا ساعت چطوری بر حسب CEST هست؟ و در امضاهاشان. Raamin ب ۱۷:۰۱، ۵ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)

ببخشید وسط بحث آمدم. حدس می‌زنم تقاضا کرده‌اند که Manual:$wgLocaltimezone یا این را برایشان تنظیم کنند.--سروش ☺گپ ۱۷:۱۱، ۵ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)
حرف سروش می‌تواند جواب سوال باشد. من اگر بودم، از کانال خودشان در آی‌آرسی برای گرفتن تایید این فرضیه شروع می‌کردم. ▬ حجت/بحث ۲۲:۳۵، ۵ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)

سپاس

با سلام خدمت شما دوست عزیز، چه خوب شد که شما هنوز دسترسی مدیریتی دارید. من گمان کردم شما دیگر این دسترسی را ندارید و بنابراین نمی‌توانید جلو خرابکاری‌های این آقا نوید را بگیرید. آیا امکان دارد به نحوی آی‌پی وی بسته شود که دیگر توانایی ایجاد حساب جدید نداشته‌باشد؟ مصطفی/بحث ۰۸:۵۴، ۶ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)

سلام. من دسترسی مدیریتی را «هنوز» ندارم! من خودم را خلع کردم، اما کماکان فرد مورد اعتمادی از دید جامعهٔ ویکی‌پدیا محسوب می‌شوم. برای همین، در شرایط اضطراری مثل این خرابکاری‌ها، می‌توانم خواهش کنم که به طور موقت برای چند دقیقه مدیرم کنند تا خرابکار را متوقف کنم. الان که این را می‌نویسم، دیگر مدیر نیستم! ▬ حجت/بحث ۰۸:۵۷، ۶ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)
جالب بود. ولی کاش هنوز مدیر می‌بودید و یا تعداد مدیران به حدی بود که در هر زمان، دست‌کم یک مدیر فعال بود. باز هم سپاس‌گزارم. مصطفی/بحث ۰۹:۰۱، ۶ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)
البته خیلی خوب می‌بود که همیشه یک مدیر فعال می‌داشتیم، اما متاسفانه الان شرایط این طوری نیست. به هر حال، در موارد این قدر حاد، دوستانی هستند که بدانند چه طور می‌شود مرا گیر آورد، خبرم کرد، و اگر لازم بود که خودم وارد عمل شوم، دریغ نخواهم کرد. ▬ حجت/بحث ۰۹:۰۳، ۶ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)

میانجی

حجت عزیز از این که در مباحث مربوط به میانجی‌گری پیگیر هستید، بسیار سپاسگزارم. قطعا این بحث به حضور شما نیازمند است. بنده هم آماده هرگونه همکاری با جنابعالی هستم. ٪ مرتضا ۱۸:۳۵، ۲۱ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)

ممنون. من راستش خیلی این‌جا سر نمی‌زنم، اما سعی می‌کنم که به کلیت قضیه کمک کنم. همکاری را باید برعکس بگوییم: کارها را نظام بخشیدن با شما، من با شما همکاری می‌کنم! ▬ حجت/بحث ۱۹:۵۵، ۲۱ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)
به نظر می‌رسد رای‌گیری برای نحوه انتخاب اعضای کمیته برای اولین بار، رو به پایان باشد. خواهش من این است که زحمت جمع‌بندی و نتیجه‌گیری رای‌گیری را تا چهار پنج روز دیگر بکشید. اما یک سوال دارم. با توجه به اینکه صفحات مربوطه در ویکی‌پدیا:میانجی‌گری/ترجمه و ویکی‌پدیا:کمیته میانجی‌گری/ترجمه عینا ترجمه شده‌اند و در این مورد در ویکی‌پدیا:کمیته میانجی‌گری/تصمیم‌گیری از کاربران خواسته شد تا نظرات خود را درمورد این صفحات ارایه دهند و (به‌جز نحوه انتخاب اعضا برای اولین بار)، کسی موضوعی را مطرح نکرده است، آیا تصویب این سیاست در ویکی‌پدیا مجددا به رای‌گیری نیاز دارد؟ یا اینکه چون از ویکی‌پدیای انگلیسی ترجمه شده و در طول این مدت هیچ کاربری مخالفتی یا اصلاحی بر آن نداشته است، نیازی به رای‌گیری ندارد؟ این سوال را با توجه به این موضوع می‌پرسم که بسیاری از سیاست‌های ویکی‌پدیا مستقیما از انگلیسی ترجمه شده‌اند و در فارسی درمورد آنها رای‌گیری نشده است. بی‌صبرانه منتظر راهنمایی و مساعدت شما هستم. ٪ مرتضا ۰۷:۲۳، ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)
در مورد جمع‌بندی، باشد تا چند روز دیگر انجام می‌دهم. در مورد سیاست‌های ترجمه شده، این که ویکی ما تغییری کوچک نسبت به آن سیاست داشته باشد، مجاز است. به نظر من، به خاطر تمرکز بحث روی تدوین نظام رای‌گیری (که لازم هم بوده) کمتر به بحث ترجمه توجه شده‌است. نظر من این است که یک مهلت کوتاه داده شود، مثلاً هر بندی از آن سیاست را که دو سه نفر با آن مخالفت کردند، به بحث بنشینیم، بقیه را هم که به اندازه کافی رویش مخالفت نشده به شکل موجود بپذیریم. برای حفظ مشروعیت و قدرت اجرایی چنین ساختاری، خوب است که همین‌طوری قوانین را اقتباس نکنیم. ▬ حجت/بحث ۰۹:۴۵، ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)
گمانم خوب باشد که رای‌گیری را روز ۴ اکتبر ببندیم، دقیقاً یک هفته بعد از آغاز. ▬ حجت/بحث ۱۷:۲۸، ۱ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
انجام شد. ▬ حجت/بحث ۱۰:۳۱، ۳ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

