[go: nahoru, domu]

پرش به محتوا

بحث کاربر:Huji/بایگانی ۵۸

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۵ سال پیش توسط Huji در مبحث درخواست کمک

احوال‌پرسی

[ویرایش]

من هروقت بایگانی می‌کنید ذوقکی می‌شوم برایتان پیام بگذارم. خواستم احوال‌پرسی کرده باشم و پیشنهاد کنم قطعه چکاد را که به نظرم از بهترین کارهای پرویز مشکاتیان و دستگاه چهارگاه است، دوباره بشنوید. روز اول تابستان هوسش به سرم افتاد! (چکاد). mOsior (بحث) ‏۲۲ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۵۲ (UTC)پاسخ

@MOSIOR: صفت «ذوقکی» را اولین بار است می‌خوانم/می‌شنوم! چه کلمهٔ باحالی است :)
چکاد را خیلی وقت بود گوش نکرده بودم. ممنون که یادآوری کردید. پرده‌گردانی‌های ظریف گذاریی که دارد خیلی دلچسب است. دقیقهٔ هفتمش که تنبک وارد می‌شود و به عبارتی به اوج قله (چکاد) می‌رسیم هم یک حس روشنی دارد. — حجت/بحث ‏۲۲ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۲۱ (UTC)پاسخ
ذوقکی احتمالاً از عوارض خواندن کارهای جلال آل‌احمد است. در بعضی کارها نثر واقعاً نفس‌گیری دارد احتمالاً متأثر از سلین. نمونه‌اش همین سنگی بر گوری که دارم رویش کار می‌کنم. فارغ از محتوا که خیلی عجیب است، نثر درخشانی دارد. mOsior (بحث) ‏۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۲۲ (UTC)پاسخ

فعال‌ترین صفحهٔ بحث کاربر

[ویرایش]

بحث بالا باعث شد فرضیه‌ای را که مدت‌ها در ذهن داشتم به بوتهٔ آزمایش بگذارم: این که آیا صفحهٔ بحث من فعال‌ترین صفحهٔ بحث کاربر در ویکی‌پدیای فارسی است یا نه؟

این پرسمان جواب تقریبی را به دست می‌دهد. البته برای صفحهٔ بحث دوستانی که بر خلاف من با ربات بحث‌شان را بایگانی می‌کنند، آمار قدری زیادتر از واقعیت است. (آمار دقیق‌تر را این پرسمان شاید به دست بدهد، به شرط آن که پیچیدگی بیشترش باعث نشود که مدت اجرایش از حداکثر مجاز ۳۰ دقیقه‌ای بیشتر باشد). بر اساس این، بیشترین ویرایش در صفحه‌های بحث کاربر سال ۲۰۱۹ در صفحهٔ بحث من رخ داده (۱۳۲۱ از اول ژانویه تا الان) و نفرات بعدی عبارتند از کاربر:Mardetanha با ۱۰۲۱، کاربر:Modern Sciences با ۹۷۳، و کاربر:Ahmad252 با ۹۱۴ ویرایش. همانطور که انتظار می‌رود نفرات اول یا مدیر هستند یا ویکی‌بان. اولین کسانی در آن فهرست که مدیر/ویکی‌بان نیستند کسی نیست جز کاربر:Mensis Mirabilis که قسمت زیادی از توجه به صفحهٔ بحثشان به خاطر فعالیت‌های اخیرشان بر روزآمدسازی الگوها و پودمان‌های یادکرد است ... و راستش خودم شخصاً کلی آمار صفحهٔ بحث‌شان را بالا برده‌ام!

نکتهٔ دیگر این که امروز روز ۱۷۴م از سال جاری میلادی است. یعنی وقتی شما می‌بینید ۱۳۲۱ ویرایش در صفحهٔ بحث رخ داده این مساوی است با بین ۷ تا ۸ ویرایش در روز به طور متوسط (بعضی روزها کمتر، بعضی روزها بیشتر، میانه = ۶ در روز). این شاید خیلی رقم زیادی به نظر نرسد اما وقتی بدانیم که بیشینه = ۳۹ مورد در روز ۴ فوریه، آن وقت می‌شود فهمید که گاهی ممکن است این حجم از آمد و شد در صفحهٔ بحثم باعث شود روی باقی قضایا نتوانم تمرکز کافی بکنم. — حجت/بحث ‏۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۰۹ (UTC)پاسخ

واقعاً خسته‌نباشید می‌گویم. بخش زیادی از این پیام‌ها ارجاع به مکان‌های بحث مشخص دیگری است که به‌نظرم مسئله‌ای فرهنگی است و جاانداختن این‌که که هر بحثی جای خودش صورت بگیرد، بسیار دشوار است. ارتباط ما با صفحه‌های اصلی مثل تام و قهوه‌خانه (بخوانید نهادها) ضعیف‌تر از ارتباط با اشخاص است که هم خوب است و هم بد. خوب چون به نزدیکی کاربرها کمک می‌کند و بد چون نظم را دچار اشکال می‌کند هم به صورت کلی و هم به صورتی که بالا گفتید. نمی‌دانم راه‌حلش چیست و در ویکی‌های دیگر چه وضعی دارد اما به‌نظرم بخشی از اشکال از اعتقاد ما به سیستم هرمی است و شما و دوستان دارای دسترسی در رأس آن هستید و دچار به عوارض آن. درحالی‌که به‌نظر من دست‌کم ویکی نباید این‌طور باشد. mOsior (بحث) ‏۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۲۹ (UTC)پاسخ
@MOSIOR: من جواب قطعی برای پرسشی که طرح کردید ندارم، و حتی مطمئن نیستم که جواب قطعی برایش وجود داشته باشد. اما فکر می‌کنم که همین «ارجاع به نهادها» یکی از مهم‌ترین کارهایی است که من و امثال من باید بکنیم. حتماً دیده‌اید که خیلی مواقع پاسخ من در صفحهٔ بحثم یک اشارهٔ نیم‌خطی به نهادی است که باید درخواست در آن طرح بشود. — حجت/بحث ‏۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۳۹ (UTC)پاسخ
بله دیده‌ام. همین جلال جایی گفته یا باید زندگی کرد یا نوشت (بخوانید یا باید مدیر بود یا مقاله نوشت). من واقعاً از این‌که صفحه‌ام را باز کنم و مثلاً ۲۰ پیام خوانده‌نشده داشته باشم، وحشت می‌کنم. شبیه زندگی سیاست‌مدارها و سلبریتی‌ها می‌شود. با این‌همه به‌گمانم شما خوب این دو را مدیریت کرده‌اید. mOsior (بحث) ‏۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۱۱ (UTC)پاسخ
سلام. البته پینگ‌ها را هم باید در نظر گرفت که بر میزان سرشلوغی شما می‌افزاید :)
پ.ن: شاید بد نباشد که en:WP:CJ را هم برای خودتان حساب کنید، فکر کنم پلنگ‌ها و دیده‌بان‌های زیادی دور این بیشه باشند :) احمدگفتگو ‏۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۳۲ (UTC)پاسخ
من متاسفانه در چند ماه اخیر خیلی در صفحه بحث خودم پر حضور نبودم گرچه محل آمد و رفت بوده، اما نایب قهرمانی‌هم بد نیست. با تشکر از شما که اولید Mardetanha (بحث) ‏۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۳۸ (UTC)پاسخ
@Mardetanha: این از آن چیزهایی است که اول بودن تویش لزوماً خوب هم نیست! ر.ک همان بحث بالا و اهمیت ارجاع به نهادها.
@Ahmad252: نکتهٔ خوبی را ذکر کردید (و من کلاً با سنتی‌جیمبو آشنا نبودم؛ ممنون که آشنایم کردید)! این می‌گوید که صفحهٔ بحث من ۲۶۱ نفر پی‌گیری‌کننده دارد اما نمی‌دانم این که من از طریق انتقال صفحهٔ بحثم را بایگانی می‌کنم روی این عدد تأثیری دارد یا نه. برای کاربر:Mardetanha این عدد ۴۰۲ نفر است و حدس می‌زنم که شاید کسان دیگری باشند که صفحهٔ بحثشان بیش از مال من پی‌گیری بشود. باید اول کشف کنیم که جیمبوی ویکی‌پدیای فارسی کیست، بعد مال بقیه را بر اساس آن حساب کنیم! — حجت/بحث ‏۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۳۳ (UTC)پاسخ
@Mardetanha: پی‌نوشت: به ربات سپردم تعداد پی‌گیرندگان صفحهٔ بحث چندین کاربر مختلف که فعال‌تر هستند را بگیرد؛ هیچ کدام بالاتر رقمش از مال شما بیشتر نشد. فکر کنم باید به جای «سانتی‌جیمبو» واحد «سانتی‌تنها» بسازیم :) — حجت/بحث ‏۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۵۱ (UTC)پاسخ
احسنت احسنت، خوبی صفحه بحث من این است که مانند تام همه آنرا میخوانند :)) سانتی‌تنها هم ایده‌ خوبی بود Mardetanha (بحث) ‏۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۰۱ (UTC)پاسخ
سلام، از این که دیدم در این پرسمان نفر سیزدهم هستم، جا خوردم. انتظار جایگاهی بین بیست تای اول نداشتم. اگر کسی رغبت کند که با ربات خودش، ویکی‌پدیا:گزارش دیتابیس/تعداد پی‌گیری صفحات کاربران را هفتگی به‌روز کند تا تعداد پلنگ‌ها را هم بدانیم، عالی می‌شود. @Ahmad252: پلنگ قابل تحمل است؛ پرستو نباشد که کار به هفت‌تیرکشی نرسد خخخخخ Benyamin-ln (بحث) ۳ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۰۰:۱۶ (ایران) ‏۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۴۶ (UTC)پاسخ
@Benyamin-ln: آن آمار را سال‌هاست نمی‌شود به روز کرد (اطلاعات مربوط به آن، از سرورهای آزمایشگاه بنیاد خارج شده‌اند). بهترین کار همین روشی است که ربات «سانتی‌جیمبو» انجام می‌دهد (کد ربات): یک فهرست داشته باشیم که دستی در آن هر کاربری علاقه‌مند بود نام کاربری‌اش را اضافه کند؛ ربات هم هر ماه برود و برای تک تک آن‌ها تعداد پیگیری‌کنندگان را از طریق رابط برنامه‌نویسی مدیاویکی استخراج کند. این را نمی‌شود برای همهٔ کاربران انجام داد، اما برای یک فهرست از پیش مشخص‌شده می‌شود انجام داد. — حجت/بحث ‏۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۵۰ (UTC)پاسخ
صحیح. جالب بود. ممنون
۳۲ نفر صفحهٔ بحث مرا پیگیری می‌کنند که ۲۶ نفر تغییرات اخیر را دیده‌اند. به قول آن شخص: چه خبرتونههههه چهههه خبرتونهههههه Benyamin-ln (بحث) ۳ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۰۰:۲۳ (ایران) ‏۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۵۳ (UTC)پاسخ
@Ahmad252: ویکی‌پدیا:سانتی‌جیمبو را به روز کردم.
@Mardetanha: تقدیم به شما: ویکی‌پدیا:گزارش دیتابیس/کاربران ویکی‌پدیا بر پایه شاخص سانتی‌تنهاحجت/بحث ‏۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۵۴ (UTC)پاسخ
@Arash: جا دارد از شما هم یادی بکنم به‌خصوص که در واحد سانتی‌تنها عدد شما دقیقاً ۵۰ است و تنها عدد رند آن جدول :) — حجت/بحث ‏۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۳۹ (UTC)پاسخ
ممنون! البته حساب جیمی ویلز، نکات جالب دیگری هم دارد؛ مثلاً نمودار مشارکت‌های ایشان در ویکی انگلیسی و فضای نامی که رتبه اول را داراست.
پرستو داشته باشیم که کار بیخ پیدا می‌کند؛ چه بی هفت‌تیر، چه با آن :) (شما را هم پینگ نمی‌کنم چون فکر کنم اینجا را چک می‌کنید، من هم مبتلایم :)) احمدگفتگو ‏۲۴ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۳۸ (UTC)پاسخ

امید که همچو این عدد رند، خودم نیز در سمت درست ویکی‌پدیا ایستاده باشم. ممنون که یاد کردید. :-) — آرش ۳ تیر ۱۳۹۸/ ‏۲۴ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۳۶ (UTC)پاسخ

@Arash: شانس این که در سمت درست ایستاده باشید پنجاه پنجاه است!! ؛) — حجت/بحث ‏۲۴ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۴۴ (UTC)پاسخ


سلام وقت بخیر چطور می شود در خارج از ویکی پدیا با شما ارتباط گرفت، مثلا در تلگرام یا واتساپ؟ با احترام Hesam19hesam (بحث) ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۲۹ (UTC)پاسخ

سلام.چگونه با شما ارتباط برقرار کنم ؟ درخواست دارم چون شما مدیر هستید FATEMEH2884 (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۱۷ (UTC)پاسخ

باسلام

[ویرایش]

سلام جناب حجت این حساب زاپاس نیست و در مشارکت ها قصد حضور ندارد تنها عرضی بود خدمتتان در رابطه با مقاله غلامرضا رضایی( داستان نویس) /غلامرضا رضایی (نویسنده) نامبرده فارغ از بقیه جوایز. در دو دوره نامزد نهایی جایزه ادبی هفت اقلیم ( دوره ۴ و دوره ۷ )بوده اند و مطابق با وپ:شخصیت بند ۱۱ که اگر شخصی برنده جایزه معتبر یا چند دوره نامزد جایزه ای معتبر باشد سرشناس می باشد و نمی بایست بهوپ: نبح میرفت لطفا هماهنگی لازم جهت باز گرداندن صفحه انجام فرمایید باتشکر فروان پرستو۱۱۱ Parastoo111 (بحث) ‏۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۱۰ (UTC)پاسخ

@Parastoo111: با مدیری که صفحه را حذف کرده تماس بگیرید (کاربر:Ladsgroup) — حجت/بحث ‏۲۳ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۴۵ (UTC)پاسخ

درخواست احیا

[ویرایش]

با سلام و احترام مقاله دانشکده پیراپزشکی یزد را شما حذف نموده اید. این مکان یک مکان علمی و دولتی و زیر نظر وزارت بهداشت است و تاکید شده است که حتما صفحه ای در ویکی پدیا داشته باشد . لطفا این صفحه را احیا بفرمایید و برای رفع مشکل آن این مرکز را راهنمایی فرمایید . با تشکر Mirfakhraei-m (بحث) ‏۲۴ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۱۳ (UTC)پاسخ

@Mirfakhraei-m: گفتید «تأکید شده‌است» حتما صفحه‌ای در ویکی‌پدیا داشته باشد. چه کسی این تأکید را کرده‌است؟ — حجت/بحث ‏۲۴ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۲۹ (UTC)پاسخ

باسلام و احترام: خداقوت به پیگیری و پاسخ دهی به موقع شما . از جمله شاخصه های کیفی در امر وب و متریک مراکز آموزش عالی و دانشگاهها ، ایجاد معرفی نامه در دانشنامه Wikipedia فارسی یا انگلیسی است .بر این اساس تمامی مراکز آموزشی و بیمارستانهای تحت پوشش وزارت بهداشت و درمان برای کسب امتیاز و ارزیابی عملکرد نیاز به این معرفی نامه دارند. از جمله زیر مجموعه های وزارت بهداشت که در حال حاضر معرفی نامه ای در ویکی پدیا دارند: دانشکده های پرستاری مامایی کرمانشاه- اصفهان... ،بیمارستانها بیمارستان شهید صدوقی و بیمارستان رهنمون ...به همین منوال سایر دانشکده ها و مراکزدرمانی این مجموعه (دانشکدههای پیراپزشکی ، بهداشت ، داروسازی ،پزشکی و دندانپزشکی و ...)باید صفحه ای در ویکی پدیا برای معرفی ایجاد نمایند. با تشکر Mirfakhraei-m (بحث) ‏۲۵ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۳۶ (UTC)پاسخ

@Mirfakhraei-m: چه کسی این معیارها را تعیین کرده؟ کدام مسؤول در کدام وزارتخانه؟ — حجت/بحث ‏۲۷ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۲۰ (UTC)پاسخ

فرا روایت

[ویرایش]

این کاربر احتمالاً پشت این ستارهٔ حلبی قلبی از طلا دارد! یکی از الگوهای کاربری در دوران باستان نبود؟ گمان کنم که با این جمله، سری به خاطرات سال‌های قبل ویکی زدید. زمانی این الگوها چقدر طرفدار داشت و مهم بود. Benyamin-ln (بحث) ۵ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۰۲:۰۱ (ایران) ‏۲۵ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۳۱ (UTC)پاسخ

@Benyamin-ln: کاربر:جعبه کاربر/معاون کلانتر که فکر کنم Arash هم مدتی استفاده می‌کرد (فکر کنم الان سنگ دل شده ) و Mojtaba2361 هم هنوز استفاده می‌کند — حجت/بحث ‏۲۵ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۳۵ (UTC)پاسخ
خودشه. معاون کلانتر!
کاربر:Arash مشکوک به سنگ‌دلی هستید. من اگر می‌گفتم، حرجی نبود اما حجت دوست قدیمی خودتان است. ناسلامتی پا به پای هم، دیوانسالاری‌ها داشتید.
خب. آتش امشب را فراهم کردم. به سرعت، محل ارتکاب جرم را ترک کنم :))) Benyamin-ln (بحث) ۵ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۰۲:۱۴ (ایران) ‏۲۵ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۴۴ (UTC)پاسخ
سلام. برای ایجاد بافتی هرچه بیشتر دیوان‌سالارانه، فکر کنم مرد تنها را فراموش کردید که همین الان الگوی مشابهی در صفحه کاربری‌شان دارند :) احمدگفتگو ‏۲۶ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۳۸ (UTC)پاسخ
آری! آن برای روزگار خوش‌قلبی‌ها بود. ;-) ایدهٔ این الگو کارتون معاون کلانتر بود. کدام یک از دوستان، این مجموعه بخشی از خاطرات کودکی‌شان است؟ اگر بخشی از خاطرات کودکی‌تان است، تبریک می‌گویم، به باشگاه پیرمرد/پیرزن‌های ویکی‌پدیای فارسی خوش آمدید! :-) — آرش ۵ تیر ۱۳۹۸/ ‏۲۶ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۵۶ (UTC)پاسخ

مقالات نقد

[ویرایش]

سلام. پیشنهاد می کنم من یک توضیح در بالای صفحه بحث مقالات «نقد ...» صرفا برای بهبود روند اصلاح مقالات اضافه کنیم. همان طور که در ویکی پدیا نمی توانیم مقاله تجلیل از یک موضوع (نظیر «تجلیل محمد») داشته باشیم، نمی توانیم مقاله تقبیح آن را هم داشته باشیم. بنابراین مقاله نقد ... (نظیر «نقد محمد») هم تلاشی درباره معرفی و ارائه اطلاعات جریان ها و مواضع منتقد محمد و دیدگاه های له و علیه آنهاست و در نهایت نباید به صورت یک مقاله جدلی دربیاید. مقالات دائره المعارف اسلام بریل می تواند نمونه خوبی برای کار ما باشد. --سید (بحث) ‏۲۶ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۵۴ (UTC)پاسخ