حجت عزیز سلام. اینجا را نگاهی بیندازید. اگر اصلاحی لازم بود، انجام دهید. فکر می‌کنم زمان اعلام عمومی آن در قهوه‌خانه يا بقیه جاها فرا رسیده است. البته بحث در ویکی‌پدیا:کمیته میانجی‌گری/تصمیم‌گیری نیز ادامه دارد، اگر کسی نکته‌ای يا موضوعی را عنوان کند. ٪ مرتضا ۲۰:۱۳، ۴ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

تغییراتی جزئی وارد کردم. در مورد این که آیا دیوان‌سالارها باید رای‌گیری را تمدید کنند یا نه، شک دارم. دیوان‌سالارها در مورد رای‌گیری‌هایی که خودشان جمع‌بندی می‌کنند تمدید را انجام می‌دهند، که رای‌گیری حاضر ما را شامل نمی‌شود. برای همین من آن قسمت را هم تغییر می‌دهم. ▬ حجت/بحث ۲۰:۳۰، ۴ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

developer؟

سلام. جداً شما جزو developerهای ویکی مدیایید؟ نمی‌دانم دلیلش چه بود. ولی مشکل هر چه بود پاسخش سلب مدیریت از خود نبود • Яohan ب ۹ مهر ۱۳۸۶، ۱۷:۵۲(UTC)

راستی ماه مبارک یادم رفت. نماز و روزه و عبادات مقبول. این روزها و شب‌های پر برکت ما را از دعای خیر فراموش نفرمایید • Яohan ب ۹ مهر ۱۳۸۶، ۱۷:۵۴(UTC)
بله، من چندی است که جزو developerها شده‌ام. البته خیلی کار دارم تا به main developerها برسم! بابت جملات زیبایتان هم ممنون ▬ حجت/بحث ۱۷:۱۲، ۲ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
سلام حجت جان! شب بر شما خوش.
برای برای developer شدن چه دانشی لازم است؟ PHP؟ --روح ۲۱:۳۵، ۲ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
دانش کافی در زمینه پی‌اچ‌پی و اچ‌تی‌ام‌ال و سی‌اس‌اس و دیتابیس‌های مای‌سیکوئل به علاوه این که از طرف main developerها مورد اعتماد قرار بگیری. ▬ حجت/بحث ۱۰:۲۴، ۳ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
ناگفته نماند، برای کمک به نرم‌افزار لازم نیست که حتماً از توسعه‌دهندگان باشی. اگر ایرادات سیستم را شناسایی و گزارش کنی هم به همان اندازه مفید است. ▬ حجت/بحث ۱۰:۲۶، ۳ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
حجت جان آیا برای Developer شدن علاوه بر دانش چیز دیگری نیز نیاز می باشد؟چگونه باید خود را بشناسانی؟و چه کسی شما را ارتقاء می دهد؟آیا رأی گیری معیار انتخاب است یا انتصاب می شوید؟ضمنأ آیا یک Developer دارای قدرت اجرایی بالاتر از مدیران می باشد یا صرفأ کارهای نرم افزاری انجام می دهد و نمی تواند مدیر باشد؟!یعنی در کل شما ابزاری مثلا برای کنترل مدیران و انتخاب یا تغییر و ... دارید؟(البته تعبیر بد نشود من صرفأ می خواهم بدانم آیا از نظر مدیریتی قدرتی دارید و اگر بله آیا بالاتر از مدیران است با خیر و یا اصلا کوچکترین ارتباطی با مدیریت ندارد؟!)فکر کنم عده زیادی مثل من کنجکاو باشند. به نظر من در ویکی فارسی در ارتباط با این موضوع دارای کمبود اطلاعات می باشیم. سوالات من نیز صرفأ جهت کنجکاوی می باشد نه فضولی.متشکرم و خوشحال از اینکه شما با ویکی همکاری می کنید و ما می توانیم از راهنمایی های شما بهره ببریم.درود--کامیار ۲۱:۳۹، ۳ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

مطالعه بفرمائید:

با احترام، ▬ حجت/بحث ۰۷:۱۲، ۴ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

ضمناً در پاسخی کوتاه: به جز developerهای اصلی که خوب بحث‌شان اصلا جداست، بقیه اصولاً کارشان ربطی به مدیریت ندارد. ▬ حجت/بحث ۰۷:۱۵، ۴ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
با تشکر و سپاس ٬ بسیار مفید به فایده بود.--کامیار ۲۱:۰۱، ۴ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

با سلام بعد از مدتی طولانـــــی، اگر امکان دارد در مورد کاربرد irrelevant link در [۲] کمی به من هم توضیح دهید. با سپاس--اشکان.ح ۲۰:۰۸، ۸ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

اوه اوه! چه کرده‌ام! چرا درستش نکردید؟ منظور از irrelevant link آن بود که پیوند به [[[آموزش عالی در ایران]] در مقاله گرمسار، ارتباط مستقیم به موضوع نداشت و حذف شد (‌آن پیوند را باید مثلاً در دانشگاه پیام نور گرمسار ببینیم.) آن گالری‌ها اشتباه بنده بود (کلیک‌های اشتباهی روی دکمه‌های جعبه ویرایش) و الان برشان داشتم. ممنون از توجه ▬ حجت/بحث ۱۹:۳۷، ۹ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

دعوت به داد خواهی و قضاوت

از شما کاربر گرامی از شما خواهش می کنم برای داوری داد خواست سری به مقاله مدیران اکتبر بزنید و یا در رای گیری و اجماع شرکت کنید.با تشکر از لطفتان کاربر:rezashahe.kabir

لینک؟ ▬ حجت/بحث ۱۹:۳۹، ۹ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
درود حجت جان در مدتی که شما زیاد فعال نبودید ما مجددا به دنیا امدیم.و خواستم عرض ادبی کرده باشم و خوشامد مجددی گفته باشم-- مردتنها بحث / ویرایشات ۱۹:۵۳، ۹ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
در مورد موضوعی که کاربر در بالا گفته وپ:تام راببنید بخش داد خواست برای پس گیری نام کاربری مردتنها بحث / ویرایشات ۱۹:۵۴، ۹ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

پچ نرم‌افزار Traylayout

درود درجایی گفته بودید که برای درست کردن شمارگان فارسی برای نرم‌افزار traylayout ئچی دارید اگر این‌طور است آن‌را برای من بفرستید یا جایی بگذارید که من بگیرمش mazdak.am AT gmail با سپاس

پچی ندارم که «فقط» شماره‌های فارسی را درست کند. پچ من، شماره‌های فارسی را درست می‌کند، بقیه صفحه کلید را هم به شکل دلخواه من می‌چیند (که دلخواه اکثر کاربران ایرانی هم هست، مثلاً «کاما» را روی SHIFT+T قرار می‌دهد و «ژ» را کنار BACKSPACE می‌گذارد). توجه داشته باشید که این ترتیب، مطابق استانداردی که توسط سازمان استاندارد ایران تدوین شده، این ترتیب دکمه‌ها غلط است (و نظر شخصی من آن است که این «استاندارد» یادشده است که غلط است، نه ترتیب دکمه‌هایی که سال‌هاست جا افتاده).
بگذریم، فایل را از نشانی زیر باید بگیرید، کمتر از ۲ کیلوبایت حجم دارد:
http://www.mediafire.com/?cn12tn95yxj
حجت/بحث ۱۹:۴۹، ۹ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)


Please Translate

Please exactly translate the Farsi userpage so people can read it. Can you put the copy on simple english, please? --Ionas68224, now banned on there 68.224.239.145 ۰۳:۰۷، ۱۰ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

Why should I do that? ▬ حجت/بحث ۱۲:۰۱، ۱۰ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

توضیح برای کاربران ویکی‌پدیای فارسی: متن بالا توسط کاربری نوشته شده که در ویکی دیگری قطع دسترسی شد، و سابقه اخلال‌های مکرر دارد. ▬ حجت/بحث ۱۶:۱۰، ۳۰ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

درودی نو

حجت جان، من همون ali1986 هستم که با این نام برات می نویسم، و ازینکه نرفتی و امکان دسترسی بهت رو دارم بسیار خوشوقتم، راستش اومدم که مطمئن شم کارهای گذشته دیگه تموم شده باشه و خاطر پریشانی از من نداشته باشی، من البته خیلی وقت پیش نخواستم که ادامه بدم ولی هنوز توی دلم بود که حرف های منو در صفحه رای گیری به حساب سایر حرف ها نزاری، امید وارم که بتونم دوست مازندرانی خوبی برای تو باشم تا از هیچ گیل مردی خاطره بد برات بجا نمونه، و از هر خدمتی که ازم بر بیاد از انجام دادنش دریغ نکنم. آرزوی شادکامی رو برات دارم --Parthava ۱۲:۴۴، ۱۵ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

جسارتاً من اصلا یادم نیست که مشکل چی بوده (پس طبیعتاً چیزی به دل نگرفتم که یادم هم نمی‌آد). به هر حال، ممنون از اظهار دوستی شما. ضمناً اگر برای ویکی گیلکی (یا مازندرانی) و ترجمه پیام‌های سیستم کمکی از من برمی‌آد بفرمایید. ▬ حجت/بحث ۱۸:۲۸، ۱۵ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)
هیچ مشکلی نبوده زیرا اصلا هیچ نیازی نبوده که مشکلی باشه! مایه افتخار بنده است که شما ما رو در امور فنی ویکی پدیا های مازندرانی و گیلکی همراهی بفرمایید، بزودی به کمک شما نیاز داریم --Parthava ۲۱:۳۰، ۱۵ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

آمار کاربران فعال

حجت عزیز سلام. این امکان وجود دارد که بتوان به‌طور منظم (مثلا ماهانه) آماری از تعداد کاربرانی که ظرف یک سال گذشته، بیش از 100 ویرایش در فضای نام اصلی انجام داده باشند، بدست آورد؟ ٪ مرتضا ۰۷:۲۴، ۳۰ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)

می‌توانید از من یا یک نفر دیگر بخواهید که هر ماه این آمار را محاسبه و اعلام کند (https://jira.ts.wikimedia.org/browse/DBQ هم می‌تواند جای خوبی برای درخواست باشد). ▬ حجت/بحث ۱۶:۰۵، ۳۰ اکتبر ۲۰۰۷ (UTC)


فونت پهلوي

سلام، آيا فونت پهلوي براي دانلود جايي مي شناسي ؟ و اگر چنين فونتي براي استفاده نيست چگونه مي شه اونو ساخت ؟ اينو براي ويكي هاي مازندراني و گيلاني مي خوام، كه به صورت سه اسكريپت عربي لاتين و پهلوي صفحات را نمايش بدهند. در ضمن ميشه نام محلي ويكي مازنيك در لينك اينترويكي رو عوض كرد ؟ ممنون ميشم توضيح بفرماييد. --Parthava ۱۰:۴۴، ۵ نوامبر ۲۰۰۷ (UTC)