@Sa.vakilian: en:Wikipedia:Criticism انشای خوبی است؛ هم برای بخش نقد یک مقاله، هم برای مقاله‌ای که کلاً موضوعش نقد یک موضوع دیگر است کاربرد دارد. وپ:نقد را اگر مطابق آن به روز کنید می‌شود تذکری راجع به آن در بالای بحث مقاله‌ها به صورت یک الگو افزود. — حجت/بحث ‏۲۶ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۳۶ (UTC)پاسخ
اضافه کردم. ببینید چطور است.--سید (بحث) ‏۲۷ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۰۸ (UTC)پاسخ
سید همین کامنت خودتان را فقط اضافه کرده‌اید که :)) Benyamin-ln (بحث) ۶ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۱۴:۵۸ (ایران) ‏۲۷ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۲۸ (UTC)پاسخ
خب چی کار می کردم؟!--سید (بحث) ‏۲۷ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۳۴ (UTC)پاسخ
گمان نکنم همین جمله، اجماعی پشتش باشد و چه بسا کاربرانی در مقام مخالفت با ویرایش اخیر شما برخیزند؛ چه اینکه پیش‌تر نیز یک نظرخواهی برای اعمال تغییرات در وپ:نقد ایجاد شد ولی اجماع حاصل نشد. نظر حجت هم احتمالاً به‌روزرسانی وپ:نقد از طریق ترجمهٔ کامل en:Wikipedia:Criticism بود، نه فقط همین یک جمله. Benyamin-ln (بحث) ۶ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۱۵:۰۷ (ایران) ‏۲۷ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۳۷ (UTC)پاسخ
نظر بنیامین به نظر بنده نزدیک‌تر است. — حجت/بحث ‏۲۷ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۱۹ (UTC)پاسخ
@Benyamin-ln: اولا وپ:نقد «انشا» است و اجماع نیاز ندارد. ما هم قصد اخذ تصمیم را نداریم و فقط عرض کردم که این عبارت یا چیزی مشابه را بالای صفحات بحث بگذاریم تا این قدر بیهوده با هم گلاویز نشویم. ثانیا کاربران حق ندارند در چیزی که نتیجه واضح وپ:دبط است ، تشکیک کنند. هر کس تشکیک کرد می تواند از ویکی پدیا برود. ما در ویکی پدیای فارسی شورش را در آورده ایم. گویا بناست در مورد سیاست های بنیادی هم نظرخواهی بگیریم. هر رویکرد تجلیلی و تقبیحی به طور یکسان خلاف وپ:دبط است و تحمل نمی شود.--سید (بحث) ‏۲۸ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۵۲ (UTC)پاسخ
@Sa.vakilian: پاسخ قاطع‌تان چرا خطاب به من است؟ اشدّاء بینهم؟ :)) تفسیر سیاست‌های بنیادی از نظر کاربران، بسیار متفاوت است. همین وپ:دبط از نظر هرکسی، یک معنایی دارد و برداشت هیچ دو کاربری، الزاماً عین هم نیست. آن وقت از یک «انشا» چه انتظاری دارید؟ «انشا»ی قوی هم نمی‌تواند همچون یک سیاست عمل کند، چه برسد به یک «انشا»ی ضعیف. بحث بر سر قدرت اقناع کاربران توسط این «انشا» است. امیدوارم با افزودن همان یک جمله، دیگر شاهد هیچگونه گلاویز شدنی در مقالات فوق نباشیم. Benyamin-ln (بحث) ۷ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۱۳:۱۰ (ایران) ‏۲۸ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۴۰ (UTC)پاسخ

@Benyamin-ln: خطابم به شما بود اما عتابم به شما نبود. جناب حجت ، چه پیشنهادی دارید.--سید (بحث) ‏۲۸ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۲۳ (UTC)پاسخ

در درجهٔ اول، ترجمهٔ آن انشا. در قدم بعدی، کسب حمایت برای انشای به روز شده از طریق بحث در (مثلاً) وپ:گوناگون و/یا صفحهٔ بحث انشا — حجت/بحث ‏۲۸ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۲۱ (UTC)پاسخ
اینها همه خیلی خوب است، اما شما دارید کار را زیادی سخت می کنید. من فقط خواستم تذکری به کاربران درگیر جنگ ویرایشی در این قبیل صفحات داده باشیم، که اساس رویکرد ویکی پدیا تجلیل و تقبیح نیست. همچنین ما دنبال جدل های کلامی نیستیم.--سید (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۲۷ (UTC)پاسخ
@Sa.vakilian: نتیجه می‌گیریم که پیشنهاد من کاری است که کمی زحمت دارد. به نظر من این زحمت در درازمدت نتیجهٔ بهتری دارد. تصمیم این که شما چه می‌کنید با خودتان است :) — حجت/بحث ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۳۷ (UTC)پاسخ
آب دریا را اگر نتوان کشید، هم به قدر تشنگی باید چشید. من وقت اصلاح آن انشا را ندارم اما دست کم می توان یک تذکر روی صفحه بحث مقالات گذاشت.--سید (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۲۴ (UTC)پاسخ
@Sa.vakilian: حضور ذهن شعری/ضرب‌المثلی ندارم! ولی پاسختان این می‌شود که گاهی چشیدن آب دریا، جز کیفی که به خودتان می‌دهد هیچ فایده‌ای ندارد. — حجت/بحث ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۳۳ (UTC)پاسخ

مقاله سیلیسیم

[ویرایش]
بحث زیر پایان یافته‌است.

حجت جان خوب هستید؟ ممکنه مقاله را بر اساس جمع بندی بحث، تغییر دهید من بکنم کار اصطکاک پیدا می کند--- Rmashhadi ♪♫ ‏۲۶ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۱۵ (UTC)پاسخ

✔Y انجام شدحجت/بحث ‏۲۶ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۴۰ (UTC)پاسخ

سلطان

[ویرایش]

سلام، خسته نباشید.

من پیشنهاد تغییر سبک در بحث وپ:دبک مطرح کردم؛ اما الآن کاربر:در ره در مهندس دا ود فرهادی ظاهراً نشان داده‌اند که اردک هستند. حساب هم به‌نظرم تک‌منظوره است و بعد از یک مقاله رها می‌شود؛ برای این موارد باید چه کرد؟ یک درخواست بازرسی جداگانه بدهم، در تام مطرح کنم یا خودم ببندم؟ ممنون. احمدگفتگو ‏۲۸ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۰۵ (UTC)پاسخ

@Ahmad252: طبق وپ:بان ۴-۲-۱ ببندید. — حجت/بحث ‏۲۸ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۱۸ (UTC)پاسخ
ممنون. احمدگفتگو ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۳۰ (UTC)پاسخ

بستن حساب کاربری

[ویرایش]

درود کاربر Arash.pt حساب بنده را مسدود کرده است. آيا سوال پرسیدن از جانب دیگر کاربران جرم است. ایشان بدون هیچ دلیلی بنده را متهم به زاپاس بودن حساب ديگران می کنید اگر من حساب ژاپاس باشم در قسمت مشارکت های من معلوم است. ضمنا می توانید به صفحه بحث من مراجعه و پیامی را که از طرف آن کاربر برای من فرستاده ببینید. در ضمن بنده از طرف کسانی که حساب کاربری ام را بسته اند عذرخواهی میکنم چراکه برای رساندن پیامم متوسل به استفاده از راه‌های نامعقول و بر خلاف سیاست ویکی‌پدیا شدم. گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری Mohammad behrame cyruc (بحث)

سؤال پرسیدن از طرف دیگر می‌تواند مصداقی از همزادبازی باشد و مجاز نیست. آن طرفِ دیگری که سؤال دارد می‌توان از طریق صفحهٔ بحث خودش یا از طریق ایمیل سؤال بپرسد. شما وکیل وصی دیگران نشوید. — حجت/بحث ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۴۷ (UTC)پاسخ

حضرت عالی بنده در خصوص درخواست آن کاربر چیزی نمی دانستم و از یک مدیر به نام Arash.pt سوال نمودم چون بنا به گفته ویکی‌پدیا مديران از همه باتجربه ترند و یکی از دلایل مدیر شدنشان پاسخ گویی به کاربران است نه برخورد غضب آلود اگر در خصوص حساب کاربری من کاری از دستتان بر می‌آید بکنید و گرنه تا من به کس دیگری مراجعه کنم. من از زمانی که با این نام کاربری وارد ویکی‌پدیا شده‌ام به جرعت میتوانم بگویم مرتکب هیچ خراب کاری نشده‌ام.

کارو لوکاس

[ویرایش]

سلام تشکر بابت بررسی های و ویرایشات اخیرتان بر روی مقاله فوق / در باب این نوشتارتان Special:Diff/26518612 دقیقا چه مواردی مدت نظرتان است تا در زمان نامزد کردن برای گمب جستجوهای لازم صورت گیرد تا مطالب بیشتر و تکمیلی جمع آوری گردد

در ضمن مقاله زاون قوکاسیان نامزد گردیده است لطفا آن را نیز بررسی نماید با تشکرMSes T / C ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۰۰ (UTC)پاسخ

@Modern Sciences: برای هر یک از جوایز منبع مستقل بیاورید، ترجیحاً منبع خبری یا منبعی که به سازمان ارائه‌کنندهٔ جایزه وابسته باشد. بخش دیباچه هم گسترش بیشتری یابد و به جوایز اشاره کند. باقی بررسی بماند برای زمان برگزیدگی. — حجت/بحث ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۰۷ (UTC)پاسخ
@Modern Sciences: در نظر داشته باشید که مبنای گمخ برخورداری از کف معیارهاست و گمب سطح بالاتری است. یعنی فرض بر این است که شما همه منابع معتبر در دسترس را بررسی کرده و مطالب مفید را به مقاله افزوده اید، اما در گمخ چنین نیازی نیست.--سید (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۲۲ (UTC)پاسخ

مشکلی در نوشتن عنوان فیلم

[ویرایش]

درود. فیلم سینمایی en:Rob-B-Hood در ایران با نام «لـله‌های اجباری» شناخته می‌شود (و گویا با همین نام دوبله هم شده‌است). اما وقتی می‌خواهم «لـله» را بنویسم، سیستم آنرا به‌صورت خودکار به «لله» مبدل می‌کند (الله بدون الف) و مجبورم از یک (ـ) پس از لام استفاده کنم. آیا راه‌حلی برای این موضوع وجود دارد یا باید در عنوان صفحه نیز از همین روش استفاده کنم؟ (در ضمن، ابرابزار هم لـله را به «لله» مبدل می‌کند). با سپاس Tisfoon (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۳۲ (UTC)پاسخ

@Tisfoon: مشکل از قلم شماست. «لله» برای من کاملاً درست نشان داده می‌شود (شبیه الله بدون الف دیده نمی‌شود). — حجت/بحث ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۲۷ (UTC)پاسخ
با اجازه صاحبخانه :) @Tisfoon: بنویسید له‌له‌های اجبازی -Artahooei 1 ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۵۶ (UTC)پاسخ
@Artahooei1: نه! له‌له یک چیز دیگر است. کلاً هم مشکل از قلم (فونت) است. — حجت/بحث ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۵۸ (UTC)پاسخ
منظورم لَه لَه نیست ") چون بعضی جاها له‌له‌ نوشتند گفتم. -Artahooei 1 ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۰۰ (UTC)پاسخ

ممنون از راهنمایی. من قلم توکار ویکی‌فا را در بخش ترجیحاتم به Iranian Sans تغییر دادم و مشکل خوانش برطرف شد؛ اما جالب است که در حالت «ویرایش» همچنان لله (الله بدون الف و با تشدید روی ل) دیده می‌شود. در باکس ایجاد صفحه در tofawiki هم بدین صورت است. فقط هنگامی که صفحه ذخیره می‌شود، درست دیده می‌شود. راستی از میان قلم‌های توکار ویکی‌فا کدام را پیشنهاد کنید؟ Tisfoon (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۲:۴۹ (UTC)پاسخ

@Tisfoon: من pFont را بیش از بقیه دوست دارم (البته به جز این که تفاوت حالت ضخیم و غیرضخیمش کافی نیست). — حجت/بحث ‏۳۰ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۵۴ (UTC)پاسخ
@Tisfoon: برای من که از قلم پیش فرض استفاده می‌کنم همان الله مانند نمایش می‌دهد! -Artahooei 1 ‏۳۰ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۰۰ (UTC)پاسخ
@Artahooei1: قلم پیش‌فرض ویکی، قلم خوبی نیست. — حجت/بحث ‏۳۰ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۱۳ (UTC)پاسخ

جهت اطلاع

[ویرایش]

سلام و وقت بخیر. من این کاربر را به دلیل واضح زاپاس که در جریان هستید، بی پایان بستم. اگر اشتباه است لطفا مطلعم نمایید. پیروز باشید. --SalmanZ (بحث) ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۱۸ (UTC)پاسخ

مشکلی ندارد — حجت/بحث ‏۲۹ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۲۶ (UTC)پاسخ

عدم به روز رسانی

[ویرایش]

با سلام به روز رسانی ویکی‌پدیا:گزارش دیتابیس/کاربران ویکی‌پدیا بر پایه تعداد ایجاد مقاله و حجم مقاله به چه صورت انجام میگیرد؟ Javadhidden (بحث) ‏۳۰ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۳۴ (UTC)پاسخ

@Javadhidden: فعلاً ممکن نیست. پرسمانی که برای به روز کردن اطلاعات باید رانده بشود زیاد از حد طول می‌کشد؛ دلیلش هم تغییراتی است که اخیراً در پایگاه داده مدیاویکی داده شده که کار اصلی ویکی (ویرایش و ذخیرهٔ صفحه‌ها) را بهبود بخشیده اما کارهای جانبی مثل تحلیل اطلاعات گسترده برای چندین کاربر را دشوارتر ساخته. فعلاً منتظریم تا از سمت ویکی‌مدیا تغییرات دیگری داده بشود تا کسب این قبیل اطلاعات راحت‌تر بشود. — حجت/بحث ‏۳۰ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۱۳ (UTC)پاسخ

درود

[ویرایش]

در یکی از ویرایش هایتان اشاره به پرستو داشتید البته این نام که در محافل سیاسی این روزا بیشتر سر زبان ها امده باعث ناراحتی خیلی از خانواده هایی شده که دخترانی به این اسم دارند، خواستم عرض کنم ما در ویکی فارسی هم کاربر/انی هم ممکن است داشته باشیم که این لفظ در ویکی شاید باعث رنجش و عدم مشارکت شان در بحث های دوجانبه بشود. البته من به حسن نیت شما ایمان دارم و شما الگویی برای همه ما هستید.کامران ‏۳۰ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۰۰ (UTC)پاسخ

@ایستاده در شب: یادم هست وقتی شرکت گاز آن کلیپ «خطرناکه حسن» را پخش کرد یک عده گفتند به کسانی که اسمشان حسن است توهین شده! اگر چه حرفتان را می‌فهمم و قصد من هم قطعاً توهین به کسی نبوده، اما باید پذیرفت که در همهٔ قصه‌ها آدم بده بالاخره یک اسمی دارد (چه هوشنگ، چه حسن، چه پرستو و چه دونالد) و این که کس دیگری هم این نام را دارد صرفاً یک تصادف است.
به بیان دیگر، اگر خانمی اسمش پرستوست و الان در این جریانات معذب شده، ناشی از کج‌فهمی خودش است (اسم آدم که معرف شخصیت آدم نیست) و اگر کسی هست که خانمی به نام پرستو را بابت این ماجراها دست انداخته باز نشان از کج‌فهمی اوست. بنده نه سر پیازم نه ته پیاز، و پاسخگوی کج‌فهمی دیگران نیستم. — حجت/بحث ‏۳۰ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۱۴ (UTC)پاسخ
مثالتان درست است.
قصدم درمیان گذاشتن این موضوع با شما بود و گرچه به حسن نیت شما اگاه بودم کامران ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۲۸ (UTC)پاسخ

برچسب‌زنی به نسخه‌ها

[ویرایش]

سلام بر حجت عزیز. همان‌طور که اطلاع دارید ویکی‌پروژه ربات مبارزه با خرابکاری فعال شده‌است و ابزاری هم برای برچسب‌زنی آن نوشته‌ام که الان دوستان در حال برچسب‌زنی هستند (برای اطلاعات بیشتر وپ:ابز را مطالعه کنید). دو درخواست داشتم ۱- با توجه به ریزبینی‌تان اگر ممکن است ابزار را بررسی کنید و اگر نقد با پیشنهادی برای بهبود و رفع ابهام گزاره‌های ابزار دارید بفرمایید. ۲- در امر برچسب‌زنی هر زمان که فرصت داشتید کمک کنید. خلاصه خوشحال می‌شوم در مورد این پروژه و به خصوص ابزار مذکور نظرتان را بدانم (به جز برداشتنش از بخش gadget :)))) یاماها۵ / ب ‏۳۰ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۲۹ (UTC)پاسخ

خبر دارم. اما فرصت نکردم بیشتر کمک کنم. سعی می‌کنم کمک بیشتری ارائه کنم. — حجت/بحث ‏۳۰ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۱۵ (UTC)پاسخ

ذهن کاربران

[ویرایش]

سلام در تمامی شکایت‌ها در باب مقالات ایجاد شده توسط بنده می‌شود که فلان فقط دربارهٔ موضوعات ارامنه و ارمنستان می‌سازد همیشه به حق توسط مدیران آن شکایت‌ها بررسی شده‌است با این استدلال که کاربران مجازند دربارهٔ موضوعات مورد علاقه شان مقالات ایجاد نمایند برای بنده سؤال است این ذهنیت که فلانی فقط دربارهٔ یک موضوع خاص مقاله ایجاد می‌کند از کجا می‌آید نوعی الغای خارج ویکی که در کاربران تزریق می شود یا دلیل دیگری. در حالی که پنجاه درصد مقالاتی که بنده ایجاد کرده‌ام دربارهٔ موضوعات به غیر از ارامنه و ارمنستان است MSes T / C ‏۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۲۵ (UTC)پاسخ

@Modern Sciences: اطلاعی ندارم. به هر حال به نظر من کار قبیحی است. — حجت/بحث ‏۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۳۷ (UTC)پاسخ

خانواده ایرباس ای۳۲۰نئو

[ویرایش]

سلام. لطفاً تاریخچه این صفحه را ببینید. رباتتان ۸ بار پشت هم وظیفه ۱۹ را تکرار کرده. --Freshman404Talk ‏۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۴۲ (UTC)پاسخ

خبر دارم. مال موقعی بود که وظیفهٔ ۱۹ را خرده خرده انجام می‌داد تا اشتباهی گند نزند. فعلاً که مدتی است از وظیفهٔ ۱۹ دست برداشته :) — حجت/بحث ‏۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۴۶ (UTC)پاسخ

ایجاد مقاله در‌مورد موسوی

[ویرایش]

درود لطفاً صفحه ی دکتر موسوی خالق ترانه ی رفیق سیاوش قمیشی رو ایجاد کنید. ایشون دکترای زبان و ادبیات فارسی دارن

کتابهای ایشون: طاقت بیار رفیق نشر فصل پنجم ، سی سالگی انتشارات نیماژ ، تاریخ تحلیلی ترانه ی فارسی انتشارات بوتیمار ، ترانه ی روزگار ما انتشارات نیماژ ، چای بریز خانم انتشارات ورجاوند ، و ...