متاسفانه من چنین فونتی رو ندارم. به نظر من کاربر:روزبه و کاربر:به‌آفرید در این زمینه بیشترین کمک رو می‌تونن بکنن. ▬ حجت/بحث ۱۶:۲۴، ۵ نوامبر ۲۰۰۷ (UTC)

درود

با درود به تو حجت عزیز، با توجه به تجربیات زیادت در زمینه ویکی نویسی ازت میخوام که ما رو تو ویکیپدیای گیلکی (گیله ویکی) کمک و راهنمایی کنی.--AminSanaei ۰۷:۲۷، ۱۵ نوامبر ۲۰۰۷ (UTC)

تاریخ کلیمی

حجت گرامی با درود. گویا همزمان با تاریخ هجری شمسی، تاریخ کلیمی نیز به نرم‌افزار مدیاویکی اضافه شده است. اگر امکانش هست، زحمتش راه اندازی این تقویم را هم در ویکی‌های فارسی تقبل بفرمائید. با سپاس فراوان --سندباد ‏۲۱ نوامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۰:۲۵ (UTC)پاسخ

در نسخه 27726 نرم‌افزار مدیاویکی این امکان را افزودم. هر وقت از نسخه‌ای از نرم‌افزار که ویکی‌پدیای فارسی استفاده می‌کند برابر یا بیشتر از عدد 27726 شد، این ویژگی در ویکی‌پدیای فارسی فعال خواهد شد. ▬ حجت/بحث ‏۲۱ نوامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۶:۴۲ (UTC)پاسخ
سپاس از لطف و توجه شما. منظورتان از عدد 27726، مقاله است؟ --سندباد ‏۲۳ نوامبر ۲۰۰۷، ساعت ۰۱:۱۱ (UTC)پاسخ
خیر. اگر همین الان به ویژه:Version بروید چنین چیزی می‌خوانید: «MediaWiki: 1.12alpha (r27647)‎» و هر وقت که این به r27726 رسید یا بیشتر از آن شد، بدانید که امکان استفاده از تاریخ کلیمی در ویکی‌پدیا هم راه‌اندازی شده‌است. ▬ حجت/بحث ‏۲۳ نوامبر ۲۰۰۷، ساعت ۰۹:۰۴ (UTC)پاسخ
که اینطور. چقدر به نظرتان تا رسیدن به این حد مورد نیاز فاصله باشد؟ --سندباد ‏۲۴ نوامبر ۲۰۰۷، ساعت ۰۳:۳۲ (UTC)پاسخ

الگو

سلام. در {{قرآن/سوره‌ها}} فکر کنم فاصله سطری زیاد است. دقیقاً نمی‌دانم چطوری می‌شود این فاصله را کم کرد. اگر فرصتی شد به آنجا سری بزنید و اگر باز صلاح دیدید در {{قرآن}} اگر ایرادی بود بر طرف کنید. پیشاپیش تشکر • Яohan ب ۲ آذر ۱۳۸۶، ‏۰۹:۱۴(UTC)

کمی چلاندمش، بیش از این کاری نمی‌توانم بکنم. ▬ حجت/بحث ‏۲۳ نوامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۳:۵۳ (UTC)پاسخ
دستتان درد نکند. همینکه بدانم بیشتر از این نمی‌شود چلاندش خیالم راحت است • Яohan ب ۳ آذر ۱۳۸۶، ‏۰۷:۴۱(UTC)

سوآل الگویی

حجت جان! ضمن تشکر دیرهنگام بابت گاه‌شماری فارسی. آیا می‌شود در الگویی ورودی تصویری داشت. یعنی همین‌جور که الان روردی متنی داریم ورودی تصویری هم داشته باشم. با سپاس بی‌کران عزیزی ‏۲۵ نوامبر ۲۰۰۷، ساعت ۰۷:۴۷ (UTC)پاسخ

من متوجه منظور شما نمی‌شوم. لطفاً مثال بزنید. ▬ حجت/بحث ‏۲۵ نوامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۸:۰۳ (UTC)پاسخ
آمدم توضیح بدم متوجه شدم که سوآل مبهمی طرح کردم. یه چیزی درست کردم. {{اهدای مقاله}} ممنون می‌شوم نگاهی به آن بیاندازید. عزیزی ‏۱ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۰۹:۲۰ (UTC)پاسخ
نگاه انداختم، به نظرم مشکلی ندارد. دارد؟ ▬ حجت/بحث ‏۱ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۱:۳۶ (UTC)پاسخ
ممنون استاد. در اینجا کاربردی شد. عزیزی ‏۱ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۱:۵۴ (UTC)پاسخ

اسلش

سلام. مقاله اسلش را ببینید و برایش جعبه بگذارید. یعنی زحمت آپلود عکس و پربار کردن مقاله را هم به گردنتان انداختم.--Hoseyn_1 #Talk ‏۲۹ نوامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۳:۱۷ (UTC)پاسخ

مطمئنبد این نوشته را باید برای «من» می‌نوشتید؟ من نه در مورد جناب اسلش اطلاعاتی دارم، نه حضور ذهنی بهتر از شما در مورد جعبه‌های زندگینامه و غیره در ویکی‌پدیای فارسی (توجه دارید که چندوقت است دور بوده‌ام). عکس هم که با کمک مقاله انگلیسی یا از طریق Commons پیدا می‌شود. :) در هر حال، من که پاک گیج شدم. چرا «من» باید این کار را بکنم؟ ▬ حجت/بحث ‏۲۹ نوامبر ۲۰۰۷، ساعت ۲۲:۰۶ (UTC)پاسخ