ترانه های ایشونو فریدون آسرایی، امیرتاجیک، سیاوش صحنه، شهرام شکوهی، باران، فرزاد فرومند و ... خوندن .

اگر منبع و اطلاعات خواستین من در خدمتم. ضمناً کتاب تاریخ ترانه ی ایشون تقریباً تنها منبع تاریخ ترانه سراییه

برای توسعه و ویرایش Agahi67 (بحث) ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۵۸ (UTC)پاسخ

@Agahi67: من به منابعی که گفتید دسترسی ندارم. مطمئن هم هستم که منابع دیگری در زمینهٔ ترانه‌سرایی وجود دارند (برخی‌شان را خودم دارم). — حجت/بحث ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۱۹ (UTC)پاسخ

بله تنها منبع پیرامون تاریخ ترانه سرایی. اگر همکاری بفرمایید میتونم بخش هاییش را تایپ کنم ارسال کنم برای ایجاد مقاله در وییپدیا. مثلاً بخش ترانه سرایان پیش از اسلام یا انواع ترانه ی فارسی

@Agahi67: فرصتم محدود است و نمی‌دانم کی به این مقاله برسم. با این حال اگر حوصله دارید از طریق ویژه:ایمیل به کاربر/Huji با من تماس بگیرید تا نسخهٔ تایپ شده و یا عکسی از صفحه‌های مربوط را برایم بفرستید. — حجت/بحث ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۲۷ (UTC)پاسخ

بسیار تشکر چشم مقاله به مقاله ارسال میکنم البته ایمیل مربوطه باز نشد درست تایپ شده؟

@Agahi67: لطفاً پیام‌هایتان را امضا کنید (با درج ~~~~ در انتهای پیام).
در ویژه:ایمیل به کاربر/Huji اول یک پیام کوتاه به من بفرستید؛ پاسخ که دادم نشانی ایمیل من را خواهید داشت. — حجت/بحث ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۴۴ (UTC)پاسخ

سلام "تصنیف ها ترانه ها و سرودهای ایران زمین" / سعید مشکین قلم را در کتابخانه تان دارید کتاب مبسوطی است در مقاله ویگن ازش استفاده کردمMSes T / C ‏۴ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۵۴ (UTC)پاسخ

نشان برندگان مسابقه خوبیدگی سوره ها

[ویرایش]

سلام. دو نفر برنده مسابقه خوبیدگی سوره ها شده اند. آیا می توانم از همان نشان خوبیدگی برتر که در صفحه کاربری من گذاشتید استفاده کنم؟--سید (بحث) ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۱۰ (UTC)پاسخ

@Sa.vakilian: شدن که می‌شود اما خیلی ایدهٔ خوبی نیست. بهتر است که نشان مخصوص بسازیم. پیوند می‌دهید؟ — حجت/بحث ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۳:۰۳ (UTC)پاسخ
پیوند به چی؟ الان دیدم این را یکی از کاربران قبلا ساخته [۱]--سید (بحث) ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۳:۵۹ (UTC)پاسخ
@Sa.vakilian: پیوند به مسابقه خوبیدگی مقاله‌های سوره‌ها! اما به هر حال آن چیزی که پیدا کردید به نظر من خیلی خوب است. — حجت/بحث ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۰۳ (UTC)پاسخ

سیاست‌های ویکی‌پدیای انگلیسی

[ویرایش]

سلام جناب حجت. در ویکی فارسی، هر جا یکی از سیاست‌های ویکی انگلیسی ترجمه نشده باشد یا ناقص ترجمه شده باشد یا ترجمهٔ موجود اصطلاحاً بیات شده باشد، اجماع نانوشته وجود دارد که می‌توان به عین متن سیاست در ویکی انگلیسی استناد کرد. آیا سیاست‌های ویکی انگلیسی برای ورود به ویکی‌های کوچک‌تر اعم از ویکی فارسی و دیگران، نیاز به اجماع کاربران آن ویکی دارد؟ سیاست‌هایی که مدنظر من است، مواردی چون وپ:تعارض منافع و وپ:درگیر است. مثلاً آیا در یک ویکی که سیاست‌های وپ:تعارض منافع و وپ:درگیر در آن تعریف نشده باشد، می‌توان این موارد را تخطی کرد و به راحتی استدلال کرد که چون در ویکیِ ما، چنین چیزی وجود ندارد پس رعایت کردنش الزامی نیست؟ لبّ کلام این که مشروعیت سیاست‌های ویکی انگلیسی، روی کاغذ تا کجا نافذ است؟ آیا آن اجماع نانوشته که در ویکی فارسی داریم، مبنای قانونی دارد یا ممکن است که به چالش کشیده شود؟ هرچند مصداقش را سراغ دارم اما الان جنبهٔ تئوریک قضیه مدنظرم است. ارادتمند. Benyamin-ln (بحث) ۱۴ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۱۲:۲۳ (ایران) ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۵۳ (UTC)پاسخ

@Benyamin-ln: سیاست‌های ویکی‌پدیای انگلیسی، مثل ویکی‌پدیای ما و تمام ویکی‌پدیاهای بزرگ دیگر، حاصل اجماع کاربران است. ولی چون ویکی‌پدیای انگلیسی قدمت بیشتری دارد و تعداد کاربران فعالش هم خیلی بیشتر است، معمولاً سیاست‌های آن ویکی مفصل‌تر از ویکی‌های دیگر است. در مورد ویکی‌پدیای فارسی این توافق نانوشته وجود دارد که اصولاً بر سیاست‌های ویکی‌پدیای انگلیسی استوار باشیم (و سعی کنیم که حتی‌الامکان ترجمه‌شان کنیم و به روز نگاهشان داریم) مگر آن که مشخصاً اجماع دیگری داشته باشیم.
اگر در یک ویکی‌پدیای کوچکتر سیاست‌هایی همچون وپ:تعارض و وپ:درگیر تعریف نشده باشند، آن پروژه احتمالاً نه فضای کار گروهی‌اش خوب و با دوام خواهد بود (بخوانید:احتمالاً تعداد کاربران فعالش خیلی کم خواهد بود) و نه خروجی‌اش باکیفیت خواهد بود (بخوانید: مقاله‌هایش به شدت سؤال برانگیز و غیر قابل اعتماد خواهند بود). اگر ویکی‌پدیایی هست که جمع کوچک کاربران فعالش با حفظ یک فضای بسته و کوچک و تولید مقاله‌هایی غیر قابل اعتماد خوش هستند، معمولاً بنیاد دخالت زیادی نمی‌کند. در چنان ویکی فرضی‌ای، شما ممکن است کاربرانی را بیابید که تعارض منافع داشته باشند یا مدیرانی را بیابید که از دسترسی مدیریت‌شان به شکلی که ما وپ:درگیر می‌نامیم استفادهٔ سوء کنند. من اگر جای شما باشم در چنان پروژه‌ای کلاً فعالیت نمی‌کنم. اما «کیلومتر شما می‌تواند فرق داشته باشد» (ترجمهٔ بی‌مزه‌ای از اصطلاح انگلیسی YMMV). :) — حجت/بحث ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۰۹ (UTC)پاسخ
Mileage را بومی‌سازی کردید؟ :) از توضیحتان مچکرم. علاقه‌ای به فعالیت در ویکی‌های محلی ندارم. راستش دیشب اتفاقی عجیب افتاد که این سؤال از آنجا برایم نشأت گرفت. بگذارید تعریف کنیم تا شما هم کمی بخندید. در ویکی آذربایجانی، خیلی اتفاقی گذرم به مقاله‌ای افتاد و پیوند به مقاله‌ای موجود دادم (انگار که در بنو منجم، یزدگرد سوم پیوند به مقاله‌اش نباشد و بخواهم که این پیوند را بدهم. همین.) اما مدیری آمد و خنثی‌سازی کرد. خب بسیار دیده‌ایم که برخی کاربران و حتی مدیران، به‌صورت پیش‌فرض دستشان روی دکمه واگردانی می‌رود و من با خودم گفتم که حتماً دستش خورده وگرنه پیوند به مقالهٔ موجود مگر نیازمند ارائهٔ منبع است؟! ویرایشش را خنثی‌سازی کردم که دیدم آمد دوباره برگرداند و داغ‌ودرفش نشان داد. در خلاصهٔ سیاهه نوشته بود که این کاربر اطلاعات دروغ به مقالات می‌افزاید! نمی‌دانم چه توصیفی بکنم که وپ:نزاکت را نقض نکرده باشم :) اعتراض کردم، یکی از مدیران آمد و عکس‌العمل خاصی نشان نداد. کاربری غیرمدیر وارد شد و به آن مدیری که تصمیم به بندایش گرفته بود را به باد انتقاد گرفت اما وی خم به ابرو نیاورد. عین متن وپ:درگیر و وپ:تعارض منافع را برایشان از ویکی انگلیسی کپی کردم اما خیلی راحت گفت که اینجا ویکی‌پدیای آذربایجانی است و این قواعد دخلی به ما ندارد! رفتم لیست دیوانسالارانشان را نگاه کردم دیدم سه نفر دیوانسالار دارند. آن را که به نظر فعال‌تر می‌آمد و عکس دونفره‌اش با جیمبو را بر تارک صفحهٔ بحثش زده بود را بررسی کردم، دیدم که سابقهٔ مدیریت در ویکی انگلیسی را هم دارد. با خودم گفتم اصل جنس است! پینگ کردم که به موضوع رسیدگی کند اما در کمال تعجب همان مضمون را شنیدم: شما ملزم به رعایت قواعد ویکی‌پدیای آذربایجانی هستید! تمام اینها بر سر یک ویرایش جزئی یعنی افزودن پیوند به مقالهٔ موجود بود و من هنوز هم برایم جالب است که چطور کاربرانی با بیش از ده سال سابقهٔ حضور در ویکی و حتی مدیریت در ویکی انگلیسی، خود را به کوچهٔ علیچپ می‌زنند. علیرغم همهٔ این ضعف‌ها، هیئت داوری دارند (چیزی که ما نداریم!) که جا دارد که خشتک‌ها دریده شود و سر به بیابان گذاریم از این همه عجایب به قول شما احتمالاً فقط خودشان از این فضا کیفور می‌شوند. در یک جا، افراط در لحاظ کردنِ تعارض منافع باعث چالش بنیاد شده و در جای دیگر، تعارض منافع را اصلاً به رسمیت نمی‌شناسند.
سؤال آخر اینکه توافقِ نانوشته‌مان، برای تمام سیاست‌ها و رهنمودها (به جز موارد خاص) صادق است؟ Benyamin-ln (بحث) ۱۵ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۰۱:۱۲ (ایران) ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۴۲ (UTC)پاسخ
@Benyamin-ln: بله. برای تمامشان صادق است.
در مورد ویکی آذربایجانی هم امیدوارم که meta:Requests for comment/Do something about azwiki را دیده باشید؛ ویکی‌ای که به چنین مرحله‌ای برسد ... من شخصاً وقت صرف تولید محتوا در آن نمی‌کنم. کسانی دیگر هستند که می‌کنند (و چه خوب که می‌کنند) اما من ازم گذشته — حجت/بحث ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۴۴ (UTC)پاسخ
@Benyamin-ln: جانا سخن از زبان ما می گویی. من هم با موارد متعددی در ویکی عربی برخورد داشته ام که برخی مدیران یا کاربران به همین سبک احتجاج می کنند که اینجا ویکی عربی است و سیاستهای ویکی انگلیسی برای خودش است. البته تنها این نیست. بعضی شان یک سری رفتارهای متعصبانه قومی و نژادی هم دارند (خاصه در مقالات سیاسی) که در مواردی به طور فاحش و واضح سیاستها را به راحتی نقض می کنند و یا یک فکت مشخص منبع دار موثق را که در همه زبانهای دیگر آن مقاله منتشر شده اما بر خلاف نظراتشان است، برنمی تابند و با برچسب زنی و تهمت و ... به کاربر (عموما کاربر ایرانی)، او را به حاشیه رانده و دیگران را نسبت به او بدبین ساخته و وی را از فعالیت در ویکی عربی منزجر می کنند. سایر مدیران هم یا نمی خواهند و یا در مواردی جرأت نمی کنند جلوی مدیر یا کاربر خاطی بایستند و جانب بی طرفی را نگه دارند.--عـموبـذ‍ر‍ی(☎) ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۲۴ (UTC)پاسخ
@Huji: بله ممنونم. در صفحهٔ بحث همان پروندهٔ متا، ریسه‌ای گشوده‌ام تا کسانی که سروکار با این ویکی دارند، عمق فاجعه را هم ببینند.
@Mbazri: حس درونی من هم همین است که چه ویکی آذری و چه ویکی عربی به کاربران ایرانی، حساسیت غیرعادی دارند که از سیاست‌های کشورهایشان نشأت می‌گیرد. در عوض کاربران ارمنی یا گرجی را که گاهی اوقات در ویکی انگلیسی می‌بینم، از همکاری با یک کاربر ایرانی استقبال می‌کنند. این به آن در :) Benyamin-ln (بحث) ۱۵ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۱۱:۵۱ (ایران) ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۲۱ (UTC)پاسخ
@Benyamin-ln و Mbazri: یک جوالدوز به خودمان بزنیم بعد یک سوزن به مردم. ما خودمان خیلی در ویکی‌پدیای فارسی عادلانه رفتار کرده‌ایم؟ مثلاً با اقلیت‌ها، با افغانی‌ها، یا با مذهبی‌های مسلمان؟ تجربهٔ زیستن در مکان‌های مختلف به من نشان داده که اتفاقاً فارسی‌زبانان (به‌ویژه ایرانیان) خیلی تبعیض‌گرا هستند، منتها چون خودشان هم مورد تبعیض هستند فقط روی دومی تمرکز می‌کنند و اولی را انکار می‌کنند. — حجت/بحث ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۰۳ (UTC)پاسخ
+1احمدگفتگو ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۳۳ (UTC)پاسخ
+1‏ --SalmanZ (بحث) ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۲۱ (UTC)پاسخ
@Huji: رفتار ما نیز ایده‌آل نیست و باید بهبود یابد اما به خاطر ندارم که از سوی مدیران ویکی‌پدیای فارسی، به کاربران با ملیت‌های غیرایرانی سختگیری‌های غیرمنصفانه و حتی غیرقانونی شده باشد. (تاکنون چنین چیزی رخ داده است؟) (هر چقدر که انتقادهای تند و تیز به مدیران ویکی‌پدیای فارسی داشته باشم اما نکات مثبت را نیز می‌بینم.) Benyamin-ln (بحث) ۱۶ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۱۷:۳۵ (ایران) ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۰۵ (UTC)پاسخ
@Benyamin-ln: من هم به خاطر ندارم. و اگر جز این بود احتمالاً پروژه را رها می‌کردم و می‌رفتم (همچنان که بالاتر عرض کردم). اما خواستم یک سوزن به خودمان بزنم (دفعهٔ پیش ضرب‌المثل را برعکس گفته بودم، ببخشید) — حجت/بحث ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۲۶ (UTC)پاسخ

کمک بسیار مهم

[ویرایش]

سلام ببخشید من مقالم رو دارن الکی بعد کلی زحمت پاک میکنن میخواستم کمکم کنید~~sihper~~— پیام امضای بدون پیوند متعلق به Sihper (بحثمشارکت‌ها) است.

پنهان‌گری

[ویرایش]

لطفا یک مبحث و پاسخ من که اشتباهی در وپ:راهنمایی گذاشته‌ام را پنهان کنید. IsahMasih Talk ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۰۱ (UTC)پاسخ

پیشتر توسط دیگری ✔Y انجام شدحجت/بحث ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۰۴ (UTC)پاسخ
سلام. خسته نباشید.
با توجه به گفت‌وگویم با ایشان، فکر کنم منظورشان فرونشانی بود؛ نشانی آی‌پی‌شان در آن ویرایش خاص مشخص است. احمدگفتگو ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۳۳ (UTC)پاسخ
✔Y انجام شدحجت/بحث ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۳۹ (UTC)پاسخ
خیلی ممنون از حجت عزیز و احمد عزیز. IsahMasih Talk ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۰۰ (UTC)پاسخ

ایلام

[ویرایش]

درود. از زمان محافظت مقالهٔ ایلام در سطح مدیران بیش از ۷ ماه گذشته است. با توجه به آشنایی‌تان به درگیری روی مقاله لطفاً اگر شرایطش وجود دارد سطح حفاظت را خودتان کاهش دهید. ممنون. Dalba ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۱۳ (UTC)پاسخ

✔Y انجام شدحجت/بحث ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۲۰ (UTC)پاسخ

فنجانی قهوه برای شما!

[ویرایش]
من برای قدردانی از پنهانی که کرده‌اید تشکر می‌کنم. IsahMasih Talk ‏۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۰۷ (UTC)پاسخ

ویرایشگر خودکار

[ویرایش]

درود؛ لطفاً وپ:وخد را بررسی کنید. با احترام--Arminsatari (بحث) ‏۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۴۷ (UTC)پاسخ

صفحه بحث

[ویرایش]

سلام. بحث کاربر:Iman00 همراه صفحهٔ کاربری حذف شده. Hanooz ‏۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۵۷ (UTC)پاسخ

خالی بود. اما به هر حال احیایش کردم. — حجت/بحث ‏۱۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۲۱ (UTC)پاسخ

تشکر و سؤال

[ویرایش]

سلام، بابت ساخت آمیک سپاسگزارم. تخصص موسیقایی ندارم، تئوری موسیقی را اصلاً نمی‌فهمم، و موسیقی سنتی را نیز جز معدود مواردی خاص، تقریباً گوش نمی‌دهم اما همواره سعی دارم که شنونده‌ای حرفه‌ای باشم. گاهی با دوستانم نیز دربارهٔ ملودی‌ها و تحریرهای ضعیف یا نهایتاً تکراریِ این روزها — که اغلب چنگی به دل نمی‌زنند — گپ می‌زنم. مقالهٔ تحریر را که خواندم، برایم سؤال شد که مفهوم «تحریر» مختص موسیقی فارسی و سبک سنّتی آن است؟ ارادت Benyamin-ln (بحث) ۲۰ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۰۰:۵۵ (ایران) ‏۱۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۲۵ (UTC)پاسخ

@Benyamin-ln: همچنان که در مقاله هم آمده، چنین ادعایی وجود دارد. یعنی برخی (مثل نلی کارون و داریوش صفوت) معتقدند که تحریر فقط مال موسیقی ایرانی است و هر موسیقی دیگری که از موسیقی ایران تأثیر گرفته باشد (مثل موسیقی آذربایجان یا عراق).
من خودم این را به این محکمی باور ندارم. دلیل شهودی‌ام این است که در موسیقی شرق دور هم چیزی شبیه آن شنیده‌ام و بعید است که این ناشی از انتقال هنری از شرق نزدیک به شرق دور باشد. همین‌طور است در موسیقی بومیان آمریکای جنوبی. دلیل تحقیقی‌ام هم این است که اگر خاطرتان باشد اصلاً این بحث از آنجا شروع شد که با واژهٔ intercalation و exclamation در نوشته‌های یک محقق غربی برخورد کردم (که بعداً فهمیدیم همان ترنم و تحریر است) و این که آن محقق غربی ادعایی راجع به «ساختن» این واژه‌ها نکرده نشان می‌دهد که چنین واژگانی در بین موسیقی‌شناسان غرب از پیش وجود داشته که این حدس را به وجود می‌آورد که حتی در موسیقی غربی هم پیشینه‌ای از تحریرها (ولو به شکلی متفاوت از آنچه ما امروز می‌شناسیم) وجود داشته باشد.
دست آخر این که ما از موسیقی ایران تا پیش از قاجار هیچ ثبت دقیقی (چه نت‌نویسی چه ضبط روی صفحه) نداریم در نتیجه خیلی نمی‌شود دانست که آیا تحریر امروزی چقدر با تحریری که فرضاً در دورهٔ صفویه به کار می‌رفته شبیه است، آیا اصلاً زمان صفویه تحریری در کار بوده، و ...) — حجت/بحث ‏۱۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۳۳ (UTC)پاسخ
همینش که بزرگواران فرموده‌اند که در هیچ نوع موسیقی دیگری وجود ندارد، برایم عجیب بود. آمدم بپرسم که مطمئن بشوم. با فرض پذیرش دیدگاه این پزوهشگران، هر خواننده‌ای که چهچهه بزند، نادانسته در حال ادای موسیقی سنتی ایرانی است؟ Benyamin-ln (بحث) ۲۰ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۰۱:۱۹ (ایران) ‏۱۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۴۹ (UTC)پاسخ
@Benyamin-ln: تا حدی این حرف قابل دفاع هست. اسنادی هست که نشان می‌دهد که در زمان هارون الرشید عباسی، چشم و هم‌چشمی باعث شد اسحاق موصلی زیر آب زریاب را بزند و نهایتاً یک زریاب از آندلس سر درآورد، قدم‌هایی در راستای اختراع سازی (عودِ پنج‌سیمه) بردارد که منتهی به شکل‌گیری گیتار امروزی شد. در نتیجه محتمل است که قسمتی از فرهنگ موسیقایی ایرانی/اسلامی/عربی (انتخاب با شما) هم در این خلال به موسیقی جنوب اسپانیا صادر شده باشد و روی چهچهه‌هایی که آوازه‌خوانان فلامنکوی اصیل به کار می‌بردند (و الان نسبتاً از مد افتاده) تأثیر گذاشته باشد. — حجت/بحث ‏۱۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۴۸ (UTC)پاسخ
✓ سرگذشتی جالب و جذاب است. متشکرم. Benyamin-ln (بحث) ۲۰ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۱۶:۳۸ (ایران) ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۰۸ (UTC)پاسخ

شادباش

[ویرایش]
شادباش خوبیدگی
به پاسِ همکاری‌تان با ویکی‌پدیا و خوب کردن مقالهٔ مکتب منتظمیه. امیدوارم مقاله برگزیده شود تا روی صفحهٔ اصلی ویکی‌پدیا نمایش یابد و به امید مقاله‌های خوب و برگزیدهٔ بیشتر از شما.
همچنین پیشنهاد می‌کنم جمله‌ای جذاب از مقاله را برای نمایش بر صفحهٔ اصلی در ویکی‌پدیا:آیا می‌دانستید که...؟/پیش‌نویس ثبت کنید. mOsior (بحث) ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۰۴ (UTC)پاسخ
@MOSIOR: متشکرم. الان روی آمیک کار می‌کنم. — حجت/بحث ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۴۲ (UTC)پاسخ

آمیک‌سنج

[ویرایش]

سلام. هنگام استفاده از آمیک‌سنج در مقاله آبشار ویکتوریا ابزار اعلام کرد آمیک در ویکی‌پدیا:آیا می‌دانستید که...؟/۲۰۱۹/هفته ۱۲ استفاده شده در حالی که در این هفته فقط پیوند دارد و مقاله اصلی نیست (آمیک در مورد آن نیست). برای این مسئله می‌شود فکری کرد؟ مثلاً فقط عنوان بولد‌شده را پیدا کند؟ mOsior (بحث) ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۵۹ (UTC)پاسخ

@MOSIOR: روشی که برای شناسایی موارد استفاده قبلی به کار می‌رود مبتنی بر یک پرسمان از رابط برنامه‌نویسی کاربردی مدیاویکی است که صرفاً این که یک صفحه به یک صفحهٔ دیگر پیوند دارد را نشان می‌دهد. می‌شود کد را پیچیده‌تر کرد تا برود ویکی‌متن آن صفحه را بگیرد و بررسی کند که آیا پیوند مربوطه پررنگ بوده یا نه اما این قدر مشکل نارایجی است که ارزش وقت گذاشتن ندارد. — حجت/بحث ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۲۸ (UTC)پاسخ

برچسب

[ویرایش]

درود، چرا مدت زیادی است که ویرایشهای من همگی برچسب برچسب: PHP7 دارند؟ Taddah (بحث) ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۰۵ (UTC)پاسخ

سلام. چون ویرایش‌های شما به سروری از سرورهای بنیاد ویکی‌مدیا رسیده که دارد نسخهٔ هفتم پی‌اچ‌پی را اجرا می‌کند. بنیاد در حال تغییر همهٔ سرورها از پی‌اچ‌پی نسخهٔ ۶ به ۷ است و چون این کار تدریجاً رخ می‌دهد سعی می‌کند که تاریخچه‌ای از این که کدام ویرایش با کدام نسخه ثبت شده را نگاه دارد تا در بررسی سرعت سرور و ... استفاده کند. — حجت/بحث ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۰۸ (UTC)پاسخ

بررسی بستن

[ویرایش]

سلام، حجت جان لطفاً اگر برایتان مقدور است بستن این کاربر را بررسی بفرمایید، من در تام نوشتم ولی کسی پاسخی نداده است. سپاس فراوان.Keshtgar (بحث) ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۳۰ (UTC)پاسخ

✓ باز شد — حجت/بحث ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۳۲ (UTC)پاسخ

کمی توت‌فرنگی برای شما!

[ویرایش]
آمیک تولدت مبارک را فراموش کرده بودم. ممنون که خودتان مقاله را گسترش دادید تا به حدنصاب برسد. ایشالا تولدتون توت‌فرنگی میل کنید :)))) Benyamin-ln (بحث) ۲۱ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۰۰:۵۶ (ایران) ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۲۶ (UTC)پاسخ
@Benyamin-ln: ممنون! سؤال اینجاست که اگر کسی در فرنگ زندگی کند آیا به این میوه می‌گوید توت‌فرنگی، یا فقط می‌گوید توت؟! — حجت/بحث ‏۱۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۳۸ (UTC)پاسخ
اگر خون آریایی در رگ‌هایش باشد، در خودِ فرنگ هم به این میوه، توت‌فرنگی خواهد گفت Benyamin-ln (بحث) ۲۱ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۱۴:۳۰ (ایران) ‏۱۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۰۰ (UTC)پاسخ
@Benyamin-ln: تک‌تیر! — حجت/بحث ‏۱۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۲۷ (UTC)پاسخ

en:North_Carolina_Tar_Heels_women's_soccer

[ویرایش]

سلام به نظر شما بهترین عنوان برای ایجاد مقاله فوق چه می شود برگزیدMSes T / C ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۳۸ (UTC)پاسخ

تیم فوتبال زنان تار هیلز کارولینای شمالی. تار هیلز را به نظرم بهتر است ترجمه نکنیم. ترجمه‌اش می‌شود پاشنه‌قیری. — حجت/بحث ‏۱۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۳۹ (UTC)پاسخ

Epub

[ویرایش]

درود حجت عزیز! امیدوارم خوب باشید. پس از مدتها برای پرسش درخصوص فرمت Epub در Ebookها مزاحم شما شدم⁦:-)⁩ دادن ارجاع دقیق به این کتابها که با تغییر سایز نوشته شماره صفحه تغییر می‌کنه، چطوره؟ انسان‌دوست⁦ (بحث) ‏۱۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۱۱ (UTC)پاسخ

@Philanthropist Hu: به نظر من Epub نسخهٔ خوبی برای استفاده به عنوان مرجع نیست (به همان دلیلی که گفتید). نسخه‌هایی مثل PDF که شماره صفحه دارند بهتر هستند. یا این که نسخهٔ چاپی را گیر بیاورید. — حجت/بحث ‏۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۲۱ (UTC)پاسخ
حجت عزیز؛ Epub به تازگی خیلی خیلی فراگیرتر شده، بعلاوه فروش این فرمت از کتاب توسط اپ‌های فروش کتاب مرسوم‌تر از PDF است؛ بهتر نیست برای استفاده از این فرمت کتاب، اجماعی توسط اعضای ویکی حاصل شود؟
مثلاً می‌توان سایز نوشته خاصی را با اجماع تعیین کرد تا شماره صفحه در آن سایز از Epub استفاده گردد...
و البته اطلاعات Epub نیز ذکر گردد. انسان‌دوست⁦ (بحث) ‏۱۴ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۰۷ (UTC)پاسخ
@Philanthropist Hu: ما در این بحث نه تنها هستیم نه پیشتاز. قبل از ما خیلی‌ها به این فکر کرده‌اند اما راه حل قطعی طرح نشده‌است و به نظر من بهتر است که راه حل قطعی توسط متخصصین (سازندگان شیوه‌نامه‌های ارجاع) طرح شود.
این را هم ببینید؛ وبلاگ APA توصیه کرده که در مورد کتاب‌های الکترونیکی سراغ آن‌هایی (مثل کتاب‌های نسل جدید کیندل) بروید که شمارهٔ صفحهٔ واقعی دارند. همچنین به این بند از راهنمای APA ارجاع شده که در آن گفته که اگر مطلبی شماره صفحه ندارد شمارهٔ پاراگراف را بدهید (اگر مشخص است، یا اگر می‌توانید از اول مطلب پاراگراف‌ها را دانه دانه بشمارید) و اگر نه، عنوان بخشی که مطلب در آن است را بدهید (مثلاً «فصل دوم، بخش فلان»). — حجت/بحث ‏۱۴ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۲۲ (UTC)پاسخ
سپاس از شما⁦:-)⁩ انسان‌دوست⁦ (بحث) ‏۱۴ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۳۱ (UTC)پاسخ

دادن نظر سوم و نظارت بر تغییرات ایجاد شده در مقاله مسکن مهر

[ویرایش]

درود، جناب حجت. لطفا در مقاله مسکن مهر وارد شده و نظر سوم بدهید تا این مقاله که برچسب جانبداری دارد کمی خنثی سازی شود و از جنگ ویرایشی پرهیز شود. -- Mortezarahimi3rd (بحث) ‏۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۳۱ (UTC)پاسخ

@Mortezarahimi3rd: لطفاً در وپ:نظر سوم مطرح کنید؛ من در حال حاضر فرصت رسیدگی ندارم. — حجت/بحث ‏۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۲۳ (UTC)پاسخ


صفحه

[ویرایش]

سلام این صفحه را به چه صورت می‌شود در ویکی انگلیسی ساخت

User:اصلاحگر رده ویکی/common.js اصلاحگر رده ویکی (بحث) ‏۱۴ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۳۴ (UTC)پاسخ

با رفتن به زبانهٔ ویرایش. اما توجه کنید که حساب شما در ویکی‌پدیای انگلیسی وجود ندارد. در قدم اول باید حساب‌تان را سراسری کنید تا در تمام ویکی‌پدیاها وجود داشته باشد. — حجت/بحث ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۳۹ (UTC)پاسخ


سئوال

[ویرایش]

سلام و ادب، خیلی خوشحالم که صفحه شما رو پیدا کردم، از مطالبی که در صفحه تان نوشته بودید یا لینک کرده بودید خواندم و برایم جالب و مفید بود. فکر نمی کردم کسی مثل شما در ویکی فارسی وجود داشته باشد. می شود در مورد موضوعاتی که به نظرم برای ساخت مقاله می رسد ولی در مورد سرشناسی آن تردید دارم یا نیاز به مشورت دارم روی شما حساب کنم، یا همین جا به طور کلی سئوال کنم یا به صفحه تمرینم که مطالب مربوط به مقاله رو جمع کردم شما رو ارجاع بدم؟ در هر صورت از آشنایی با کاربری مثل شما بسیار خوش حالم و برایتان آرزوی موفقیت در زندگی واقعی (نه فقط ویکی) دارم.--DRIS92 (بحث) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۲۳ (UTC)پاسخ

@DRIS92: لطف دارید! به نظرم اگر در پیش‌نویس مقاله‌ای بنویسید و بعد از من درخواست کنید بررسی کنم بهتر است. البته من فقط در چند حوزه تخصص دارم و هر جا از توانم خارج بود سعی می‌کنم شما را به کاربر دیگری (یا روال دیگری)‌ ارجاع بدهم. — حجت/بحث ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۲۲ (UTC)پاسخ


برگردان

[ویرایش]

سلام بخش لید مقاله en:Alexander Kemurdzhian را به صورت ترجمه نمودم به نظرتان چطور است.


به عنوان مهندس-طراح ارشد در VNIITransMash، نخستین سطح‌نورد (سطح‌نورد لونوخود شوروی) را برای کشف دنیاهای دیگر طراحی نمود. این کار وی را به عنوان بنیانگذار علم مهندسی مکانیک فناوری ترابری فضایی بدل نمود.


As chief engineer-designer at the VNIITransMash, he designed the first rovers to explore another world - the Soviet Lunokhod rovers making him the founder of the space transport machine-engineering science.

MSes T / C ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۲۲ (UTC)پاسخ

در بالا دو کلمه اضافه کردم و یک کلمه خط زدم (قرمز) — حجت/بحث ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۳۴ (UTC)پاسخ

اجرای خصوصی

[ویرایش]

سلام و وقت شما به خیر. چشم شیطان کر! ماشاءالله صفحه کاربریتان مملو از نشان‌های برگزیدگی مقالات موسیقایی است که حتماً نشان از اهتمام و علاقه‌تان به موسیقی سنتی و ایرانی است. من البته بیشتر مخاطب موسیقیم؛ تا حدی هم به دستگاه‌های موسیقی عربی شناخت دارم. با موسیقی سنتی فارسی هم گاه‌گاه اگر فرصتی دست دهد، در خلَوات حال و هوایی عوض می‌کنم. اجرای خصوصی‌ای را خیلی وقت پیش از مرحوم لطفی در بیات اصفهان شنیده بودم و لذت فراوان از آن برده بودم. خواستم آن را تقدیمتان کنم. مرحوم لطفی بعد از غوغایی که تو این اجرا می کنه، به حضار می گه: «ببخشید»، سایه هم که در این اجرا حضور داشته، تحت تأثیر حال و هوای اون به لطفی می گه: «آقای لطفی! چه مرگته این‌طوری ساز زدی؟!» :)) البته با سابقه پررنگی که حضرتعالی در کندوکاو موسیقی ایرانی دارید، احتمال می‌دهم حتماً آن را شنیده باشید. به هر حال اگر شنیده‌اید که نوش جان، اگر هم نه که میل بفرمایید. --عـموبـذ‍ر‍ی(☎) ‏۱۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۲۹ (UTC)پاسخ

سپاسگزارم. — حجت/بحث ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۲۵ (UTC)پاسخ

حذف مقاله طایفه جهان تیغ

[ویرایش]

درخواست احیای مقاله طایفه جهان تیغ را دارم روند حذف کردن مقاله طایفه جهان تیغ و محافظت در برابر ایجاد مجدد آن توسط شما ممکن است ناشی از احساسات ناسیونالیستی یا غرض ورزی نسبت به این طایفه بزرگ باشد بنده مقاله های طایفه های دیگر را هم بررسی کردم و علی رقم ناهماهنگی با سیاست های ویکی پدیا حذف نشده اند... عجیب نیست که شما فقط اقدام به حذف این مقاله کردید؟ طایفه جهان تیغ شامل چندین هزار از هم وطنان ساکن سیستان عزیز و گلستان و مازندران و کرمان و جای جای کشور ایران هستند شما با این حذف ناجوانمردانه باعث ناراحتی افراد این طایفه بزرگ شدید با تشکر از شما امیدوارم بررسی کنید 5.200.226.131 ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۰۷ (UTC)پاسخ

من به ۵۰۰ مورد حذف اخیری که انجام دادم نگاه کردم و اثری از صفحه‌ای که راجع به طایفهٔ جهان تیغ باشد نیافتم. اولاً فکر کنم که اشتباه گرفته‌اید و حذف کار من نبوده. دوم این که به من تهمت «احساسات ناسیونالیستی یا غرض ورزی نسبت به این طایفه» زدید؛ خیلی روشن بگویم با تهمت زدن کارتان در ویکی جلو نمی‌رود. بماند که تهمت زدنتان نشانی از شخصیت‌تان هم هست.
امیدوارم که افراد این طایفهٔ بزرگ از این که چنین شخصیت نازلی دارد سعی می‌کند ازشان دفاع کند هم ناراحت باشند. — حجت/بحث ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۲۸ (UTC)پاسخ

شکایت سلف بروموشن از من

[ویرایش]

درود، سلام باز بودن این شکایت در تابلوی اعلانات مدیران من را ناراحت کرده و احساس نقض حریم خصوصی دارم. لطفا زودتر رسیدگی کنید. نمی دانم چرا باید از بین این همه کاربر با من اینطور برخورد شود. ابوالقاسم رجبی (بحث) ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۱۷:۰۸ (ایران) ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۳۸ (UTC)پاسخ