الگو

سلام دوست عزیز و گرامی، آیا در ویکی فارسی الگویی برای محاسبهٔ سن افراد بر اساس تاریخ تولدشان موجود می‌باشد. در ویکی انگلیسی که هست و اتفاقأ بسیار مورد استفاده است. زیرا وقتی دربارهٔ شخصیتی مقاله می‌نویسیم، سن آن را هم معمولأ علاوه بر تاریخ تولدش ذکر می‌کنیم که خوب طبیعتأ سن ثابت نمی‌ماند. این الگو بسیار مورد نیاز می‌باشد. نمی‌دانم اینجا داریم یا خیر و اگر نداریم آیا شما برای ایجادش می‌توانید کمکی کنید؟مثال از ویکی انگلیسی : [۳] با تشکر از شما--کامیار ‏۲۹ نوامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۸:۵۸ (UTC)پاسخ

جالب است! دیروز که داشتم روی الگوی Age کار می‌کردم، به ذهنم رسید آیا در ویکی‌پدیای فارسی هم داریم یا نه، امروز می‌بینم که شما هم همین را می‌پرسید! متاسفانه الگوهای مرتبط با تاریخ در ویکی‌پدیای فارسی چندان خوب رده‌بندی نشده‌اند (قسمت زیادی‌شان من چندماه پیش پیدا و رده‌بندی کردم). اگر شما هم پیدا نکردید، به گمانم خوب باشد که الگوی {{سن}} را بسازیم (حتی چند مدلش، یکی بر حسب سال، یکی بر حسب روز و ماه و سال). بعد از این که بررسی کردید و مطمئن شدید نداریم، همین‌جا خبرم کنید، تا برایتان بسازمش. ▬ حجت/بحث ‏۲۹ نوامبر ۲۰۰۷، ساعت ۲۲:۰۴ (UTC)پاسخ
من بررسی کرده‌ام ولی به جایی نرسیده‌ام. البته به قول شما رده‌بندی‌ها بسیار ضعیفند و شاید جایی در گوشه و کنار باشد ولی ما ندیده‌ایم. به هر حال چشم می‌گردم و خبرش را به شما می‌دهم.با تشکر--کامیار ‏۲۹ نوامبر ۲۰۰۷، ساعت ۲۲:۲۶ (UTC)پاسخ
انجام شد: {{سن}} ▬ حجت/بحث ‏۱۳ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۲۳:۲۴ (UTC)پاسخ

پروژه حق تکثیر

با سلام.

دوستان می خواهند که مقالاتی در خصوص حق تکثیر ایجاد کنند. من به انها پیشنهاد دادم که پروژه ای را در این خصوص ایجاد کنیم. با توجه به اینکه این مساله برای ویکی پدیا جنبه ناموسی دارد، فکر کنم بد نیست یک پروژه برایش را ه بیندازیم. مخلص شما. --سید ‏۲ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۳:۲۴ (UTC)پاسخ

از آن‌جا که وقت آزاد کمی دارم و در این زمینه خاص هم خودم را چندان مطلع نمی‌یابم (منظورم به طور خاص، «حقوق» است) ترجیح می‌دهم که کار را به دیگران که وارد‌ترند بسپارم. ▬ حجت/بحث ‏۴ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۰۷:۱۴ (UTC)پاسخ

دو درخواست

سلام و خسته نباشید، راستش با کلی شرمندگی خدمت رسیدم تا دو درخواست را مطرح کنم. اولی همان الگوی مرتبط با سن می‌باشد که ظاهراً موجود نداریم. اگر در کارهایتان قرار دهید که بسیار عالی می‌شود. در ضمن نمی‌دانم که آیا باید سال شمسی استفاده شود و یا میلادی و یا هر دو؟! دومین درخواست من هم ایجاد الگوی الگو:جعبه اطلاعات آثار جهانی یونسکو می‌باشد. من زیاد در تولید الگو حرفه‌ای نیستم متأسفانه و زمان می‌برد تا بتوانم نیازهای برنامه‌نویسی خود را خودم برطرف کنم. من البته قالب را تکمیل کرده‌ام ولی در تبدیل آن به الگو با مشکل مواجه شدم. اطلاعات درون الگو شامل اطلاعات زیر می‌باشد و نمونهٔ کامل آن در ماچو پیچو استفاده شده‌است :


{| class="prettytable" border="1"
 width="280" cellpadding="2" cellspacing="0" align="left" style="margin-left:0em;margin-bottom:1em;"
!colspan="2" style="background:#F2F2F2;color:#000000"|'''میراث جهانی یونسکو'''
|-
!colspan="2" style="background:#FFF;color:#000000"|ماچو پیچو
|-
|colspan="2"|[[تصویر: Peru Machu Picchu Sunrise 2.jpg|center|300px]]
<center>
<small>نمایی از [[هو‌آی‌نا پیچو]] {{انگلیسی|Huayna Picchu}} ایستاده بر بالای خرابه‌های ماچو پیچو</small>
<center/>

|-
|'''کشور مطبوع'''||[[پرو]] [[تصویر:Flag_of_Peru.svg|22 px|border]]
|-
|'''نوع اثر'''||فرهنگی و طبیعی
|-
|'''معیار'''||i, iii, vii, ix
|-
|'''کد مرجع'''||[http://whc.unesco.org/en/list/274 ۲۷۴]
|-
|'''منطقه جغرافیایی'''||[[آمریکای لاتین]] و [[کارائیب]]
|-
|'''تاریخ ثبت یونسکو'''||۱۹۸۳ میلادی <BR><small>(جلسه ۷ام)</small></BR>
|-
|}


لطفاً عذر من را جهت مزاحمت بپذیرید. درود --کامیار ‏۹ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۸:۴۵ (UTC)پاسخ