شرمنده، حضورم در ویکی کمی کمرنگ است. الان تام را دیدم و شکایتی از شما ندیدم. در بایگانی ماه جاری هم نیافتم. در مواردی که درخواستی مثل این را در صفحهٔ بحث من مطرح می‌کنید لطفاً پیوند دقیق هم ارائه کنید. — حجت/بحث ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۳۱ (UTC)پاسخ
شکایت به تابلو اعلانات مدیران برگشت، لطفا نظر بدهید. ابوالقاسم رجبی (بحث) ۲۷ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۰۱:۰۴ (ایران) ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۳۴ (UTC)پاسخ
لطفا شما هم اعلام موضع کنید. عمل به مفاد علم ۲.۰ در ویکی از نظر شما غیر اخلاقی است؟ ابوالقاسم رجبی (بحث) ۱ مرداد ۱۳۹۸، ساعت ۱۷:۵۳ (ایران) ‏۲۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۲۳ (UTC)پاسخ

درخواست مشاهده مقاله پیش نویس

[ویرایش]

با عرض سلام و وقت بخیر

اگر امکان دارد مقاله پیش نویس با عنوان محمدرضا سنگری را مشاهده بفرمایید، به نظرتان انتشار این مقاله درست است یا خیر، یعنی سرشناسی آن از جهت، افراد خلاق و نویسندگان احراز می شود، با توجه به جایگاه این نویسنده در جریان ادبیات عاشورایی و ادبیات انقلاب اسلامی و همچنین ادبیات دفاع مقدس، چه مرجع بودن آثارش و چه استفاده از نظرات وی برای داوری و نقد آثار مختلف در این موضوعات. در مورد سرشناسی کتاب ها دیدم که منبع درسی بودن یکی از ملاک ها بود، ولی در مورد افراد نویسنده این ملاک صریحا وجود نداشت هر چند اشاره شده که همتایان و اخلاف به وی زیاد ارجاع و اشاره کنند. با توجه به مولف کتب درسی مدارس بودن و همچنین یکی از کتب وی منبع درسی دانشگاهی راجع به ادبیات دفاع مقدس است، آیا این ملاک سرشناسی نیست؟--DRIS92 (بحث) ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۱۷ (UTC)پاسخ

معیار سرشناسی دانشگاهیان را نیز الان دیدم. از میان معیارهای آن نیز به نظر می تواند سرشناس باشد. معیار 4 در توضیحش گفته اثر وی به عنوان مبنایی برای یک درس در مؤسسات متعدد آموزش عالی باشد.، متاسفانه این معیارهم اختصاص به دانشگاه دارد و به مدرسه تعمیم داده نمی شود. DRIS92 (بحث) ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۳۷ (UTC)پاسخ

@DRIS92: لطفاً وقتی به یک صفحه اشاره می‌کنید پیوندی هم به آن ارائه کنید، مثلاً این شکلی: پیش‌نویس:محمدرضا سنگری
برای اطلاعات بیشتر راهنما:پیوند عنوان‌دار را هم ببینید.
در مورد این پیش‌نویس هم کمی صبور باشید تا بررسی کنم. — حجت/بحث ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۳۲ (UTC)پاسخ
@DRIS92: این دقیقاً یکی از حوزه‌هایی است که من آشنایی کافی ندارم که کدام جایزه معتبر است یا نه و پیشنهادم این است که از کاربر:Sa.vakilian نظر بخواهید — حجت/بحث ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۰۱ (UTC)پاسخ
از پیشنهاد شما سپاسگذارم، --DRIS92 (بحث) ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۲۳ (UTC)پاسخ

قطع دسترسی

[ویرایش]

سلام، خسته نباشید.

الآن دیدم کاربر:Amiwtt7 توسط شما بسته شده به‌علت ویژه:تفاوت/26495483. فکر کنم سوءتفاهم شده؛ من همان زمان که این درخواست آن‌جا بود جست‌وجویی انجام دادم و الآن هم دوباره؛ آن آهنگ‌ها، علی‌رغم نامشان، واقعاً نام آهنگ‌های امیر تتلو هستند. یک نکته دیگر هم این که فکر کنم در نسخه‌های آخر بحث:امیر تتلو تجدیدنظر لازم است. احمدگفتگو ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۳۶ (UTC)پاسخ

@Ahmad252: با سلام ببخشید دخالت می‌کنم در مورد قطع دسترسی کاربر، مدیر نیستم و با سیاست‌های مدیریتی آشنا نیستم که نظر بدهم که قطع دسترسی درست بود یا درست نبود ولی به نظرم اسم آن آهنگ باید حذف شود به دور از ادب است. ما از کاربران ویکی می‌خواهیم وپ:نزاکت را رعایت کنند، اما به نظرم این چیز غیر قابل قبول است که از کاربران ادب و نزاکت انتظار داشته باشیم ولی در مقاله‌ها مطالبی به دور از ادب وجود داشته باشد. با احترام مصطفی۲۰ (بحث) ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۰۸ (UTC)پاسخ
@مصطفی۲۰: کل این موضوع که آیا فهرست آهنگ‌های امیر تتلو باید در صفحه‌اش بیاید یا نه برای من جای سؤال دارد؛ اما اگر قرار است بیاید همه را بیاوریم. این قضیه با نزاکت فرق دارد؛ اسم آن آهنگ را اگر یکی از کاربران خطاب به کاربر دیگری می‌گفت قطعاً نقض نزاکت بود ولی الآن نام آهنگ است و، مثل خیلی صفحاتی که حاوی چنین عباراتی هستند، ما هم نمی‌توانیم گزینشی انتخاب کنیم (اصطلاحاً سانسور کنیم). اوایل تصور می‌کردم اسم آهنگ ممکن است «می‌میری نگی» باشد چون بعضی وبگاه‌ها این‌طور درج کرده‌اند؛ ولی ظاهراً همانی‌ست که نوشته‌اند.
البته روی این موضوع می‌توان بعداً هم بحث کرد؛ الآن موضوع اصلی و دارای فوریت بندایش بی‌پایان ایشان است. احمدگفتگو ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۱۳ (UTC)پاسخ
@Ahmad252: با سانسور نکردن موافقم. پس یعنی بنده از صحبت شما به این صورت برداشت کنم که اگر برای مثال کاربری آن اسم آهنگ را برای مثال بدون اینکه به کاربری دیگر بگوید برای مثال در صفحه کاربری خود قرار دهد پس مشکلی نیست؟ مصطفی۲۰ (بحث) ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۲۷ (UTC)پاسخ
@مصطفی۲۰: بستگی دارد. اگر کاربری این را با هدف خودِ نام آهنگ قرار دهد (و عقل سلیم نتواند هیچ معنی بد، حملهٔ شخصی، توهین یا چیزی از آن برداشت کند) از نظر من مشکلی ندارد این را در صفحهٔ کاربری‌اش بگذارد (هرچند که چنین چیزی از لحاظ عملی تقریباً غیرممکن است)؛ ولی اگر اتفاق نظری وجود دارد که او این را با قصد خاصی در صفحه‌اش قرار داده (مثلاً این که نیش و کنایه‌ای غیرمستقیم بزند یا به‌نحوی حملهٔ شخصی انجام دهد) از نظر من اشکال دارد و از اهداف صفحه‌های کاربری نیست (فارسی). احمدگفتگو ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۳۳ (UTC)پاسخ
@Ahmad252: البته این نظراتی که می‌گویم بدون در نظر گرفتن سیاست‌ها و قوانین و حالت نظر شخصی می‌گویم که برای مثال فرض کنید یک خواننده کم‌سن یا به هر حال هر خواننده‌ای وارد صفحه می‌شود مقاله را می‌خواند و به چنین نام زننده‌ای برخورد می‌کند به نظرتان حالا به دور از سیاست‌ها و قوانین، چنین اتفاقی بد نیست؟
@مصطفی۲۰: خب چنین مسئله‌ای برای خیلی از مقاله‌های ما، مخصوصاً مقاله‌هایی که موضوعاتی دارند که برای افراد بزرگسال مناسب است، جاری‌ست و همان ویکی‌پدیا:تکذیب‌نامهٔ محتوا و وپ:سانسور است که داریم. البته خط قرمزهایی هم وجود دارند که بر این مورد خاص جاری نمی‌شوند. در واقع، درست است که بخش‌هایی از محتوای دانشنامهٔ ویکی‌پدیا برای گروهی از مخاطبان، چه از نظر سنی و چه عقیده، مناسب نیست، ولی این چیزی‌ست که سیاست‌ها و رهنمودها، در واقع اجتماع، مشخص کرده‌اند. احمدگفتگو ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۴۶ (UTC)پاسخ
@Ahmad252: به هر حال نمی‌دانم شاید این نوع برخورد بنده در مورد این مقاله ناشی از تازه‌کار بودنم و عدم تسلط کامل به ویکی باشد!!! مصطفی۲۰ (بحث) ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۵۰ (UTC)پاسخ
@Ahmad252: حق با شماست و بستن از طرف من اشتباه بود. باز کردم. — حجت/بحث ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۵۸ (UTC)پاسخ

برگردان (۲)

[ویرایش]

سلام سمت زیر به فارسی چه می شود

2014–2016—Member of the board adjacent to the ministry of RA Science and Education

board adjacent


MSes T / C ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۴۵ (UTC)پاسخ

board adjacent یک ترکیب نیست. adjacent ابتدای یک عبارتی وصفی (صفت) است؛ کل عبارت وصفی adjacent to the ministry of RA Science and Education است. ترجمه‌ای حدودی چنین می‌شود: عضو هیئتِ نزدیک به وزارت RA Science and Education (نمی‌دانم آن وزارت اسمش چه ترجمه‌ای می‌شود). — حجت/بحث ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۱۹ (UTC)پاسخ
RA مخفف جمهوری ارمنستان است. Benyamin-ln (بحث) ۲۸ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۱۲:۴۴ (ایران) ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۱۴ (UTC)پاسخ

پارامتر سال

[ویرایش]

سلام. لطفاً این را بررسی کنید: بیات، عزیزالله (۲۵۳۶). کلیات تاریخ و تمدن ایران پیش از اسلام. دانشگاه ملی ایران. تاریخ وارد شده در |سال= را بررسی کنید (کمک)

برای سال‌هایی که تاریخ شاهنشاهی دارند اشکال ایجاد می‌شود. ممنون درفش کاویانی (بحث) ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۱۳ (UTC)پاسخ

@Darafsh: بله خبر داریم. خاطرم هست که با کاربر:Mensis Mirabilis بحث کردیم که یک پارامتر به اسم «سال-نادرست» یا «تاریخ-نادرست» اضافه کنند که با قرار دادن مقدار «بله» این خطاها را پنهان کند. اما یادم نیست که اضافه کردش یا نه. — حجت/بحث ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۱۷ (UTC)پاسخ
این بود :-). من آن موقع بی‌خیال این موارد شدم (تعدادشان خیلی کم است). سعی می‌کنم زودتر امکان فرونشانی را اضافه کنم. ‏ — Mensis Mirabilis (بحث) ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۴۲ (UTC)پاسخ

سلام

[ویرایش]

سلام حالتان خوب است؟ ببخشید بنده کاربری تازه‌کار هستم، می‌توانم شما را در ویکی‌پدیا الگوی خود قرار داده و همچنین اگر مشکلی، پرسشی بود به شما مراجعه کنم؟ ارادتمند مصطفی (بحث) ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۲۰ (UTC)پاسخ

متوجه چیزی که راجع به الگو گفتید که نمی‌شوم. اما هر جور صلاح می‌کنید همان کنید. سؤال هم بپرسید و جسور باشید. — حجت/بحث ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۲۰ (UTC)پاسخ
منظورم این بود جسارت کنم و شما به عنوان الگوی خود انتخاب کنم. ارادتمند مصطفی (بحث) ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۱۴ (UTC)پاسخ
@Mostafash020: آهان از نظر الگو (سرلوحه) بودن. بنده خیلی تفحه‌ای نیستم که بخواهم الگوی کسی باشم. اما این را هم می‌دانم که برای الگو انتخاب کردن دیگری از او نیازی نیست اجازه بگیرید. — حجت/بحث ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۴۱ (UTC)پاسخ
البته بیشتر هدف من از گفتن این بود که بدانید در ویکی محبوب هستید و کارتان در ویکی خوب است و باعث انرژی مضاعف برای شما بشود بنده هم مشارکت‌های شما را دیدم که چنین گفتم. با احنرام مصطفی (بحث) ‏۲۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۲۵ (UTC)پاسخ

مجوز، ضروری یا غیرضروری؟

[ویرایش]

سلام، خسته نباشید.

دقیقاً نمی‌دانم بحث‌های اخیر در خصوص برچسب‌زنی به نگاره‌های برگزیده در ویکی‌پدیای فارسی در ویکی‌انبار را دنبال کرده‌اید یا خیر. به‌طور خلاصه، قرار شد که ربات من به این نگاره‌ها برچسب برگزیدگی بزند. پس از انجام کار، من متوجه دو مشکل شدم؛ اول حدود سیصد نگاره که برگزیده نبودند و برچسب خورده بودند (که واگردانی کردم) و دوم نگاره‌هایی که الگوی {{برگزیده شد}} یا {{برگزیده نشد}} را نداشتند و فقط از متن استفاده می‌کردند. من این دو الگو را تغییر دادم که برای نگاره‌ها، رده اختصاصی درج کنند و ردگیری راحت‌تر شود. برای مواردی که الگو ندارند (فکر می‌کنم باید حدود هزاروپانصدتا باشند)، با وخ جایگزین می‌کنم که رده‌دار شوند. حالا پرسشم اینجاست که با توجه به جزئی‌بودن این ویرایش‌ها، آیا نیازی به گرفتن مجوز برایش هست (تعدادی انجام دادم که در ویژه:مشارکت‌ها/AhmadWikiBot هست)؟ احمدگفتگو ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۰۸ (UTC)پاسخ

به نظر من، بله. — حجت/بحث ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۴۱ (UTC)پاسخ
ممنون. انجام شد. احمدگفتگو ‏۲۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۴۳ (UTC)پاسخ

گمخ زاون قوکاسیان

[ویرایش]

سلام لطفا گمخ خود را با خلاصه "انصراف کاربر نامزدکننده برای بررسی دقیق تر در زمان آینده" ببندید با تشکرMSes T / C ‏۱۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۲:۴۳ (UTC)پاسخ

✔Y انجام شدحجت/بحث ‏۲۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۱۸ (UTC)پاسخ

کازرون

[ویرایش]

درود. یک کاربر به نام Ahmadrizo شروع به خرابکاری‌های گسترده قومی و نژادی در صفحه کازرون کرده، از جمله حذف مطالب مقدمه پیج و افزودن مواردی که ضرورتی در بخش مقدمه ندارد (به اصطلاح برای تخریب شهر) خواهش میکنم جلویش را بگیرید. با تشکر Parham721 (بحث) ‏۲۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۵۶ (UTC)پاسخ

هفت دستگاه موسیقی ایرانی

[ویرایش]

درود، لطفاً این نوشته را مطالعه و راهنمایی کنید که آیا درست است تا ادامه دهم؟ من با سیاست و شیوِهٔ مقاله‌ها در مورد آلبوم آشنایی ندارم. این نوشتار کپی بروشور آلبوم اول از ده آلبوم موجوداست. با توجه به اهمیت این مجموعه، راهکار را چگونه می‌بینید؟ سپاسگزارم. --بزرگمهر (بحث) ‏۲۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۱۷ (UTC)پاسخ

@MBozorgmehr: زیادی وارد جزئیات شده‌اید. این که چه گوشه‌هایی از کدام دستگاه نواخته می‌شود برای مقاله لازم نیست. چیزی که لازم است مروری بر محتوای کلی آلبوم، تاریخچهٔ ساختش، بازخوردی که در جامعه و یا نزد منتقدان داشته و مسائل دیگر از همین دست است. کیتی هادسن (آلبوم) و جانوران (آلبوم پینک فلوید) دو نمونه از مقاله‌های خوب آلبوم موسیقی هستند (وپ:مخ#آثار موسیقی را هم ببینید). — حجت/بحث ‏۲۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۵۶ (UTC)پاسخ

روش

[ویرایش]

سلام آیا روشی وجود دارد که بشود به صورت دایمی جلوی فعالیت یک شخص را در دانشنامه گرفت کاربر با ایجاد زاپاس مختلف اقدام به پر نمودن تاریخچه مقالات / جنگ ویرایشی و در نهایت افزودن پی در پی اطلاعات اشتباه به تعداد زیادی مقاله بوده‌است کاربر هر با بسته شدن یک حساب یک حساب جدید نموده‌است گاهی در یک روز دو تا سه حساب آخرینش مورد زیر است

https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکت‌ها/Internet_horn

لیست حساب‌های پیشینش

https://fa.wikipedia.org/wiki/رده:سوءاستفاده‌کنندگان_از_حساب‌های_کاربری_زاپاس/MA.Artist

MSes T / C ‏۲۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۵۲ (UTC)پاسخ

متأسفانه نه. باید مبارزه کرد تا دلسرد شود و دانشنامه را رها کند. — حجت/بحث ‏۲۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۳۳ (UTC)پاسخ

درخواست

[ویرایش]

درود بر جناب دیوانسالار. متوجه شدم ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/آچمز (مجموعه تلویزیونی) را جمعبندی فرموده‌اید، لکن آنچه در توضیح آن قرار داده‌اید را درک نکردم: «حذف شود. اجماعی برای حذف حاصل نشد.»؟ آیا حذف نرم انجام داده‌اید یا سهواً اینگونه شده‌است؟ با احترام--Mahdi Mousavi (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۴:۰۶ (UTC)پاسخ

اشتباه در استفاده از ابزار جمع‌بندی بود. اصلاح شد — حجت/بحث ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۲۵ (UTC)پاسخ
درود. سپاس از پاسخگویی شما جناب دیوانسالار Mahdi Mousavi (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۱۲ (UTC)پاسخ

درخواست برای حذف سریع

[ویرایش]

مقاله "کشتار و جنایت علیه بشریت انجام شده توسط جمهوری اسلامی ایران" خلاف معیار های ویکی پدیاست. و بی طرف نیست لطفا مدیران ویکی پدیا حذف شود FATEMEH2884 (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۳۷ (UTC)پاسخ

لطفا توسط مدیران ویکی پدیا حذف شود FATEMEH2884 (بحث) ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۳۸ (UTC)پاسخ

@FATEMEH2884: بالای صفحهٔ بحث من را خواندید؟ لطفاً به وپ:تام مراجعه کنید. یا این که به صفحه برچسب {{حذف سریع}} بزنید و صبر کنید تا مدیران رسیدگی کنند. — حجت/بحث ‏۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۲۴ (UTC)پاسخ

این صفحه چرا این ریختی شد با افزودن الگو:سانسور؟!