سلام. اولی را با تاریخ شمسی نمی‌شود کار کرد، فقط میلادی می‌شود. هر دو را در فرصت‌هایی که به دست آوردم می‌سازم. ▬ حجت/بحث ‏۱۰ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۵:۵۹ (UTC)پاسخ

الگو:سوره

سلام. لطفاً نگاهی به الگو:سوره و بحثش بیندازید و مشکلات فنی مربوطه را اصلاح نمایید. پیشاپیش تشکر • Яohan ب ۲۰ آذر ۱۳۸۶، ‏۱۰:۲۷(UTC)

یک کم ور رفتم اما چون نمی‌دانستم مشکل چیست خنثی کردم. مشکل را دقیق بگویید. ضمناً به نظر من جدوش خوب کار نشده است. ▬ حجت/بحث ‏۱۱ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۲۱:۵۸ (UTC)پاسخ

درود

به صفحه بحثتان در متا نگاهی بکنیدمردتنها بحث / ویرایشات ‏۱۱ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۲۲:۰۱ (UTC)پاسخ

انداختم! ▬ حجت/بحث ‏۱۲ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۶:۱۳ (UTC)پاسخ

تشکر از الگو

سلام حجت مهربان و عزیز، از الگو کمال تشکر را دارم. زحمات بی‌دریغتان را چگونه ارج نهیم. درود--کامیار ‏۱۴ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۱:۳۶ (UTC)پاسخ

گجت

به نظر می‌رسد امکان جالبی باشد. توضیح خاصی دارد؟ فکر کنم همان ابزارهاست که از طریق ترجیحات فعال می‌شود. درست است؟ --نوید ‏۱۸ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۲:۱۲ (UTC)پاسخ

درست است. ترجمه‌اش را ساختم که به زودی در ویکی‌پدیا هم فعال خواهد شد. ▬ حجت/بحث ‏۱۸ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۸:۳۹ (UTC)پاسخ

Broadcasting

فکر کنم معادل فارسی «پخش» یا «سخن‌پراکنی» برای این اصطلاح انگلیسی مناسب‌تر باشد؛ همان‌طور که بی‌بی‌سی هم این‌طور استفاده کرده. «خبرپراکنی» همچین مناسب نیست به‌نظرم. اصلاً چرا American Broadcasting Companies, Inc.‎ را مثل بی‌بی‌سی به‌صورت مخفف ننویسیم که فکر کنم مخففش در زبان فارسی خیلی آشناتر است تا ترجمه‌شده‌اش. Raamin ب ‏۲۸ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۷:۴۶ (UTC)پاسخ

سخن‌پراکنی درست است. از اول من اشتباه کرده بودم. اما به نظر من ای‌بی‌سی (که می‌تواند با EBC هم قاطی بشود) عنوان خوبی نیست و بهتر است REDIRECT باشد به صفحهٔ با عنوان کامل. ▬ حجت/بحث ‏۲۸ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۲۱:۳۶ (UTC)پاسخ
یک نکتهٔ کوچولو وسط صحبت‌هایتان: معمولاً A را «آ» می‌نویسند. «ایْ» مربوط به دوران اخیر است. به‌آفرید ‏۲۹ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۱:۰۱ (UTC)پاسخ
البته به‌نظر من «پخش» هم برای Broadcasting مناسب هست؛ حتی کمی بهتر از «سخن‌پراکنی» که در ذهن من جنبهٔ audioش غلیظ است  :) Raamin ب ‏۲۸ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۲۲:۰۷ (UTC)پاسخ
بهتر از همه «سیگنال‌پراکنی» است ;) Raamin ب ‏۲۸ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۲۲:۰۹ (UTC)پاسخ
این که آن‌چه پراکنده می‌شود بیشتر noise است یا signal خود جای بحث خواهد داشت! ▬ حجت/بحث ‏۲۸ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۲۲:۳۸ (UTC)پاسخ

تبریک سال ۲۰۰۸ میلادی

حجت بزرگوار، سال نو میلادی را به شما که زحمات بسیاری را برای این دانشنامه کشیده‌اید تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم در این سال جدید ویکی فارسی را در رکاب شما بزرگواران گسترش چشمگیرتری دهیم و چه بسا تعداد مقالات را به پنجاه هزار برسانیم.

امیدوارم در این سال جدید به همراه خانواده محترم‌تان همواره سلامت، پایدار، موفق و برقرار باشید. با درود و عرض تبریک مجدد --سندباد ‏۳۱ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۱:۴۸ (UTC)پاسخ

ممنون ▬ حجت/بحث ‏۳۱ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۸:۵۳ (UTC)پاسخ

سؤال در مورد متن ltr

حجت جان؛ یک سؤال در مورد <div dir="ltr">. نمی‌شود کاری کرد که نشان‌گذاری ویکی داخلش کار کند؟ اصلاً سؤال به‌صورت بهتر: می‌شود در ویکی فارسی که راست به چپ است، متن چپ به راست داشت که بتوان با نشان‌گذاری ویکی فرمش داد؟ راهی دارد؟ Raamin ب ‏۳۱ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۹:۱۴ (UTC)پاسخ