[ویرایش]

سانسور شد؟! این: در موقعیت تئاتر و سینما. Salarabdolmohamadian (بحث) ‏۲۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۱۲ (UTC)پاسخ

@Salarabdolmohamadian: زیاد مقاله را (از نظر چیدمان) شلوغ کرده‌اید. به نظر من الگوی سانسور اینجا مستقیماً مربوط نیست و بهتر است برداشته بشود. — حجت/بحث ‏۲۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۱۴ (UTC)پاسخ

دبک

[ویرایش]

سلام حجت عزیز، ویکی‌پدیا:درخواست بازرسی کاربر/ژوئیهٔ ۲۰۱۹/GTVM92 جمع‌بندی شده اما زاپاس‌های شناسایی شده توسط جناب کاربر:Ladsgroup بسته نشده‌اند. با احترام Babooneh 🌼 ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۴۲ (UTC)پاسخ

@Babooneh: به خودشان متذکر می‌شوید لطفاً؟ — حجت/بحث ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۰۰ (UTC)پاسخ
دفعه پیش که به ایشان متذکر شدم ویژه:تفاوت/26599624 شما زحمتش را متقبل ویژه:تفاوت/26602740 شدید :))
در ریسه پینگشان کردم، امید که ببینند و اگر ضرورتی دارد زاپاس‌ها را ببندند. Babooneh 🌼 ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۲۱ (UTC)پاسخ
چون بار قبل من کار ایشان را به جایشان انجام دادم دلیل نمی‌شود که هر بار چنین کنیم :) — حجت/بحث ‏۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۰۵ (UTC)پاسخ
سلام، جسارتاً دبک را شما بسته‌اید و گمان می‌کنم که شما در حال بازرسی بودید. Benyamin-ln (بحث) ۴ مرداد ۱۳۹۸، ساعت ۱۸:۳۶ (ایران) ‏۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۰۶ (UTC)پاسخ
@Benyamin-ln: من صرفاً بایگانی‌اش کردم (خیلی منشی‌طور) — حجت/بحث ‏۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۱۵ (UTC)پاسخ

en:Special:Permalink/872425189

[ویرایش]

سلام در مقاله فوق یک جمله است نمی دانم به چه صورت به فارسی برگردان صورت گیرد:

There were 75 constituency seats and 56 elected on a national basis using proportional representation

MSes T / C ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۳۷ (UTC)پاسخ

توضیحش را با کمک en:2017 Armenian parliamentary election می‌شود فهمید. در انتخابات مجلس ارمنستان، کل کرسی‌های مجلس به دو دسته تقسیم می‌شوند: یک سری بر اساس حوزهٔ انتخابی (constituency) تکلیفشان مشخص می‌شود (یعنی در هر حوزهٔ انتخاباتی از بین تمام نامزدهای آن حوزه، یک نفر که بیشترین رأی را داشت برندهٔ آن کرسی مجلس می‌شود). سری دوم به صورت ملی (national) تعیین تکلیف می‌شوند به این معنی که مردم به جای این که به یک نامزد رأی بدهند، به یک حزب رأی می‌دهند و بعد هر حزبی بر حسب درصد آرایش در کل کشور، کرسی مجلس به دست می‌آورد.
در ایران برای انتخابات مجلس ما تمام کرسی‌ها را به روش اول (بر اساس حوزهٔ انتخابی) پر می‌کنیم چون انتخابات حزبی نداریم.
در آمریکا انتخابات ریاست جمهوری به صورت حزبی انجام می‌شود اگر چه خیلی مردم ایران را نمی‌فهمند، یا دانسته حرف غلط را می‌زنند که «به اوباما رأی دادم»؛ اما در خودِ برگهٔ رأی چیزی که بهش رأی داده می‌شود «حزب دموکرات» است که جلویش توضیح داده شده که این سری نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری و معوانش، اوباما و بایدن هستند.
در ارمنستان ترکیبی از این دو روش برای انتخابات مجلس استفاده می‌شود.
لذا ترجمهٔ جملهٔ شما چنین خواهد بود: در این انتخابات ۷۵ کرسی بر اساس حوزه‌های انتخاباتی به رأی گذاشته شدند و ۵۶ کرسی نیز به صورت ملی به رأی گذاشته شدند که گروه اخیر به تناسب آرای احزاب مختلف پر شدند. — حجت/بحث ‏۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۱۵ (UTC)پاسخ

تشکر توضیحات جالب و کامل بود که با ارجاع به انتخابات پیشین سیستم های انتخاباتی سه کشور را نیز توضیح دادید There were 75 constituency seats and 56 elected on a national basis using proportional representation چون این جمله ناروشن و گنگ بود سردرنمی آوردم انتخابات پارلمانی 2018 ارمنستان دومین دوره در سیستم جدید پس از همه پرسی و تغییر قانون اساسی جدید در سال 2015 صورت گرفته است MSes T / C ‏۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۲۹ (UTC)پاسخ

کمک در اصلاح شدن مقالهٔ مار

[ویرایش]

درود؛ استاد گرامی، مقالهٔ مار را تا حدی اصلاح کردم ولی هنوز کار دارد. لطفاً عکس‌ها را ذکر نمائید و بگویید که چه ایراداتی دارند. با احترام--Arminsatari (بحث) ‏۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۱۴ (UTC)پاسخ

درود؛ لطفاً جواب مرا هم بدهید. ارادتمند شما--Arminsatari (بحث) ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۲۷ (UTC)پاسخ
باید مقاله را بخوانم که زمان نیاز دارد. هنوز فرصت نکرده‌ام. صبور باشید. — حجت/بحث ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۱۶ (UTC)پاسخ
درود؛ تشکر بسیار. Arminsatari (بحث) ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۰۹ (UTC)پاسخ

بارگزاری تصاویر جلد کتاب و تصاویر داخل کتاب

[ویرایش]

سلام وضعیت بارگزاری تصاویر جلد کتاب و تصاویر داخل کتاب در ویکی‌انبار به چه صورت است برای نمونه تصاویر جلد و تصاویر داخلی کتاب‌های نوشته ویلیام سارویان (نسخه اورژینال کتاب‌ها نه ترجمه فارسی)

یا انتقال این تصویر به ویکی‌انبار

MSes T / C ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۴۰ (UTC)پاسخ

حق تکثیر جلد کتاب در ایران متعلق است به طراح جلد. در نتیجه تا ۵۰ سال پس از مرگ طراح جلد، اثر حق تکثیر دارد و نباید به ویکی‌انبار منتقل بشود. اگر کتاب مقالهٔ مستقل داشته باشد (سرشناس باشد) می‌شود جلدش را طبق قاعدهٔ استفاده منصفانه در ویکی‌پدیای فارسی بارگذاری کرد و در جعبهٔ اطلاعات مقاله به کار برد؛ اما اگر مقاله ندارد این روش توصیه نمی‌شود.
آن تصویری که ذکر کردید ظاهراً در نیویورک گرفته شده در نتیجه مشمول قوانین حق تکثیر ایالات متحده است که در الگو:PD-US جزئیاتش را می‌بینید. به‌طور خلاصه اگر عکاس اثر به‌طور قطعی مشخص است و پیش از ۱۹۳۷ درگذشته حق تکثیر ندارد؛ همچنین اگر مطمئن باشید که تصویر پیش از ۱۹۲۳ منتشر شده (یعنی حدود همان زمانی که عکس گرفته شده منتشر هم شده) در آن صورت حق تکثیر ندارد. — حجت/بحث ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۴۹ (UTC)پاسخ

Template:PD-US-no notice سومین گزینه الگو:PD-US است که اشاره نمودید حالا از کجا می‌شود پی برد که اثر شامل بند Template:PD-US-no notice می‌شود (This work is in the public domain because it was published in the United States between 1924 and 1977 inclusive, without a copyright notice.)

MSes T / C ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۰۳ (UTC)پاسخ

با آن بند خیلی آشنا نیستم. اما اگر تصویر داخل کتاب باشد خیلی بعید است که مشمول حق تکثیر نشود (کتاب ناشر دارد و ناشر منطقاً دنبال ثبت حق تکثیر می‌رود و …) — حجت/بحث ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۱۳ (UTC)پاسخ

برگردان یک جمله

[ویرایش]

سلام در مقاله این مقاله در برگردان فارسی بنده دچار مشکل شده ام

There is a single 21-day tourist visa available, and single and multiple visas valid for up to one, two or three months

MSes T / C ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۵۱ (UTC)پاسخ

تنها یک نوع ویزای ۲۱ روزهٔ گردشگری وجود دارد که برای یک یا چندبار ورود ظرف یک، دو یا سه ماه اعتبار دارند — حجت/بحث ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۱۹ (UTC)پاسخ

کمک درباره الگو

[ویرایش]

درود. الگوی Vb res start 5 در فارسی وجود دارد اما عملا کار نمیکند ! من امروز وقتی خواستم متن زیر را از مقاله والیبال به فارسی بیاورم درست عمل نکرد..شما میتوانید بررسی کنید ببینید اشکال چه میتواند باشد؟ از مقاله : 2019 FIVB Volleyball Men's U21 World Championship ( قسمت زیر pool A را ببینید جدول پایینی که تاریخ دارد)

تاریخ ساعت امتیاز ست ۱ ست ۲ ست ۳ ست ۴ ست ۵ مجموع گزارش
۱۸ Jul ۱۶:۳۰ مراکش  ۰−۳  چین ۱۶−۲۵ ۲۳−۲۵ ۱۳−۲۵     ۵۲–−۲۳ P2 Report
۱۸ Jul ۱۹:۰۰ بحرین  ۳−۰  پورتوریکو ۲۵−۱۸ ۲۵−۱۴ ۲۵−۲۰     ۷۵–۲۳ P2 Report
۱۹ Jul ۱۷:۰۰ چین  ۳−۰  پورتوریکو ۲۵−۲۳ ۲۵−۲۲ ۲۵−۲۳     ۷۵–۷ P2 Report
۱۹ Jul ۱۹:۱۷ مراکش  ۲−۳  بحرین ۱۴−۲۵ ۲۵−۲۳ ۲۱−۲۵ ۲۵−۲۲ ۱۲−۱۵ ۹۷–−۱۳ P2 Report
۲۰ Jul ۱۶:۳۰ پورتوریکو  ۳−۱  مراکش ۲۵−۲۲ ۲۵−۲۱ ۳۴−۳۶ ۲۵−۲۰   ۱۰۹–۱۰ P2 Report
۲۰ Jul ۱۹:۳۰ چین  ۳−۱  بحرین ۲۵−۱۹ ۲۳−۲۵ ۲۵−۱۸ ۲۵−۱۵   ۹۸–۲۱ P2 Report

مقاله فارسی مورد نظرم : والیبال قهرمانی زیر ۲۱ سال مردان جهان ۲۰۱۹ ...--☞ ☛ ۩ mojtaba ۩ ☚ ☜ (بحث) ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۳۸ (UTC)پاسخ

برای نتایج از – نباید استفاده کنید بلکه از - باید استفاده کنید. ابرابزار - را به – تغییر می‌دهد در نتیجه از ابرابزار هم نباید استفاده کنید. کد بالا را برایتان اصلاح کردم — حجت/بحث ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۱۷ (UTC)پاسخ
البته باز هم خروجی اشکال دارد (ستون «کل» ارقامش اشتباه حساب شده). کلاً بهتر است در وپ:فنی مطرح کنید — حجت/بحث ‏۲۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۱۸ (UTC)پاسخ
الان الگو اصلی را تغییر دادید یا فقط همین که من دادم؟متوجه نشدم دقیقا..یک کم تلاش کنید فکر کنم ستون آخر هم درست بشود..البته منم بررسی میکنم☞ ☛ ۩ mojtaba ۩ ☚ ☜ (بحث) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۲۷ (UTC)پاسخ

--☞ ☛ ۩ mojtaba ۩ ☚ ☜ (بحث) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۲۷ (UTC)پاسخ

کاربر:Mogoeilor

[ویرایش]

سلام حساب فوق مربتط به این کاربر ویژه:مشارکت‌ها/میلاد_لور است و باز استMSes T / C ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۵۱ (UTC)پاسخ

@Modern Sciences: وپ:دبکحجت/بحث ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۵۴ (UTC)پاسخ

آیا اگر کاربری در ویکی فارسی مدت زیادی ویرایش نداشته باشد آخرین ویرایشش چند ماه پیش بوده‌است اما در ویکی دیگری همزمان با چندین حساب ویرایش در حال فعالیت باشد آیا از طریق ویکی فارسی می‌شود دبکش را انجام داد MSes T / C ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۱۹ (UTC)پاسخ

در صورت لزوم، بله. — حجت/بحث ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۲۵ (UTC)پاسخ

حساب‌های: میلادلیوه و میلا لور هر دو ویژه:مشارکت‌ها/میلاد لور بسته شده است اما حساب Shadegan باز است به گمان بنده Mogoeilor هم متعلق به این فرد است با این توضیح کوتاه بنده یک دبک برای این دو حساب اخیر ایجاد می نمایمMSes T / C ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۳۲ (UTC)پاسخ

HujiBot

[ویرایش]

درود. ربات‌تان مدیر شد. جمع‌بندی را بخوانید. تبریک!— آرش ۶ مرداد ۱۳۹۸/ ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۵۹ (UTC)پاسخ

@Arash: سپاسگزارم. تذکری که راجع به پرچم گرفتن دادید البته ضروری نبود (برای من) اما صحیح بود. برای همین وظیفه‌ای که به ربات شدنش منجر شد ولی دیگر پرچم نمی‌گیرم و در فهرست وظایف رباتم به همین دمش پیوند می‌دهم؛ اوکی؟
ویکی‌پدیا:درخواست‌های مدیر شدن/موفق را هم به روز کردم؛ از بین دمش‌هایی که درصد موافقت در آن‌ها ۱۰۰٪ بود، دمش ربات من (پس از دمش Alpineer) بیشترین مشارکت‌کننده را داشته که باعث دلگرمی بود. — حجت/بحث ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۳۸ (UTC)پاسخ
خواهش می‌کنم. انجام وظیفه بود. تذکر برای شما نبود، برای ثبت در جمع‌بندی بود. این شما بودید که در دیباچهٔ دمش ربات، بند ۱۱ از اختیارات ربات‌مدیران را در دهانمان گذاشتید، اگر نگفتیدی، و رأی عمومی برای همهٔ اختیارات بخواستیدی، تذکر برای تعیین اختیارات ربات نیز در کار نبودی. :-) به‌هرحال، موفق باشید. — آرش۶ مرداد ۱۳۹۸/ ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۵۴ (UTC)پاسخ
@Arash: به نظر خودم کار درست را کردم. هر ربات بابت هر وظیفه باید پرچم/اجماع داشته باشد. — حجت/بحث ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۵۶ (UTC)پاسخ
دقیقاً کار درست را کردید، شیطان در جزییات است، پس چه بهتر که از همان آغاز سنگ‌ها را واکَنید. دسستان برای به‌روزرسانی جدول دمش‌های موفق هم درد نکناد، تنبلی از من بود. برای دیگر وظایف هم شما خود از من آگاه‌تر اید که چه باید کرد. همان کنید که راست پندارید. موفق باشید. — آرش۶ مرداد ۱۳۹۸/ ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۵۸ (UTC)پاسخ

نظرسنجی ها

[ویرایش]

با سلام و درود لطفا اگر فرصت کردید بحث های نظرخواهی برای حذف را ببندید .خیلی از اونها بیشتر از دو هفته است باقی موندن و جناب فخری متاسفانه تا اواسط مرداد نیستن ..ممنون از شما Atefe123456 (بحث) ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۴۱ (UTC)پاسخ

با سلام واحترام عذرخواهی میکنم مجددا مزاحمتان شدم فکر میکنم در صفحه ای اشتباه نوشتاری دارید . در نظر سنجی آچمز (مجموعه تلویزیونی) نتیجه گیری درست است؟؟ من چون تازه کار هستم جهت یادگیری مطالب زیادی را بررسی میکنم امیدوارم حمل بر بی ادبی تلقی نفرمایید. متشکرم Atefe123456 (بحث) ‏۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۴۳ (UTC)پاسخ

اصلاحش کردم — حجت/بحث ‏۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۱۷ (UTC)پاسخ

درخواست محافظت

[ویرایش]

سلام و درود. با توجه به خرابکاری مکرر دو صفحه طاد (فلاورجان) و سهرو فیروزان اگر امکان دارد این دو صفحه را محافظت کنید.(Talebyali1 (بحث))

وپ:دمصحجت/بحث ‏۲۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۱۶ (UTC)پاسخ

دبک

[ویرایش]

سلام لطفا دبک کاربر Atheist را بررسی نماید با تشکرMSes T / C ‏۳۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۰۱ (UTC)پاسخ

موارد تکمیلی و درخواستی نیز به دبک افزوده شد MSes T / C ‏۲ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۳۲ (UTC)پاسخ

درخواست بررسی پیش نویس

[ویرایش]

سلام حجت جان عرض ادب. زحمت کشیدی پیش‌نویس:مسیح و آرش رو آوردی من تغییرات رو انجام دادم با توجه به اینکه شما برگردونین نظرتون رو می‌خواستم بدونم اگر نیاز هست به نظرسنجی بره اگر هم فکر میکنین هنوز سرشناسی لازم رو نداره ممنون میشم بهم بگید. یا حق Javadhidden (بحث) ‏۱ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۵۳ (UTC)پاسخ

@Javadhidden: بررسی کردم و چند منبعی که افزودید را دیدم. حال سؤال اصلی را شما باید پاسخ بدهید: از بین معیارهای وپ:خواننده، کدامشان برای ایشان مصداق دارد؟ — حجت/بحث ‏۱ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۰۰ (UTC)پاسخ

درود، معیار شماره دو با توجه به اینکه گواهی نامه یا چارت بین المللی در مورد خوانندگان ایرانی صدق نمیکند پس طبق منابع که نوشتم پرفروش ترین فروش بلیط کنسرت سال را داشتند.طبق معیار چهار جشنواره فجر به ان پرداخته و اجرا داشتند.طبق یازده به طور مداوم در ماه رمضان در برنامه ماه عسل پخش میشد. در برنامه نوروزی صدا و سیما هم اجرا داشتند. فکر میکنم اگر این موارد سرشناسی این گروه رو نرسونه در مورد سرشناسی امثال ماکان بند و حمید هیراد و ایوان بند باید تجدید نظر بشه حجت جان ممنونم ازت Javadhidden (بحث) ‏۱ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۵۴ (UTC)پاسخ

معیار شمار در مورد خوانندگان ایرانی می‌تواند صدق کند. مثلاً شجریان که خارج از ایران آلبوم منتشر کرده دست کم به لحاظ تئوری می‌توانست گواهی‌نامهٔ طلایی بگیرد. این که اثرش این قدری فروش نرفته که به آن گواهی‌نامه برسد بحثش جداست. اما شما اجازه ندارید که معیار را به سلیقهٔ خودتان تغییر بدهید.
معیار شمارهٔ چهار در ویکی‌پدیای ما به روز نشده بود، پس بر اساس ویکی‌پدیای انگلیسی به روزش کردم. این معیار معنایش این نیست که خواننده اجرای ملی یا بین‌المللی داشته باشد، بلکه تمرکزش بر این است که منابع مستقل و معتبر راجع به چنین اجرایی «به تفصیل» بحث کرده باشند. به تفصیل یعنی چیزی بیشتر از یک مطلب خبری دو پاراگرافی؛ یعنی مطلبی که راجع به بازخورد آن اجرای خواننده نیز بحث کرده باشد، ویژگی‌های موسیقی اجراشده را نقد (یا دست کم ذکر) کرده باشد و مانند آن. اگر چنین منبعی سراغ دارید دقیق مشخص کنید.
معیار شمارهٔ یازده را می‌شود بابت تیتراژ ماه عسل قبول کرد، اما بگذارید موردی که راجع به معیار چهار گفتید را هم به نتیجه برسانیم بعد اقدام کنم.
اگر فکر می‌کنید مقالهٔ دیگری (ماکان بند یا هر چیز دیگری) مشکل سرشناسی دارد، بالایش برچسب {{سرشناسی}} اضافه کنید یا نامزد حذفش کنید. وجود یک مقالهٔ نامناسب دیگر، دلیلی برای نگاه داشتن مقالهٔ مورد بحث ما نیست. — حجت/بحث ‏۱ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۲:۳۶ (UTC)پاسخ
حجت جان درود، تا جایی که وجود داشت منابعی در مورد ویژگی موسیقی این دو خواننده گذاشتم فکر میکنم چیز دیگه ای اصلا نباشه که بتونم به عنوان منبع بهش استناد کنم Javadhidden (بحث) ‏۳ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۳:۲۵ (UTC)پاسخ
@Javadhidden: بسیار خوب. مسیح و آرش احیا شد. — حجت/بحث ‏۳ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۰۳ (UTC)پاسخ

درون‌ریزی

[ویرایش]

سلام، خسته نباشید.

خواستم بپرسم آیا درون‌ریزی معمولی ((import)) الآن فعال است و می‌توان از مدیران خواست تا یک مجموعه زیرصفحه‌های الگو را به فارسی درون‌ریزی کنند؟ ممنون. احمدگفتگو ‏۲ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۲۷ (UTC)پاسخ

@Ahmad252: هنوز نه. آن نظرخواهی که ایجاد کردم جمع‌بندی شد؟ — حجت/بحث ‏۲ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۴۷ (UTC)پاسخ
بله: ویکی‌پدیا:قهوه‌خانه/اجرایی/بایگانی_۳۴#تنظیم_امکان_درون‌ریزی_از_ویکی‌پدیاهای_بزرگ_به_ویکی‌پدیای_فارسی. احمدگفتگو ‏۲ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۴۹ (UTC)پاسخ
@Ahmad252: پژواکش به من نرسیده بود. الان اقدام می‌کنم. — حجت/بحث ‏۲ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۲:۳۱ (UTC)پاسخ
وقتی phab:T229717 کامل بشود دسترسی برقرار می‌شود. بعد هر درخواستی داشتید در خدمتم. — حجت/بحث ‏۳ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۱۰ (UTC)پاسخ
خیلی ممنون. احمدگفتگو ‏۳ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۴۷ (UTC)پاسخ
@Ahmad252: قابلیت درون‌ریزی فعال شد. حال می‌توان یکی یکی صفحه‌ها را از ویکی‌های مبدأ درون‌ریزی کرد. موردی سراغ دارید که نیاز به درون‌ریزی داشته باشد؟ — حجت/بحث ‏۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۲۰ (UTC)پاسخ
ممنون. زیرصفحه‌های en:Template:Taxonomy مدنظرم بود ولی وقتی بررسی کردم فهمیدم خیلی زیادند (حدود ده بیست هزارتا) و درون‌ریزی پیوندهایشان را انگلیسی نگه می‌دارد. از آن‌جا که زیرصفحه‌های قبلی را رضابات وارد کرده، پیامی برای Yamaha5 فرستادم و منتظر هستم که پاسخ بدهند؛ امیدوارم بشود سالم واردشان کرد. احمدگفتگو ‏۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۲۷ (UTC)پاسخ
@Ahmad252: درون‌ریزی‌های بزرگ را باید با کمک دسترسی درون‌ریز (که موقتاً از طریق فراویکی قابل کسب است) انجام داد تا صفحهٔ تغییرات اخیر منفجر نشود. دسترسی که الان فعال شد برای درون‌ریزی دانه‌دانه خوب است. — حجت/بحث ‏۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۳۵ (UTC)پاسخ
تصور ایجاد ناگهانی ده‌هزار صفحه در تغییرات اخیر هم حس جالبی دارد :) ممنون، این‌ها به‌هرحال قابل درون‌ریزی با دسترسی هم نیستند و درون‌ریزی‌شان بدون ربات مشکل‌ساز خواهد بود. احمدگفتگو ‏۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۳۸ (UTC)پاسخ

برچسب اشتباه میرند سامانه!

[ویرایش]

درود.ویرایش‌های بنده از طریق رایانه انجام می‌شود اما چند ویرایش آخرم را ویرایش پیشرفته تلفن همراه ثبت میشود! شما میدانید علت چیست؟--☞ ☛ ۩ mojtaba ۩ ☚ ☜ (بحث) ‏۳ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۴۷ (UTC)پاسخ

یک زحمت دارم این الگو را کامل میکنید بر اساس نسخه انگلیسی : الگو:FlagIOCteam کاربرد اول ظاهرا فقط کار میکند بقیه حالت‌ها نه..--☞ ☛ ۩ mojtaba ۩ ☚ ☜ (بحث) ‏۳ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۵۸ (UTC)پاسخ
@Mojtaba2361: هر دو را در وپ:فنی مطرح کنید. من فرصت بررسی ندارم. — حجت/بحث ‏۴ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۱۰ (UTC)پاسخ

صفحه تمرین

[ویرایش]

با سلام و احترام ممکن است بحث صفحه تمرین مرا جمع بندی نمایید؟؟ ... با سپاس از لطف شما Atefe123456 (بحث) ‏۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۱۴ (UTC)پاسخ

@Atefe123456: بگذارید ویکی‌پدیا:نظرخواهی/معیارهای سرشناسی دوبلورها به نتیجه برسد بعد آن نظرخواهی را ببندیم. — حجت/بحث ‏۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۰۱ (UTC)پاسخ

سپاس از شما Atefe123456 (بحث) ‏۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۳۳ (UTC)پاسخ

میان ویکی

[ویرایش]

سلام تعداد قابل توجهی از رده های «رده:اهالی ...» میان ویکی انگلیسی شان حذف شده است و ربات ها رده دهی را به مقالات را انجام نمی دهند بنده چند مورد را پیدا نمودم دستی اضافه نمودم معلوم نیست چقدر رده میان ویکی انگلیسی شان حذف شده است می توانید یک کوییری بنویسید با دو پارامتر رده:اهالی + فاقد میان ویکی انگلیسی MSes T / C ‏۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۳۵ (UTC)پاسخ

این را ببینید. رده‌هایی که اسمشان با واژهٔ «اهالی» شروع شده و میان‌ویکی انگلیسی ندارند را نشان می‌دهد؛ اگر میان‌ویکی دیگری داشته باشند تعداد آن‌ها را نیز نشان می‌دهد. حدود ۳۵۰ تای اول که میان‌ویکی دارند احتمالاً کار خاصی برایشان نمی‌شود کرد، اما آن ۸۰۰ تای دیگر را می‌توانید بررسی کنید و اقدام لازم را صورت بدهید. — حجت/بحث ‏۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۴۶ (UTC)پاسخ

برچسب حذف زمان از صفحه ایجاد شده

[ویرایش]

با سلام و اردتمند روزتان بخیر من به همکارتان اقای شهنام پیام گذاشتم و برای صفحه قهرمانی که شکست نمیخورد حذف سیاست گذاشته اند من مقاله را نگارشش را ویرایش و درست و صحیح انجام داده ام اگر کر میکنید من اشتباه میکنم لطفا جواب من را بدهید متشکر ممنون Hoseinrahmanimaneshh (بحث) ‏۶ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۱۳ (UTC)پاسخ

@Hoseinrahmanimaneshh: فیلم‌ها باید معیارهای وپ:فیلم را داشته باشند تا در ویکی‌پدیا مقاله داشته باشند. اگر بعد از خواندن وپ:فیلم معتقدید که یکی از آن معیارهای برای این فیلم برقرار است این نکته را با ذکر منبع موثق در ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/قهرمانی که شکست نمیخورد مطرح کنید. اگر نه، مقاله‌تان احتمالاً حذف خواهد شد ولی این هم اشکالی ندارد. قرار نیست راجع به همهٔ موضوعات در ویکی‌پدیا مقاله داشته باشیم. — حجت/بحث ‏۶ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۳۶ (UTC)پاسخ

استخراج رمزارزها و نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی

[ویرایش]

درود، طبق صحبتی که در تابلوی اعلانات مدیران شده بود می‌خواهم یافته های این تحقیق را با کمک ویکی انگلیسی به این صورت به مقاله رمزارز اضافه کنم. شک دارم طبق رهنمود عمل کنم یا این طوری شیوه درستی است:

استخراج

[ویرایش]

استخراج رمزارز تاییدی از تراکنش در شبکه رمزارزها است.در پاداش این امر استخراج کنندگان موفق رمزارزهای جدید یا کارمزد به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. عرضه رمزارز جدید به عنوان پاداش با تشویق استخراج کنندگان به عرضه توان رایانشی آن‌ها به پایین نگاه داشتن هزینه تراکنش در شبکه‌ها کمک می‌کند. با توجه به اینکه رمزارزها دارای ارزش هستند و استخراج رمزارزهایی که هم اکنون رایج است بر مصرف شبکه برق اثر محسوس دارد و درآمدی ایجاد می کند که می تواند مشمول مالیات باشد و در کشورهایی که ظرفیت مازاد تولید برق دارند، تشویق به استخراج می‌تواند ضمن سودآور سازی شبکه برق درآمد مالیاتی دولت را افزایش دهد. با توجه به اینکه تعیین نرخ ثابت تعرفه برق منطقی نیست اخذ مالیات بر درآمد از استخراج کنندگان می‌تواند در صورت کاهش تعرفه برق درآمدهای دولت را حفظ کند. ابوالقاسم رجبی (بحث) ۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ساعت ۱۳:۰۷ (ایران) ‏۷ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۳۷ (UTC)پاسخ

@Rajabi.abolghasem: مشکلی که من با عبارت فوق دارم دو چیز است؛ یکی این که خیلی factual بیان شده، یعنی فرض شده که تمام جملات فوق عین حقیقت هستند در حالی که برخی از جملاتش تمام حقیقت نیستند. مثلاً این که «در پاداش این امر استخراج کنندگان موفق رمزارزهای جدید یا کارمزد به عنوان پاداش دریافت می‌کنند» همیشه درست نیست. بله در مورد بیت‌کوین و چند رمزارز معروف دیگر درست است، اما تمام رمزارزها mined نیستند و انواع non-mined هم داریم که در آن اصلاً پروسهٔ استخراج (mining) در کار نیست و جملهٔ فوق مصداق ندارد. بیشتر بخوانید تا بدانید که چرا کاربرد رمزارمزهایی مثل ریپل و استلار منجر به استفاده از مقدار زیاد برق نمی‌شود.
نکتهٔ دوم این که اگر بناست اسم بخش باشد «استخراج»، متنش نباید این باشد. عمدهٔ متن باید راجع به روش‌های استخراج باشد و بعد یک زیربخش داشته باشد مثلاً به اسم «عوارض جانبی» که در آن اشاره بشود که در آن به مشکلات استخراج در رمزارزهایی که استخراجی هستند اشاره بشود (که یکی‌شان مصرف برق است) و بعد در انتهای آن پارگراف یک جمله ذکر بشود که «در مقابل تشویق به استخراج می‌تواند درآمد مالیاتی دولت را افزایش دهد» و مقالهٔ شما به عنوان منبع ذکر بشود. به این امر می‌گویند وزن‌دهی یعنی وزن مسائل مختلف باید در مقاله رعایت بشود. مسئلهٔ تأثیر استخراج رمزارز بر مصرف برق و اقتصاد برق، تنها یک بخش جزئی از کل مسائل مربوط به رمزارزهاست. این که الآن در ایران دولت به شدت درگیرش شده و توجه دولت و رسانه‌ها به آن زیاد شده نباید شما را دچار اشتباه بکنید که مشکلی «اصلی» این است و بخواهید وزن زیادی به آن در مقاله بدهید.
با عنایت به پیشنهادهای بالا، متن جدیدی تنظیم کنید و مثل من در جعبهٔ خاکستری قرار بدهید و بگذارید در صفحهٔ بحث مقالهٔ مذکور، بعد من را پینگ کنید تا بررسی کنم که بتوانید با خیال راحت از این که بررسی شده به مقاله اضافه‌اش کنید. — حجت/بحث ‏۷ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۴۶ (UTC)پاسخ
دیدگاه منبعی که می خواهم اضافه کنم با آنکه‌ شما به آن استنادمی کنید فرق‌دارد، به علاوه دیدگاه منبع من به ویکی انگلیسی نزدیک تر است. مقاله شما سازوکار حصول تفاهم اثبات کار را با استخراج یکی فرض کرده و سازوکار اثبات سهم را با غیر ماینیگ یکی فرض کرده است. از نظر حقوقی تعریف ماینینگ باید طوری باشد که همه کاری را پوشش بدهد و همیشه هم پوشش بدهد، مثلا بیتکوین زمانی که همه بیتکوین ها استخراج شده باشد باز هم ماینینگ دارد و آنها که توان رایانشی از نوع پردازنده مرکزی صرف کنند بیتکوین می گیرند که باید اگر ایران باشند مالیات بدهند. وقتی که فایلکوین راه بیافتد اگر کسی هارد خودش را بدهد به شبکه فایل کوین می گیرد و باید مالیات بدهد، خیلی ها ای او اس را ماینینگ دار نمی دانند، اما در این شبکه هم اگر کسی رایانه خودش را اختصاص بدهد ارز می گیرد، اینها هم ماینینگ است، نمی شود به یکی معافیت مالیاتی داد و دیگری را رها کرد. مصرف برق در ماینینگ انرژی بر بالا و محسوس و بی فایده مستقیم است، در تحقیق به این موضوع هم اشاره شده است. اگر دوست داشتبد روش های ایتخراج در ویکی انگلیسی شرح داده نشده است، متن بیشترش از ویکی انگلیسی برداشت شده، نمی شود حالا که قرار است مطلب اضافه کنم به سلیقه شما اضافه کنم، وپ وزن دهی می گوید نباید یک دیدگاه که حاشیه ای است بیش از دیگر دیدگاه های موجود بال و پر داده شود، تاکید جمله ای که می‌خواهم اضافه کنم و از منبع خودم است در مورد اهمیت مالیات است نه تعذیف ماینینگ ، ابوالقاسم رجبی (بحث) ۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ساعت ۰۵:۵۲ (ایران) ‏۸ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۲۲ (UTC)پاسخ

به دلیلی که برای من روشن نیست، منظورم را متوجه نشدید. یک بار دیگر توضیح می‌دهم:

  • اگر هدفتان نوشتن این‌ها در مقالهٔ رمزارز است، در آن صورت پرداختن به آن با این تفصیل به نظر من زیادتر از چیزی است که با وپ:وزن‌دهی مطابقت داشته باشد.
  • همچنان که بالاتر عرض کردم و منبع هم دادم، همهٔ ماینینگ‌ها متکی بر مصرف فراوان انرژی نیستند. در بیت کوین و امثال آن چنین است، اما همیشه چنین نیست. تمام چیزی که شما در خصوص متن پیشنهادی‌تان باید انجام بدهید این است که یک جایی گفته باشید که «در مورد آن دسته از رمزارزها که استخراج‌شان با مصرف بالای انرژی برق همراه است ...» که خواننده بداند راجع به کدام دسته صحبت می‌کنید. بدیهی است که من با شما موافقم که در مورد این دسته از رمزارزها (که فکر کنم اکثریت رمزارزهای موجود را تشکیل می‌دهند) اعمال مالیات بر مصرف برق می‌تواند یک رویکرد مورد علاقهٔ دولت‌ها باشد. — حجت/بحث ‏۸ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۲۱ (UTC)پاسخ
  • همانجا اصلاح کردم و پینگ کردم ولی رسید ارسال پیام پینگ نرسید. ابوالقاسم رجبی (بحث) ۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ساعت ۱۶:۵۶ (ایران) ‏۱۰ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۲۶ (UTC)پاسخ
  • این ویرایش هم هست چک کنید لطفا. ابوالقاسم رجبی (بحث) ۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ساعت ۱۶:۵۸ (ایران) ‏۱۰ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۲۸ (UTC)پاسخ
@Rajabi.abolghasem: دارم مقاله را گسترش می‌دهم. به شکل خلاصه‌تری، چیزی که راجع به مالیات گفتید را با دو منبع (که یکی آنی است که شما در نگارشش دخیل بودید) به مقاله افزودم. همین فعلاً کفایت می‌کند — حجت/بحث ‏۱۰ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۴۸ (UTC)پاسخ

نظر شما

[ویرایش]

درود،

شما نظر ندارید؟ با توجه به طرز و محتوای سررده رده:جعبه‌های ناوبری کارگردان فیلم اهل بریتانیا و بالاتر رده:جعبه‌های ناوبری کارگردان فیلم اهل اروپا.
متشکرم -- KOLI (گفتگو) ‏۷ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۰۸ (UTC)پاسخ

@KOLI: پاسخ دادم — حجت/بحث ‏۷ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۵۲ (UTC)پاسخ

چگونگی مقابله با خراب کاری ها

[ویرایش]

سلام حجت جان عرض ادب، من یک سوال داشتم یه وقتایی میبیینم خراب کاری هایی از طرف یک شخص صورت میگیره کجا میتونم اینو عنوان کنم تا جلوی کاربر گرفته بشه؟ این نمونه رو ببینید [[۲]]

با سپاس فراوان از شما Javadhidden (بحث) ‏۸ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۳:۴۴ (UTC)پاسخ

@Javadhidden: ابتدا خودتان خرابکاری را خنثی‌سازی کنید. سپس در صورت لزوم در تابلوی اعلانات مدیران گزارش کنید. مواردی که لازم است گزارش کنید عبارتند از: ویرایش‌هایی که توهین‌آمیز باشند (مثل همین مثالی که زدید که در آن فرد از واژه‌ای ترکی استفاده کرده بود که به معنای عضو جنسی نر است)، خرابکاری‌هایی مکرر توسط یک حساب یا یک آی‌پی، خرابکاری‌های متعدد و مشابه توسط چند حساب یا چند آی‌پی. — حجت/بحث ‏۸ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۲۴ (UTC)پاسخ