مشکل اصلی من اینه. Raamin ب ‏۳۱ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۱۹:۲۷ (UTC)پاسخ
امکانش هست! مونوبوک من را کپی کنید و نتیجه را ببینید. حسام ‏۳۱ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۲۱:۲۴ (UTC)پاسخ
No
No!
  • No
    • No!
این چی؟ Raamin ب ‏۳۱ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۲۱:۵۴ (UTC)پاسخ
نسخه جدید. البته مسلماً مقادیرایده‌آل نیستند! حسام ‏۳۱ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۲۲:۰۳ (UTC)پاسخ
حالا کی میاد مقادیر رو ایده‌آل کنه و خوشگل و تر و تمیز به مدیاویکی:Monobook.css یا مدیاویکی:Common.css اضافه کنه؟ :) Raamin ب ‏۳۱ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۲۲:۱۴ (UTC)پاسخ
دشمن! D-: کل سی‌اس‌اس‌های راست به چپ کثیف هست و نیازمند بازنویسی. یک فرد با حوصله لازم داره که من نیستم! شاید کاربر:سروش رادپور بتواند کمک کند. حسام ‏۳۱ دسامبر ۲۰۰۷، ساعت ۲۲:۱۹ (UTC)پاسخ
خودم هم در صفحهٔ بحث خودم جواب بدهم! ؛) به نظر من، قسمتی از آن‌چه در مونوبوک داریم، باید برود توی Common.css و کمی هم کدها اصلاح شود که چپ به راست را با یک استاندارد کلی بشود همیشه به کار گرفت. منتها الان جای دیگر درگیرم و نمی‌رسم. سروش رادپور گزینه خوبی برای کمک گرفتن است. ▬ حجت/بحث ‏۱ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۰۸:۱۶ (UTC)پاسخ
سروش رادپور، کجایی؟! حسام؛ خبرش کن! ‎:D‏ Raamin ب ‏۱ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۲۱:۴۹ (UTC)پاسخ
کمی مشکل را توضیح می‌دهید. اینجا که فقط یه سری No هست که همش هم به نظر من درست است. :D سروش رادپور ‏۱ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۲۲:۰۸ (UTC)پاسخ
فرق Noها رو میشه دید. :) Raamin ب ‏۱ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۲۲:۲۱ (UTC)پاسخ

راست به چپ این‌طوری است:

نه

نه
نه! :)
  • نه
    • نه

--Raamin ب ‏۱ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۲۲:۲۲ (UTC)پاسخ

اين قدر که من فهمیدم منظور اینه که دستور دندانه دادن (دو نقطه) در راست به چپ اثر می‌گذاره اما در چپ به راست نه. این هم قابل اصلاح هستش. مثلاً می‌شه گفت که متون چپ به راست رو همیشه یک class="ltr"‎ توی DIVشون بگذاریم، بعد ‎.‎ltr‎ dd‎ رو تعریف کرد. (گمانم تمام جواب رو گفتم) ▬ حجت/بحث ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۱۵:۵۱ (UTC)پاسخ
ol و ul فراموش نشود :) Raamin ب ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۱۷:۳۸ (UTC)پاسخ

حالا چه‌کسی آستین بالا میزنه؟ حجت؟ سروش؟ :) Raamin ب ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۱۵:۲۹ (UTC)پاسخ

به گمانم سروش! ▬ حجت/بحث ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۱۶:۱۳ (UTC)پاسخ

جدول‌ها

یادتون هست در مورد کلاس collapsible ازتون پرسیده بودم (تو ایمیل به‌گمانم)؛ اون قدر دست‌دست کردید که صدای بقیه دراومد :)) Raamin ب ‏۹ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۲۲:۵۴ (UTC)پاسخ

به این هم لینک داده‌بودم فکر کنم. Raamin ب ‏۹ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۲۲:۵۹ (UTC)پاسخ
اول این که چقدر «دوم شخص جمع» بود گفته‌هایت! کف کردیم! دوم این که کماکان وقت و حوصله‌اش نیست. اگر به‌آفرید بتواند درستش کند خیلی بهتر می‌شود. ▬ حجت/بحث ‏۱۰ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۲۰:۲۶ (UTC)پاسخ
ببخشید که همین‌طوری وارد شدم (سلام!). اما به نظر می‌اید که بحث کلاس‌ها یک بازبینی اساسی‌تر می‌خواهد. خیلی از کلاس‌ها جواب نمی‌دهند و سرعت ترمیم در این‌جا همه را شگفت‌زده، متحیر و هیجان‌زده کرده است (انتقاد بسیار تندی بود!). برویم ببینیم به‌آفرید چه می‌گویند.سقوط رؤیا ‏۱۰ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۲۲:۴۹ (UTC)پاسخ
باید از کاربرهای فعال‌تر خواست که مشکل را بررسی کنند و حل کنند. ▬ حجت/بحث ‏۱۴ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۱۱:۴۹ (UTC)پاسخ

یادکرد وب

سلام قربان که هم هستید و هم نیستید مانند هم‌نام‌بزرگ‌وارتان! لطفا سری به محمد فضولی بزنید یادکرد‌نویسی برای شاهمرسی دچار مشکل شده است. با سپاس عزیزی ‏۱۵ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۱۰:۲۲ (UTC)پاسخ

آنان که مرا نام نهادند بعید است چنین حضور و غیبتی از من انتظار داشته باشند! ؛) به گمانم مشکل شما این بود که حل شد رفت. ▬ حجت/بحث ‏۱۵ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۱۲:۴۳ (UTC)پاسخ
درود بر تو که مشکل‌گشایی و مشکل گشادی. سپاس عزیزی ‏۱۶ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۰۹:۲۹ (UTC)پاسخ
احتمالاً نباید می‌گفتید «مشکل گشودی»؟ این که گفتید یک کم فرق داره! ▬ حجت/بحث ‏۱۶ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۲۱:۱۲ (UTC)پاسخ
منظورم چیزی در مایه‌های این شعر حافظ بود:«گشاد کار مشتاقان در آن ابروی دلبند است/ خدا را یک نفس بنشین گره بگشا ز پیشانی» البته حق با شماست بیشتر به عبید می‌خورد! :) عزیزی ‏۱۸ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۰۹:۳۸ (UTC)پاسخ

ارسال

با درود ،مطابق امر ارسال شد!--فرزاد خلیفه ‏۲۰ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۲۱:۳۳ (UTC)پاسخ

سپاس. ▬ حجت/بحث ‏۲۰ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۲۲:۰۳ (UTC)پاسخ

#if

فهرستی از دستورهایی که ترجمه شده‌اند جایی هست؟--آقایی (بحث) ‏۲۲ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۲۲:۵۲ (UTC)پاسخ

من هم جُستم؛ نیافتم :) Raamin ب ‏۲۲ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۲۳:۰۳ (UTC)پاسخ
فکر می‌کردم جایی نوشته‌بودید. Raamin ب ‏۲۲ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۲۳:۰۳ (UTC)پاسخ
راهنما:کلمات جادوییحجت/بحث ‏۲۴ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۱۰:۵۰ (UTC)پاسخ
منظور من parser functionها بود! من ترجمه‌شان را اون‌جا که آدرس داده‌اید ندیدم؛ آن صفحه را دیده‌بوده‌ام. :) Raamin ب ‏۲۵ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۰۱:۴۷ (UTC)پاسخ
آهان! به این‌جا سر بزنید تا ذیل ‎$words['fa']‎ ببینیدشان. ▬ حجت/بحث ‏۲۵ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۰۸:۱۹ (UTC)پاسخ
Thanks! چرا در ویکی فارسی جایی نیامده؟ شما که زحمت این‌ها رو میکشیدید ;) Raamin ب ‏۲۸ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۰۳:۲۷ (UTC)پاسخ

(سر خط) چه می‌دانم. همیشه که من نباید بکنم. ▬ حجت/بحث ‏۲۸ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۰۸:۴۸ (UTC)پاسخ

خیال می‌کردم از مدیریت استعفا داده‌اید تا به همچو چیزهایی بپردازید. ;)) Raamin ب ‏۲۸ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۱۶:۴۷ (UTC)پاسخ
از مدیریت استعفا دادم تا به همچو چیزهایی بپردازم، اما استعفا ندادم تا تنها کسی باشم که به این چیزها می‌پردازد! ▬ حجت/بحث ‏۳۰ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۰۹:۴۸ (UTC)پاسخ
پس کی بپردازه؟ میخواید من به کار مورد علاقه شما بپردازم و شما به کار حذف و برچسب‌زدن به عکس‌ها، درست‌کردن برچسب‌ها، پیدا کردن مقاله‌های بی‌معنی در لیست صفحات تازه و حذفشان و ... بپردازید. شاید هم از به‌آفرید انتظار این کار را دارید که فعلا کمتر به ویکی سر می‌زند؛ از که انتظار دارید؟ Raamin ب ‏۳۰ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۱۶:۳۳ (UTC)پاسخ
دقیقاً نکته همینه. من از کسی انتظار ندارم، و متقابلاً کسی هم از من نباید انتظار داشته باشه. جایی متعهد نشدم که این اطلاعات رو به ویکی‌پدیای فارسی اضافه کنم. اگر زمانی کردم، «contribution» بوده نه «duty» یا «responsibility». کارهای مشارکتی همین‌طوری هستن، وقتی یک نفر نرسه، یک نفر دیگه انجام می‌ده. بگذریم. حالا سر این از بس بحث کردیم کلافه شدم. خودم اضافه می‌کنم ▬ حجت/بحث ‏۳۱ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۱۲:۵۸ (UTC)پاسخ
ممنون از اضافه‌کردن :)
من که نگفتم شما وظیفه (حقوقی) دارید! یک داستان بی‌مزه: شما کمک‌های اولیه بلدید، دارید میروید سر کار، جلسه مهمی هست که باید آن‌جا حاضر باشید، دیرتان شده، یک نفر مجروح میبینید سر راهتون، میدونید که میتونید کمک کنید، فقط مشکل اینست که وقت زیادی میبرد.... Raamin ب ‏۳۱ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۱۹:۰۱ (UTC)پاسخ

مقاله‌های برگزیده

حجت عزیز! خواهش می‌کنم کمک کن تا صفحه‌ی جدیدی درست شود برای مقاله‌هایی که رای لازم را برای برگزیده شدن به‌دست آورده‌اند تا امکان رای دادن به مقالات تازه فراهم شود. صفحه خیلی بزرگ شده است. می‌خواستم خودم کاری بکنم ترسیدم خرابکاری بکنم. این صفحه را هم درست کردم که فکر می‌کنم مفید باشد. تا نظر شما و سایر دوستان چه باشد. همینک نیازمند یاری سبزتان هستیم! عزیزی ‏۲۸ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۲۰:۴۷ (UTC)پاسخ

به نظر من، بهتر است که یک صفحهٔ بایگانی بسازیم (درست مثل رای‌گیری برای حذف یا رای‌گیری مدیرشدن) و موارد که نتیجه‌شان قطعی شده را به آن‌جا کپی کنیم (می‌شود زیر‌صفحه‌هایی بر حسب ماه میلادی هم ساخت که حسابی مرتب و منظم شود). نظر شما چیست؟ ▬ حجت/بحث ‏۳۰ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۰۹:۵۰ (UTC)پاسخ
فکر می‌کنم ماه میلادی بهتر باشد. چون ممکن است اینقدر مقاله برگزیده داشته باشیم که یک بایگانی کفاف‌اش را ندهد. اگر زحمت‌اش را بکشی سپاس‌گزار می‌شوم. اگر کاری هم از دست من برمی‌آید در خدمت هستم. عزیزی ‏۱ فوریهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۲۱:۴۸ (UTC)پاسخ