درخواست راهنمایی

[ویرایش]

سلام.حجت جان، ممکن است خواهش کنم هر زمان فرصت و حوصله داشتید، بفرمایید صفحه Silver-gilt را با چه نامی ایجاد کنم.سپاس فراوان.Keshtgar (بحث) ‏۹ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۲۹ (UTC)پاسخ

@Keshtgar: در وپ:زوز بپرسید بهتر است. پیشنهاد من: نقره طلاپوش یا نقره مذهب — حجت/بحث ‏۹ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۰۱ (UTC)پاسخ

قطع دسترسی کاربر sohrab mirjamal به ویرایش صفحه ها

[ویرایش]

شما دسترسی من(sohrab mirjamal)را برای ویرایش قطع کرده‌اید. دلیل این اقدام شما چه بوده است؟ Sohrab mirjamal (بحث) ‏۹ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۲:۰۹ (UTC)پاسخ

@Sohrab mirjamal: من؟ مطمئنید؟
تا جایی که من می‌بینم دسترسی شما یک بار پارسال توسط پالایهٔ خرابکاری بسته شده بود که ظرف یک ساعت باز شد.
الان اگر پیام قطع دسترسی می‌گیرید لطفاً عین پیام را برایم بفرستید تا بررسی کنم. — حجت/بحث ‏۱۰ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۳۱ (UTC)پاسخ

سالام و درود خدمت شما بسیار متاسفم. من با vpn وارد شدم و هنگامی که خواستم ویرایش کنم این پیام دیده شد شد و ip که توسط vpn ایجاد شده بود مسدود شد. من هم به اشتباه فکر کردم دسترسی من مسدود شده. با عرض معذرت خدمت مدیر محترم. ممنون از رسیدگی شما Sohrab mirjamal (بحث) ‏۱۰ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۱۹ (UTC)پاسخ

سالام و درود خدمت شما بسیار متاسفم. من با vpn وارد شدم و هنگامی که خواستم ویرایش کنم این پیام دیده شد شد و ip که توسط vpn ایجاد شده بود مسدود شد. من هم به اشتباه فکر کردم دسترسی من مسدود شده. با عرض معذرت خدمت مدیر محترم. ممنون از رسیدگی شما Sohrab mirjamal (بحث) ‏۱۰ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۱۹ (UTC)پاسخ

@Sohrab mirjamal: ممنون از پاسخگویی. خوشحالم که به درستی توانسته‌ایم جلوی ویرایش با وی‌پی‌ان را بگیریم (در ویکی‌پدیا استفاده از پروکسی و وی‌پی‌ان و ... مجاز نیست). بدیهی است که با آی‌پی حقیقی‌تان می‌توانید در ویکی مشارکت کنید. — حجت/بحث ‏۱۰ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۴۱ (UTC)پاسخ

راهنمایی

[ویرایش]

درود..میتوانید این ریسه را کمک کنید؟ اینجا ..یکی از بچه‌های فنی هم نظر داده است..☞ ☛ ۩ mojtaba ۩ ☚ ☜ (بحث) ‏۱۱ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۰۳ (UTC)پاسخ

@Mojtaba2361: لطفاً ببرید به وپ:فنی. شاید کسی زودتر از من رسید انجام داد. الان درگیرتر از آنم که فوراً به این بپردازم. — حجت/بحث ‏۱۱ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۲۴ (UTC)پاسخ
من هر بار مطلبی آنجا بیان کردم جواب نگرفتم! شاید بچه‌های فنی کم هستند کلا برای همین مستقیما اینجا پیام میدهم..سر فرصت بررسی کنید..چون چندین الگو در این زمینه ساختم و فقط قسمت اندکی مشکل دارد..ممنون☞ ☛ ۩ mojtaba ۩ ☚ ☜ (بحث) ‏۱۱ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۲۸ (UTC)پاسخ
@Mojtaba2361: پس صبور باشید. — حجت/بحث ‏۱۱ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۳۰ (UTC)پاسخ

امان از بی حواسی!

[ویرایش]

درود بر حجت گرامی. تعدادی از ریسه‌های بحثتان را به گمان اینکه در تام هستم جمع بستم :) عذرخواهی مرا پذیرا باشید! ‎محمدحسین ‏۱۱ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۱۴ (UTC)پاسخ

@Mohammad: این که صفحهٔ بحثم را در حد تام جدی گرفتید، احتمالاً جای خوشحالی است!
این که در صفحهٔ بحثم چیزهایی مطرح می‌شود که باید در تام مطرح می‌شد و در نتیجه شما را به اشتباه انداخت، احتمالاً جای تأسف است.
به هر روی، غمی نیست. — حجت/بحث ‏۱۱ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۲۲ (UTC)پاسخ

چرا؟؟

[ویرایش]

درود شما تصویر کاربر:جعبه کاربر/داریوش را برداشتید بذلیل منصفانه نبودن ایا تصویری وجود داره منصفانه باشد. ممنون M.k.m2003 (بحث) ‏۱۱ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۳۸ (UTC)پاسخ

@M.k.m2003: تصاویر غیرآزاد را فقط می‌شود استفاده منصفانه کرد. استفادهٔ منصفانه شرایطی دارد از جمله این که از تصویر به حداقل ممکن و فقط برای شناساندن موضوع استفاده بشود. در نتیجه تصویر آلبوم داریوش را در مقالهٔ آلبوم و مقالهٔ خود داریوش می‌شود استفادهٔ منصفانه کرد، اما استفاده از آن در صفحهٔ کاربران برای ابراز علاقه‌شان به داریوش، مصداقی از استفادهٔ منصفانه نیست و مجاز نیست.
شما می‌توانید از تصاویر آزاد داریوش برای این منظور استفاده کنید. مثلاً با کمک پرونده:Dariush concert Kuala lumpur 2009.jpg یک تصویر کوچکتر بسازید، یا یکی دیگر از تصاویر commons:Category:Dariush Eghbali را به کار ببرید. — حجت/بحث ‏۱۲ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۱۳ (UTC)پاسخ

کمی توضیح

[ویرایش]

سلام بر حجت گرامی، اینکه در دبک پرونده‌ها را سریع بایگانی نمی‌کنم دلیل دارد، چون می‌خواهم مهلت برای دیده شدن توسط کاربران داشته باشد. از طرفی در پرونده‌های جدید هم سریع وارد عمل نمی‌شوم تا فرصت برای تکمیل اطلاعات برای سایر کاربران هم باشد. در نهایت سعی می‌کنم سختگیری داشته باشم تا خدایی نکرده حقی ضایع نشود.--Behzad39 (بحث) ‏۱۳ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۲۸ (UTC)پاسخ

M.k.m2003

[ویرایش]

سلام. با توجه به آنچه تلاش برای دورزدن بازرسی عنوان کردید و سایر ویرایش‌های ایشان چقدر کودک بودن (و ناآگاهی ایشان) را محتمل می‌دانید؟ من فکر می‌کنم با یک کاربر حرفه‌ای طرف هستیم. حتی تکرار غلط‌های املایی و عذرخواهی‌های همیشگی هم به نظرم عامدانه است. Hanooz ‏۱۳ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۵۳ (UTC)پاسخ

علاوه بر این معمولا پیرمردها داریوش را دوست دارند و هنوز گوش می‌دهند:) اما از شوخی گذشته کاربر کثیر درخواست کرده که آموزش این فرد را بر عهده بگیرد، محرومیت ایشان به محدودیت موضوعی و مهلت دوباره قابل تخفیف نیست؟ لطفا در میلینگ لیست مدیران این پیشنهاد را بررسی کنید. ابوالقاسم رجبی (بحث) ۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ساعت ۱۵:۲۸ (ایران) ‏۱۳ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۵۸ (UTC)پاسخ
@Hanooz: ممکن است. اما اگر چنین باشد، احتمال این که تعلیم‌پذیر باشد حتی کمتر هم می‌شود.
هدف اصلی ما بهبود کاربران اخلالگر نیست؛ هدف اصلی ما حفظ پروژه است. — حجت/بحث ‏۱۳ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۰۱ (UTC)پاسخ

غرض ورزی

[ویرایش]

اگر احساس کنیم کاربری قصد غرض ورزی دارد باید چکار کنیم؟! Olga.pirooz (بحث) ‏۱۳ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۳۵ (UTC)پاسخ

@Olga.pirooz: اول مطمئن شویم که احساسمان درست است. قضاوت کرد نیت اشخاص کار راحتی نیست و وپ:نیت‌یابی در ویکی‌پدیا پسندیده نیست.
اگر مطمئن بودیم که احساسمان درست است، از او دعوت کنیم که شخص سومی میانجی‌گری کند که هر دو قبول داریم مغرض نیست. — حجت/بحث ‏۱۳ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۰۰ (UTC)پاسخ

خرابکاری ابرابزار

[ویرایش]

سلام. حجت جان، اگر برایتان امکان دارد لطفاً این ویرایش قدیمی را بررسی بفرمایید.در نسخه ویرایش جناب Gharouni بعد از لید در بخش اول (ویژگی‌های شیمیایی) جدول نسبتاً بزرگی هست که در ویرایش بعدی که ابرابزار استفاده شده به طور کامل پنهان شده است.ویرایشگران بعدی هم متوجه نشده و آن را تایید کرده‌اند. لطفاً بفرمایید چگونه می‌توانم بدون تغییر ویرایشهای بعدی جدول را برگردانم. سپاس فراوان.Keshtgar (بحث) ‏۱۳ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۳۱ (UTC)پاسخ

@Keshtgar: دو ویرایش کردم. ببینید. — حجت/بحث ‏۱۳ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۴۱ (UTC)پاسخ

سوال

[ویرایش]

اگر ویکی بی کیفیت است یعنی داریم وقتمان را تلف می کنیم؟--- Rmashhadi ♪♫ ‏۱۴ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۳۷ (UTC)پاسخ

@Rmashhadi: نه لزوماً.
اگر تلاش کنیم که ویکی را باکیفیت کنیم، آن موقع می‌شود گفت که وقتمان را تلف نکرده‌ایم. مثالش شامل مبارزه با خرابکاری هم هست، اما شامل نوشتن مقاله‌های خوب و برگزیده هم هست. — حجت/بحث ‏۱۴ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۲۱ (UTC)پاسخ
ممنون حجت جان صحبت تان هنوز غم انگیز است. - Rmashhadi ♪♫ ‏۱۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۳۲ (UTC)پاسخ
@Rmashhadi: بله متوجهم. جای دیگر گفتم که پولدار نشده افسرده‌ام :)
ولی خوب وضعیت‌های غم‌انگیز هم در زندگی جایگاهی دارند و به یک شکل می‌توانند باعث انگیزه بشوند. انگیزه که همیشه نباید از چیزهای خوب و هیجان‌انگیز بیاید! — حجت/بحث ‏۱۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۲۰ (UTC)پاسخ

وپ:وخد

[ویرایش]

سلام لطفاً به درخواست وپ:وخد رسیدگی کنید. مصطفی۲۰ (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۳۹ (UTC)پاسخ

ببخشید مزاحم شما می‌شوم وقت بررسی ندارید؟ مصطفی۲۰ (بحث) ‏۱۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۲۴ (UTC)پاسخ

سر فرصت من یا یک نفر دیگر بررسی می‌کنیم. صبور باشید. — حجت/بحث ‏۱۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۱۸ (UTC)پاسخ
خیلی ممنون. چشم حتما مصطفی۲۰ (بحث) ‏۱۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۰۵ (UTC)پاسخ

پرسش

[ویرایش]

درود،
حجت گرامی، ضمن عرض ادب و ارادت، با کاربری که پس از ایجاد یک زیر صفحۀ کاربری در آن بطور غیرعادی ویرایشات تکراری انجام می‌دهد، (ظاهرا قصد افزایش تعداد ویرایش‌هایش را دارد) و علیرغم توجه به اخطارها تناوباً عملش را تکرار می‌کند ( بیش از ۴۰۰ وبرایش!!) چه برخورد مدیریتی باید کرد ؟! با احترام Déjà Vu ‏۱۴ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۱۹ (UTC)پاسخ

@DejaVu: در حالت کلی هیچ برخوردی. اما اگر به نظرتان می‌رسد که هدف کاربر کسب یک دسترسی اضافی است، در صفحهٔ بحثش راهنمایی‌اش کنید. و اگر فکر می‌کنید هدفش دور زدن پالایه است، در تام گزارش کنید یا یکی از مدیران (مثل خودم) را خبر کنید. — حجت/بحث ‏۱۴ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۴۰ (UTC)پاسخ

Sonia Sevilla و Farhad2010

[ویرایش]

سلام، خسته نباشید. آیا این دو را قطعاً می‌توان یکی دانست؟ اگر بله، قصد دارم رده‌هایشان را ادغام کنم که رده Farhad2010 کامل بشود. احمدگفتگو ‏۱۴ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۱۹ (UTC)پاسخ

@Ahmad252: نه؛ من ۹۰٪ مطمئن هستم یکی هستند اما ۱۰۰٪ نه. — حجت/بحث ‏۱۴ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۳۹ (UTC)پاسخ

درخواست

[ویرایش]

درود بر جناب دیوانسالار حجت گرامی؛ نظر به اینکه کاربران به بنده لطف و توجه دارند و ممکن است ذیل ریسه ای که در قخ با عنوان «خداحافظی با نبح» گشوده‌ام، نظردادن ادامه یابد، اگر جسارت نیست و حمل بر بی‌ادبی نشود، خواهش می‌کنم هر زمان که صلاح می‌دانید، ریسهٔ مربوطه را جمعبندی نمایید تا به بایگانی سپرده شود. با سپاس از شما--Mahdi Mousavi (بحث) ‏۱۴ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۵۲ (UTC)پاسخ

✔Y انجام شدحجت/بحث ‏۱۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۱۳ (UTC)پاسخ
سلام. با این اوصافی که در آنجا در وصف ایشان نوشته اید چرا ایشان را برای مدیریت نامزد نمی کنید؟!--سید (بحث) ‏۱۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۵۶ (UTC)پاسخ
@Sa.vakilian: چون به تازگی دسترسی‌هایشان را پس داده‌اند و فکر می‌کنم این روی نظر اجتماع تأثیر بگذارد. — حجت/بحث ‏۱۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۱۸ (UTC)پاسخ
خب اگر صلاح می دانید، شما با ایشان صحبت کنید که پس بگیرند.--سید (بحث) ‏۱۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۵۳ (UTC)پاسخ
خودشان باید علاقه و وقت داشته باشند. من که نمی‌توانم به دیگران زور کنم که برای ویکی وقت ایجاد کنند. اگر وقتشان تنگ بوده و دسترسی‌ها را پس داده‌اند، حتماً حکمتی داشته‌است. — حجت/بحث ‏۱۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۱۰ (UTC)پاسخ
@Sa.vakilian: درود بر جناب دیوانسالار حجت گرامی و جناب برگزیده نویس سید گرامی. نخست اینکه در مورد مدیریت، بنده را لایق جارو بدست گرفتن می‌دانید سپاسگزارم، من بنا به میزان حضورم در دانشنامه واقعاً از اضمحلال و کمکار شدن پس از دریافت دسترسی مدیریت می‌ترسم، در این سالها دیده‌ام که گویی ویکیفا یک بازی کامپیوتری است که در آن وقتی به یک چنین دسترسی برسی، تو گویی در Hall of fameش ثبت شده‌ای و یک trophy است یک سمبل از انتهای خط! من از اینها واهمه دارم، البته خود جناب حجت یک نمونه اند که الزاماً استنباط من درست نیست، اما به من حق بدهید که از پتانسیل وجود
چنین خطری بهراسم. با احترام به شما سروران عزیز Mahdi Mousavi (بحث) ‏۱۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۲:۱۷ (UTC)پاسخ

شادباش برگزیدگی

[ویرایش]
مشارکت‌کنندهٔ برگزیده

به پاس تقدیر از زحمات شما که یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی مقاله برگزیدهٔ تصنیف هستید.mOsior (بحث) ‏۱۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۴۸ (UTC)پاسخ
@MOSIOR: سپاسگزارم از وقتی که برای بررسی مقاله گذاشتید. — حجت/بحث ‏۱۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۳۵ (UTC)پاسخ
من هم تبریک و خسته‌نباشید می‌گویم و نیز امیدوارم که سر فرصت، دستی به سر و روی مقالهٔ انگلیسی هم بکشید. Benyamin-ln (بحث) ۲۵ مرداد ۱۳۹۸، ساعت ۰۱:۲۰ (ایران) ‏۱۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۵۰ (UTC)پاسخ
@Benyamin-ln: یک زمانی فکرم (آرزویم؟) این بود که وقتی چند تا از این موضوعات را در اینجا خوبیده کردم بروم روی نسخهٔ انگلیسی‌شان کار کنم. مسیری دقیقاً بر عکس توویکی‌فا: مقالهٔ فارسی را با حفظ منابع به انگلیسی ترجمه کنم!
ولی امان از دست شبانه روز که فقط ۲۴ ساعت دارد :) چیزی که فعلاً ندارم وقت است. — حجت/بحث ‏۱۶ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۱۳ (UTC)پاسخ

درخواست نظر

[ویرایش]

سلام و درود.در مورد صفحه دانشگاه مهدیشهر میخواستم که نظر خود را برای ماندن یا حذف شدن این صفحه اعلام کنید.با تشکر(Talebyali1 (بحث) ‏۱۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۲۲ (UTC))پاسخ

فرصت‌کنم، چشم! — حجت/بحث ‏۱۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۴۹ (UTC)پاسخ

فنی

[ویرایش]

سلام و ممنون بابت رسیدگی به آن ریسه، امیدی نداشتم :) جسارتاً اگر زمانش را دارید ویکی‌پدیا:قهوه‌خانه/فنی#Warning احتمالاً زمان زیادی نگیرد (یک صفحهٔ مدیاویکی است که باید با متن «مقاله» ایجاد شود). خیلی ممنون. احمدگفتگو ‏۱۵ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۵۲ (UTC)پاسخ

✔Y انجام شدحجت/بحث ‏۱۶ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۱۲ (UTC)پاسخ

درخواست کمک

[ویرایش]

درود من مقاله ایی با منابع معتبر برای محمد سلیمی مجری تلویزیون نوشته ام .اما حذف شد.قرار شد بار دیگه بنویسم و در صفحه تمرین خودم قرار بدهم و از شما مدیران محترم درخواست کنم که کمک کنید تا به شکلی صحیح این مقاله گذاشته شود. با تشکر

Mohammadcmpir (بحث) ‏۱۶ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۵۰ (UTC)پاسخ
در وپ:تام مطرح کنید. — حجت/بحث ‏۱۶ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۱۵ (UTC)پاسخ